Auteur Topic: Bluetooth carkit  (gelezen 4688 keer)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #15 Gepost op: 26 april 2014, 11:03:19 »
Na een poosje speurwerk ga ik toch voor een standalone, ik gebruik hem slechts spaarzaam. Ik wil gewoon bereikbaar zijn en ik hoef eigenlijk niet te zien wie mij belt aangezien mijn nummer alleen in kleine kring bekend is. Dus als iemand tips heeft, ik hou mij aanbevolen. Weet iemand hoe de kwaliteit van de standalone Parrots is?
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #16 Gepost op: 26 april 2014, 11:04:52 »
Dat is inderdaad wel een belangrijk punt. Gemak dient de mens, maar heeft wel zijn prijs. In mijn huidige privéauto bel ik ook alleen tijdens langere ritten en maak ik gebruik van de Bluetooth carkit in mijn TomTom. In mijn zakelijke auto zit een volledig geïntegreerd bluetoothsyteem, welke ik op het stuur kan bedienen en af kan lezen in mijn instrumentenpaneel en navigatiescherm.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #17 Gepost op: 26 april 2014, 11:06:13 »
Na een poosje speurwerk ga ik toch voor een standalone, ik gebruik hem slechts spaarzaam. Ik wil gewoon bereikbaar zijn en ik hoef eigenlijk niet te zien wie mij belt aangezien mijn nummer alleen in kleine kring bekend is. Dus als iemand tips heeft, ik hou mij aanbevolen. Weet iemand hoe de kwaliteit van de standalone Parrots is?

De kwaliteit van Parrot staat als een paal boven water. Al hun producten weken naar behoren en doen precies wat ze zouden moeten doen. Dat geldt overigens ook voor Jabra.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #18 Gepost op: 26 april 2014, 11:07:31 »
En ik neem aan dat er geen problemen zijn om zowel de Jabra als de Parrot te koppelen met een iPhone?
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #19 Gepost op: 26 april 2014, 11:13:28 »
En ik neem aan dat er geen problemen zijn om zowel de Jabra als de Parrot te koppelen met een iPhone?

Nee, zeker niet. Kies dan wel voor een nieuw model, zodat je zeker weet dat ze compatibel zijn.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #20 Gepost op: 26 april 2014, 11:16:05 »
Ik ga zowiezo een nieuwe kopen, heb ik garantie en geen versleten batterijen etc.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #21 Gepost op: 26 april 2014, 11:17:57 »
Ik ga zowiezo een nieuwe kopen, heb ik garantie en geen versleten batterijen etc.

Dat zou ik je ook zeker aanraden. Met "nieuw model" doelde ik meer op het feit dat je geen afgeprijsd overjarig model kiest.  ;)

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #22 Gepost op: 26 april 2014, 19:58:58 »
Beetje mosterd na de maaltijd, maar toch nog even een reactie: ik heb zowel inbouw als van die "zonneklep" bluetooth carkits gehad, als af fabriek ingebouwde systemen. Wat me opvalt is dat de mensen waar ik mee bel tot nu toe opmerken dat een goede bluetooth headset voor hen altijd aangenamer is dan een carkit in de auto. Verschillende van mijn collega's hebben me verteld dat ik dan echt veel beter te verstaan ben. Ik merk zelf niet heel veel verschil aan de auto-kant, maar ik gebruik tegenwoordig dus toch weer vaker de headset ipv de af fabriek (overigens zeer matige) ingebouwde bluetooth voorziening. Misschien dat het bij weinig gebruik voor jou ook een optie is. Ik ben inmiddels aan mijn derde jabra toe en ben er nog steeds best tevreden over.