Auteur Topic: Bluetooth carkit  (gelezen 4738 keer)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Bluetooth carkit
« Gepost op: 26 april 2014, 07:54:21 »
Wat zijn goede bluetooth carkits die overweg kunnen met een iPhone?

Ik heb nu deze:


De iPhone verbindt wel maar ik kan geen gesprek aannemen. En ik wil het leifst een carkit die aan de zonneklep of spiegel zit.
Wie o wie heeft ervaring met deze carkits...
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2014, 08:07:27 »
Ha John,

Op een blauwe maandag heb ik voor KPN gewerkt en veel van dit soort apparaten aan de man gebracht. Het apparaat met de beste prijs/kwaliteitverhouding is altijd een variant van Jabra geweest. Op dit moment is de Jabra Cruiser 2 de laatste variant.

http://tweakers.net/pricewatch/277331/jabra-cruiser-2.html



Uit je post denk ik op te maken dat je niet voor een inbouw variant wilt gaan. Qua geluidskwaliteit en bedieningsgemak is dat echter wel een fikse sprong voorwaarts. Tegenwoordig vallen de kosten gelukkig mee.

Mijn (persoonlijke) ervaringen met de Parrot CK3100 zijn zeer positief. Wat ik vooral fijn vind is dat ik in één oogopslag kan zien wie er belt, zonder mijn telefoon tevoorschijn te toveren. Daarnaast kan je ook makkelijk nummers kiezen, zonder je telefoon te hanteren. De carkit kost los zo'n €95,- en inclusief montage op locatie zo'n €200,-.

http://www.telecominbouw.nl/pakket-detail.php?pakket=parrot-ck3100&gclid=COeB4dy9_b0CFZDKtAodFS4AKA




#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2014, 08:15:44 »
Ik heb ook een Parrot en dat tot volle tevredenheid.  Maakt automatisch verbinding als je instapt i.t.t. andere systemen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2014, 08:17:25 »
Aan inbouw begin ik liever niet aangezien ik een systeemradio heb en ook geen zin om hem bij aanschaf van een andere auto om te bouwen
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2014, 08:23:15 »
Aan inbouw begin ik liever niet aangezien ik een systeemradio heb en ook geen zin om hem bij aanschaf van een andere auto om te bouwen

Dat is inderdaad een heldere overweging. Als tegenhanger wil ik echter in de strijd gooien dat veel klanten bij Audi bedongen bij de aanschaf van een andere auto, dat de carkit als service werd overgebouwd. Hier werd bij de dealer waar ik werkte nooit moeilijk over gedaan, aangezien het bij elkaar één uurtje werk is.  ;) Ook bij systeemradio's is het zo dat het telefoongeluid uit de radiospeakers komt en dat de radio automatisch mute bij een inkomend of uitgaand gesprek. Nog een niet te onderschatten voordeel.

Anders blijft de door mij aangehaalde Jabra in mijn ogen het beste stand-alone alternatief.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2014, 09:15:37 »
Ik heb een mr. Handsfree blue multi. Werkt prima met mijn android. Geluid is aan beide kanten oké.
Ik heb geen ervaring met andere producten.

Groeten...

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #6 Gepost op: 26 april 2014, 10:13:45 »
Ik had als vertegenwoordiger ook een systeem van parrot in de auto werkte altijd prima! M'n schoonpa (makelaar) is er ook zeer content mee

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #7 Gepost op: 26 april 2014, 10:16:03 »
Aan inbouw begin ik liever niet aangezien ik een systeemradio heb en ook geen zin om hem bij aanschaf van een andere auto om te bouwen

Inbouw is wel beter omdat hij dan gebruik maakt van je headunits oa stroom en mute. De losse parrot moet je thuis aan de pc hangen om op te laden en dat is ook niet handig.
Ik zeg parrot omdat wij dat ding ook hebben, handig apparaat maar dan wel de inbouwversie.
Maar daar in het hoge noorden zitten toch wel van die gasten die dat voor je kunnen doen, carhififreaks zat daar in het verleden.
Meld je aan bij een autoforum of carhifi en vraag of iemand voor een paar tientjes wil inbouwen, hoeft echt geen 200 euro te kosten.
Daarnaast weet je niet of bij je volgende aanschaf qua auto er al een standaard voorbereiding in zit.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #8 Gepost op: 26 april 2014, 10:24:13 »
Een maatje van mij zou je er vast wel mee willen helpen voor een kleine vergoeding. Die jongen heeft jaren lang dit soort dingen voor z'n werk gedaan... Ik ken niemand die dit met zoveel zorg en netheid doet als dat hij dat kan ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #9 Gepost op: 26 april 2014, 10:25:36 »
Volgende vraag dan: wat moet je behalve de Parrot nog meer aanschaffen om van de boordradio gebruik te maken of is alles bijgeleverd?
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #10 Gepost op: 26 april 2014, 10:34:28 »
Volgende vraag dan: wat moet je behalve de Parrot nog meer aanschaffen om van de boordradio gebruik te maken of is alles bijgeleverd?

Het enige wat je nodig hebt is een DIN-stekker met de juiste aansluiting voor jouw specifieke type auto en radio. Autofabrikanten gebruiken helaas nog geen universele standaard. Deze zijn nooit duurder dan €20,-. Wat voor auto heb je en wat is het typenummer/naam van je radio? Dan wil ik het met alle liefde even voor je uitzoeken.  ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #11 Gepost op: 26 april 2014, 10:35:25 »
Ik lees eigenlijk geen echte voordelen van een inbouw geval. Kan/wil iemand die voor mij even op een rij zetten?

Groeten...

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #12 Gepost op: 26 april 2014, 10:43:41 »
Ik lees eigenlijk geen echte voordelen van een inbouw geval. Kan/wil iemand die voor mij even op een rij zetten?

Groeten...

Stroom voorziening via radio anders opladen via pc
Automatisch mute wanneer er gebeld wordt
Betere weergave dmv bekabeling microfoon
Geluid over autospeakers
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #13 Gepost op: 26 april 2014, 10:48:57 »
Ik lees eigenlijk geen echte voordelen van een inbouw geval. Kan/wil iemand die voor mij even op een rij zetten?

Groeten...

1) Zien wie er belt zonder je telefoon te hanteren (ook opnemen via je telefoon kan worden bestraft met een boete van €260,-)
2) Makkelijk zelf uitgaand bellen en nummers uit je telefoonboek selecteren.
3) Betere geluidskwaliteit, doordat je gebruik maakt van de aanwezige luidsprekers
4) Je hoeft het apparaat niet op te laden
5) Je hoeft niet meer handmatig te koppelen.
6) Minder diefstalgevoelig, aangezien je niets hoeft mee te nemen uit de auto als je hem verlaat
7) Je loopt niet elke keer met een losse carkit te sjouwen (tenzij je het risico neemt om hem aan je zonneklap te laten hangen
8) Microfoon beter te plaatsen (aan de zonneklep vaak veel last van rijwindgeluiden op hogere snelheden)

 ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Bluetooth carkit
« Reactie #14 Gepost op: 26 april 2014, 10:58:39 »
Ik lees allemaal voordelen die voor/volgens mij alleen interessant zijn als je er veel gebruik van maakt. Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar om ook in de auto bereikbaar te zijn. Zelf bellen in de auto heb ik volgens mij wel twee keer gedaan en dan dus alleen tijdens langere ritten. Dan heb ik de telefoon in een houder op het dashboard staan. Met een cardock appje is de telefoon prima te bedienen en kan ik zien wie er belt. Opladen is inderdaad een punt maar één keer per twee maanden dat ding even opladen vind ik geen probleem. De mijne gaat automatisch uit en aan en maakt automatisch contact. Daarnaast is het geluid goed genoeg. Ik moet inderdaad wel even de autoradio uitzetten maar dat is ook maar één knopje indrukken.
Als je veel belt in de auto kan ik mij voorstellen dat je voor inbouw gaat. Als je gewoon bereikbaar wilt zijn, zijn er prima goedkope alternatieven.

Groeten...