Auteur Topic: MAW  (gelezen 119261 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.799
  • Doet mij maar buisjes
Re: MAW
« Reactie #420 Gepost op: 14 september 2019, 15:52:47 »
Altijd goed een nieuwe aanwinst, veel plezier er mee.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.568
  • Liever een Adam!
Re: MAW
« Reactie #421 Gepost op: 14 september 2019, 22:20:54 »
Veel luisterplezier er mee!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #422 Gepost op: 16 september 2019, 12:38:07 »
Gisteren heb ik ze even in de studio gezet. Ik stuur ze aan met de m'n Mac icm. Benchmark DAC2 HGC.

Voor wat ze kosten zijn het wel goede luidsprekers.

Als ik erop ga mixen merk ik wel dat het qua transparantie niet te vergelijken is met m'n Geithains en Kii's, maar ze zijn wel echt fijn om gewoon een muziekje op te luisteren. Ze liggen heel fijn in het gehoor.

Een aanrader voor iemand die voor een appel en een ei op de eerste rij wil zitten!
« Laatst bewerkt op: 16 september 2019, 12:46:25 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: MAW
« Reactie #423 Gepost op: 18 september 2019, 14:31:29 »
Gisteren heb ik ze even in de studio gezet. Ik stuur ze aan met de m'n Mac icm. Benchmark DAC2 HGC.
Voor wat ze kosten zijn het wel goede luidsprekers.
Als ik erop ga mixen merk ik wel dat het qua transparantie niet te vergelijken is met m'n Geithains en Kii's, maar ze zijn wel echt fijn om gewoon een muziekje op te luisteren. Ze liggen heel fijn in het gehoor.
Een aanrader voor iemand die voor een appel en een ei op de eerste rij wil zitten!

Het is als sambal na een Indonesische rijsttafel maar alsnog veel luisterplezier gewenst met je Dynaudio BM6 MKIII luidsprekers...  ;D
Goed om te lezen dat de Dynaudio's niet door de mand vallen maar prima in het gehoor liggen voor het normale huis-tuin en keuken gebruik.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: MAW
« Reactie #424 Gepost op: 22 september 2019, 12:54:55 »
Knappe home studio en luisterset!

Hier ook een soort van home studio EN woonkamer set.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #425 Gepost op: 22 september 2019, 16:53:16 »
Dank jullie wel!

Goed om te lezen dat de Dynaudio's niet door de mand vallen maar prima in het gehoor liggen voor het normale huis-tuin en keuken gebruik.

Moet er wel een beetje op terugkomen. Ik was vanochtend een mixje (dj mix) aan het voorbereiden (wat zeker geen zwaar advanced gebruik is) maar binnen 10 min had ik de Geithains terug gezet.

Ik dacht eerst ik doe het gewoon op de Dyns maar het voelde een beetje alsof ik m’n sleutels aan het zoeken was in een slecht verlichte kamer. De Geithains en de kii’s zijn toch wel van een heel andere orde.

Maar een muziekje luisteren zonder gekke eisen kan wel heeel fijn op de Dyns.
« Laatst bewerkt op: 22 september 2019, 17:55:23 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #426 Gepost op: 07 maart 2021, 12:24:35 »
Afgelopen week heb ik m'n Kii Three system verkocht en heb een set Dynaudio Focus 380 terug gekocht.
De Kii's waren toch niet echt mijn type speakers. Ik vond ze bij regelmaat scherp en ze raakten niet mijn snaar zeg maar. Ik was er wel tevreden over maar vond het veel te duur voor wat ik er aan gemak en plezier van had.

De Dynaudio's zijn erg muzikaal en gebalanceerd. Ook zijn ze gedetailleerd genoeg zodat ik niet het gevoel heb dat ik iets mis. Ik kan er weinig aan opmerken, anders dan dat ze niet zo diepgaan als de Kii's en de Geithains in mijn studio. Maar dat is ook niet nodig. Ze klinken ook in het laag heel compleet en ik ondervind geen grote issues in mijn woonkamer. Dat is toch ook een hoop waard.

Op de 1e foto de hele set.
Op de 2e foto de versterker en DAC. Ik heb een Hattor INT500W geintegreerde versterker. Dat is een passive pre stage (met stapsgewijs volumeregeling) en 2 mono Hypex NC500MP (mono) power amp modules. Hij levert een vracht vermogen tegen bizar lage vervorming. Ik vind het echt een prachtig apparaat en Arek (Hattor eigenaar) verdient naar mijn mening meer aandacht dan hij momenteel kreijgt. Het enige dat aan deze versterker ontbreekt naar mijn mening is D/A conversie zodat je er een digitale bron op kunt aansluiten. Ik had tijdelijk mijn Benchmark DAC2 HGC uit de studio gehaald, maar heb sinds vandaag een DacMagic gekocht. De Dacmagic klinkt naar mijn mening ook echt goed. De Benchmark kan wel veel betere meetresultaten laten zien maar ik hoor daar eigenlijk niets van.

Al met al ben ik er heel blij mee. Ik had een downgrade verwacht maar zo voelt het zeker niet. Wat een fijne speakers deze Dyns.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: MAW
« Reactie #427 Gepost op: 07 maart 2021, 12:31:08 »
Mooi strak geheel en veel plezier ermee.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: MAW
« Reactie #428 Gepost op: 07 maart 2021, 12:33:50 »
Veel luisterplezier met je nieuwe aanwinsten ! Mooi strak geheel ! Toppie!

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: MAW
« Reactie #429 Gepost op: 07 maart 2021, 14:22:46 »
Leuk,genieten maar.
I love vintage.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.364
Re: MAW
« Reactie #430 Gepost op: 07 maart 2021, 20:55:35 »
Je moet gaan voor de luidsprekers waar je het prettigste naar kunt luisteren....dan is het eerder een upgrade
(ook al ben je terug naar je wortels  ;) ).

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.077
Re: MAW
« Reactie #431 Gepost op: 08 maart 2021, 11:35:15 »
Dat ziet er strak uit! Mooie versterker ook!

Vriendelijke groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: MAW
« Reactie #432 Gepost op: 08 maart 2021, 15:16:52 »
Ik kan uiteraard de andere kant van de kamer niet zien en ook niet of je de akoestiek hebt behandeld, maar het lijkt een erg kale en harde ruimte. Dan is het niet direct vreemd dat een speaker niet helemaal lekker zal klinken.

Veel plezier met de Dyn's.

Groeten...

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.799
  • Doet mij maar buisjes
Re: MAW
« Reactie #433 Gepost op: 08 maart 2021, 15:48:26 »
Veel plezier met de aanwinst.  🎵🎶👍

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.568
  • Liever een Adam!
Re: MAW
« Reactie #434 Gepost op: 08 maart 2021, 16:07:25 »
Mooie strakke woonkamer! Ik hou der van!

En natuurlijk ook veel plezier met je gave set!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.