Auteur Topic: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098  (gelezen 9334 keer)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Beste Hififreaks,

Ik ben onlangs (door ruil) in het bezit van een Logitech Squeezebox Duet gekomen maar ik heb moeite om de Duet op m'n Rotel RSP1098 werkende te krijgen. Op m'n oude versterker sluit ik de Duet met twee interlinks aan op een vrije Tape ingang (AUX reeds in gebruik) en dat werkt goed. Echter, wanneer ik dit truc-je herhaal op de Rotel dan krijg ik er geen geluid uit. De Rotel heeft enorm veel ingangen en waarschijnlijk dien ik gewoon een andere ingang te gebruiken maar ja welke? Heeft iemand op dit forum ervaring hiermee? S.v.p. assistentie gevraagd want dit gepuzzel is erg slecht voor mn humeur  >:(

Just and only kiddin' offcourse maar een paar tips in de goede richting stel ik zeer op prijs.

Gr.
Gerard

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2014, 19:14:28 »
Welkom!  Een van de audio ingangen gebruiken.

Kijk even op bladzijde 8 van de manual: Klik.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2014, 19:15:13 »
Ha Gerard,

Allereerst welkom op het forum.  ;)

Welke ingangen heb je allemaal nog vrij op de Rotel en waar heb de squeezebox nu op aangesloten? Zo'n RSP1098 heeft voor één ingangskanaal meerdere aansluitmogelijkheden, zowel digitaal als analoog. Heb je op het aangesloten kanaal de juiste invoerkeuze ingesteld?
Staat de Squeezebox wellicht nog ingesteld op alleen digitale uitgifte via de toslink of coax?

Zomaar even wat vragen die me te binnen schoten.

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2014, 19:32:38 »
Wow, wat een actief forum!

Ik heb gevoelsmatig net op verzenden gedrukt om een nieuwe topic te plaatsen en ik heb nu al twee reacties ontvangen. Waarvoor dank overigens, begrijp me niet verkeerd. Ik heb in de manual gekeken en de onderste audio in (met cijfer 1) gebruikt voor mn squeezebox. Op de Rotel heb ik in het 'input setup' menu alle mogelijke settings (listen = cd/tuner/tape/video1-5/multi input) geprobeerd maar helaas geen geluid.   

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2014, 19:47:37 »
Haha, meer dan welkom hoor.

Staat je keuzeselector (Knop 5 op d foto) ook op "video 1" ? In het settingmenu kan je namelijk alleen allerlei zaken per kanaal instellen. Wat je ook nog kan proberen is om hem digitaal aan te sluiten via coax of toslink kabel. Dat zijn de nummers 14 en 29 op de foto uit de handleiding. Dan wel opletten dat je ze op de "in" aansluit en niet op de "out".
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2014, 20:21:25 »
Bedankt voor je input C, appreciate it BIG times!

De reden waarom ik niets hoorde bij het uitproberen van de verschillende opties (tape/tuner/video etc) is omdat mijn Rotel RSP1098 de muziek van de Squeezebox Duet erg zacht laat horen op Video1. Ik moet, in tegenstelling tot de CD, het volume flink opschroeven wil ik geluid uit mn luidsprekers krijgen. Volgens mij niet helemaal de bedoeling maar ik heb er in elk geval muziek uit en daar was het mij om te doen.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2014, 20:40:57 »
Fijn dat je in ieder geval geluid hebt.  :yeah:

Je kan hem altijd nog digitaal aansluiten aansluiten, zoals ik suggereerde. Hoef je het volume niet zo ver meer open te schroeven. Dan maak je ook gelijk gebruik van de DAC die in de Rotel zit.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2014, 22:37:57 »
Misschien een heel simpele gedachte: staat het interne volume van de squeezebox wel op 100%?
- audiodidact -

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2014, 22:40:45 »
Misschien een heel simpele gedachte: staat het interne volume van de squeezebox wel op 100%?

Simpele maar doeltreffende gedachte Sander. Dat zou ook wel eens de "boosdoener" kunnen zijn.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #9 Gepost op: 28 april 2014, 22:52:07 »
Staat het geheel wel op de frontkanalen en niet op 5.1 dolby?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #10 Gepost op: 28 april 2014, 22:55:07 »
Misschien een heel simpele gedachte: staat het interne volume van de squeezebox wel op 100%?

Simpele maar doeltreffende gedachte Sander. Dat zou ook wel eens de "boosdoener" kunnen zijn.

Ja, ik heb dat zelf ook aan de hand gehad een tijdje terug.
Voorzover ik weet heeft de SB geen mute dus dat kan afgestreept worden.

Mocht dit het niet zijn dan zou de TS een andere ingang dan "1" moeten proberen; vaak wordt ingang 1 gereserveerd voor een phonomodule.
Als die er niet inzit hoor je niets, of heel erg zachtjes door overspraak.

NB of dit ook voor die Rotel geldt weet ik niet, heb het manual niet gelezen.

- edit - wat BP zegt zou ook nog kunnen, ik had niet door dat dit een meerkanaals versterker is.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2014, 22:57:03 door KT88 »
- audiodidact -

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2014, 00:08:59 »
Bedankt voor het meedenken allemaal. In mijn geval bleek de eerste suggestie van KT88 de juiste te zijn. Dat wil zeggen, het volume van de Squeezebox in Web Control stond inderdaad afgesteld op plusminus 45%. Nadat ik dat aangepast had hoefde ik m'n volume ook niet meer zo hoog te zetten om een beetje geluid uit m'n speakers te produceren. Ben me overigens kapot geschrokken toen ik in een ondachtzaam moment besloot van Video 1 over te schakelen naar CD. Was even vergeten dat ook de CD stond te draaien, PFFFF... Nu het bloed uit m'n oren enigzins opgedroogd is heb ik besloten om, zoals C eerder voorstelde, de Squeezebox digitaal aan te sluiten. Ben benieuwd hoeveel verbetering het aansluiten op de interne DAC oplevert? 

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2014, 07:11:06 »
Bedankt voor het meedenken allemaal. In mijn geval bleek de eerste suggestie van KT88 de juiste te zijn. Dat wil zeggen, het volume van de Squeezebox in Web Control stond inderdaad afgesteld op plusminus 45%. Nadat ik dat aangepast had hoefde ik m'n volume ook niet meer zo hoog te zetten om een beetje geluid uit m'n speakers te produceren. Ben me overigens kapot geschrokken toen ik in een ondachtzaam moment besloot van Video 1 over te schakelen naar CD. Was even vergeten dat ook de CD stond te draaien, PFFFF... Nu het bloed uit m'n oren enigzins opgedroogd is heb ik besloten om, zoals C eerder voorstelde, de Squeezebox digitaal aan te sluiten. Ben benieuwd hoeveel verbetering het aansluiten op de interne DAC oplevert?

 ;D Daar had ik je nog voor willen waarschuwen, maar dacht "dat zal hij vast wel weten". De reden dat ik er aan moest denken kwam voort uit het feit dat ik al meerdere malen dezelfde fout heb gemaakt.  ::)

Ik ben overigens benieuwd of je verschil kunt waarnemen in het geluid nu je hem digitaal hebt aangesloten.

Keep us posted zou ik zeggen en fijn dat alles nu weer naar behoren werkt.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #13 Gepost op: 01 mei 2014, 23:12:08 »
Ik ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest om de Squeezebox Duet digitaal aan te sluiten en eventuele nieuwsgierigen van een status update te voorzien.

Ik kan niet wachten tot het weekend is om de boel te testen en uit te proberen. Wel wil ik eerst de inrichting van m'n woonkamer omzetten om een betere luisteropstelling te verkrijgen. Vind de afstand tussen het luistergedeelte en m'n luidsprekers net iets te groot voor het goede.

Ik vind overigens de mogelijkheden die de Rotel RSP 1098 bied om gek van te worden. Eerdaags toch even checken of de LOI een masterclass cursus 'bediening RSP 1098 voor dummy's' in de aanbieding heeft.

Wordt vervolgd.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #14 Gepost op: 02 mei 2014, 06:39:38 »
Vol verwachting klopt ons hart Gerard.  ;D

Over de mogelijkheden van de Rotel; oefenen, oefenen, oefenen.  :P
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A