Auteur Topic: MAW  (gelezen 118811 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #405 Gepost op: 19 mei 2019, 17:14:17 »
Dank jongens!

Na enkele tientallen uren luisteren voel ik wel de neiging er al iets van te vinden 😊

De indruk tot nu toe is wel positief. Het zijn wel echt goede luidsprekers. De weergave is strak en precies. Vooral alles boven 1Khz ligt echt onder een vergrootglas.

Het hoog klinkt erg verfijnd, maar ik krijg het idee dat het in mijn ruimte (of op mijn luisterafstand) wel iets teveel van het goede is. Daarom laat ik nu vanaf  7kHz het hoog licht af lopen (met de eq die in de Kii Control zit). Tot nu toe bevalt dit goed, maar met finetunen ben ik nog wel even mee bezig denk ik. Het ‘vergrootglas’ is iets minder maar het geheel lijkt nu wat natuurlijker. Dat vind ik wel prettig. Ik hoor ook meer detail in het middengebied nu het hoog wat minder hard is.

Ik vind het lastig om ze echt te beschrijven, wat op zich denk ik wel een goed teken is.
Als het dan toch moet zou ik ze helder, fris en precies noemen met een groot (full-range) bereik.
Verschillende mensen zullen ze zowel muzikaal als analytisch zullen noemen, verwacht ik. Beide is naar mijn mening wel van toepassing.

Het middengebied is zeker goed, maar niet zoals ik gewend ben van de Geithains.
In het hoog (en hoge mids) vind ik de Kii's wel echt goed. Snaren e.d. komen wat beter tot hun recht. Maar vocalen (waar de nadruk tussen 1 en 4kHz ligt) klinken helderder en rustiger (natuurlijker) op de Geithains.

Over de flexibiliteit van het Kii systeem ben ik erg te spreken. De cardioide bass is een uitkomst als ze vlak voor een muur staan. De contour (wall) setting maakt implementatie een stuk envoudiger. De bass en vooral de subbass klinkt heel strak en duidelijk en gemakkelijk. Wat dat betreft zijn ze vergelijkbaar met de Geithains inclusief de sub. De Geithains zonder subwoofer zijn in het sublaag niet te vergelijken met de Kii’s. Dat maakt de Kii’s wel een bijzonder compact systeem naar mijn mening.

Al met al is het wel echt een mooie luidspreker. Ik heb veel verschillende genres muziek geluisterd maar ze slagen bij alles met vlag en wimpel.
Mooi systeem!
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2019, 17:16:32 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: MAW
« Reactie #406 Gepost op: 19 mei 2019, 17:18:33 »
Leuk om te lezen. En voor mij als techneut een mooi verhaal als je je realiseert hoeveel techniek er eigenlijk bij is komen kijken. Mind blowing...

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
MAW
« Reactie #407 Gepost op: 19 mei 2019, 20:47:00 »
Leuk om te lezen. En voor mij als techneut een mooi verhaal als je je realiseert hoeveel techniek er eigenlijk bij is komen kijken. Mind blowing...

Groet,
Jacco

Inderdaad, vandaar ook mijn eerste reactie. Je zou denken dat er bijna geen ruimte over is in die kastjes. Met flink wat geweld (250 watt per unit) en een goede digitale filtering kun je blijkbaar verrassend goede resultaten behalen. Zal veel ontwikkelingstijd in zitten denk ik....mooi hoor!


Groeten, Ando.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2019, 21:11:44 door Ando »
Science is no democracy

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #408 Gepost op: 19 mei 2019, 21:30:07 »
Die moeten inderdaad flink volgepropt zijn.
In iedere speakers zit in ieder geval:
- een rij connectors,
- een ADC converter
- een DSP
- een DAC converter
- 1500W (6 x 250w) hypex nCore versterking
- 6 drivers (4 woofers, een midrange en een tweeter)

Het mooiste is naar mijn mening wel het ‘active wave focussing’ concept, waarmee ze de cardiode bassafstraling realiseren.

« Laatst bewerkt op: 19 mei 2019, 21:33:09 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: MAW
« Reactie #409 Gepost op: 20 mei 2019, 06:57:07 »
Hoppa! Nieuwe luidsprekers! ❤️

Mooi MAV! ga er van uit dat het hier jouw kamer betreft of ? je bent dan verhuist van boven naar beneden dacht ik.

De speakers staan er mooi bij Tis net een plaatje uit een cataloog.

Maar of die opstelling zo blijft na 2 of 3 mnd dat is de grote vraag allervragen,ben benieuwd!

Wil je eventueel doorgeven als dat veranderd? Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: MAW
« Reactie #410 Gepost op: 20 mei 2019, 07:41:29 »
Er staan daar al jaren speakers, nu alleen andere.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #411 Gepost op: 20 mei 2019, 12:17:57 »
Daar heeft inderdaad al een en ander gestaan :)

Voor de volledigheid, van 2013 tot nu:

Infinity Renaissance 90's met Vincent SP331 versterker
Na de verhuizing heb ik deze eigenlijk vrijwel gelijk verkocht.

Adam Tensor Epsilon
Voordat ik de R90's verkocht heb, heb ik deze Adams geprobeerd. Dat was niet van lange duur.

Barefoot MM35's
Deze Barefoots hebben er best een tijd gestaan. Ze bevielen eigenlijk perfect. Ik heb ze weggedaan omdat mijn dochtertje ging lopen en ik bang was dat de tweeters het niet zouden overleven. Het idee was om ze te verkopen en om tijdelijk iets te nemen wat veilig was zolang mijn dochtertje peutert :)

Neumann Kh 120's
Geen foto's. Maar ik wou luidsprekers waarvan de drivers afgeschermd waren.
Deze hebben er maar heel kort gestaan. Ik miste bij deze luidsprekers echt het laag en wat vermogen.

Genelec 8040
Ook deze hebben er maar kort gestaan. Genelec is toch niet zo mijn ding. De tweeter is mij te scherp.

Neumann KH 310
Toen heb ik toch maar op veilig gespeeld en Neumann KH 310's gehaald inclusief de grills ter bescherming van de drivers.
Deze luidsprekers heb ik nooit mooi gevonden voor in mijn woonkamer, maar ik wist dat ik het geluid van deze luidsprekers zou waarderen, omdat het de update is van de K+H O300 (welke ik lang met veel plezier boven in de studio gebruikt heb).
Ondanks dat ik wist dat dit een tijdelijke optie zou zijn, hebben deze luidsprekers hier een aantal jaren gestaan.

Philips MFB 587
Toen besloot ik om de Kii's te kopen (en wachtte op levering) heb ik ondertussen de Neumanns verkocht. om de tijd te overbruggen heb ik toen tijdelijk mijn Philips MFB's van zolder gehaald. Dat was maar een paar weken, maar was (zoals ook op de foto te zien is) echt goed te doen! :)

Kii Three
En sindskort dus deze rakkers :)
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2019, 12:25:12 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: MAW
« Reactie #412 Gepost op: 20 mei 2019, 14:15:29 »

Moet je toch even bedanken voor de uitvoerige tekst en uitleg,en de foto's niet te vergeten.Ik had nog steeds de

foto's van zolder in mijn hoofd,zelfs met de philips 587 die ik alleen van zolder herken had je ooit ook beneden staan.

Weet nu dat je niet op 1 kamer vastzit en dat je gewoon geregeld wisselt kwa set en je niet vastpint op 1 merk Toppie!

Met onze mod Jacco is het maar raden wat zijn referentie set eigenlijk is,ik zou het echt niet weten :'(

En dat terwijl hij veel weet over mercedessen  8) Nu Jacco de mercedesstoel van de betreffende foto stamt naar mijn mening

van voor 1970 ik dacht de 250/280 serie zelfs de sl 250/280 sluit ik niet uit :think:



Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: MAW
« Reactie #413 Gepost op: 20 mei 2019, 14:57:39 »
 :P

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: MAW
« Reactie #414 Gepost op: 20 mei 2019, 15:07:39 »


Met onze mod Jacco is het maar raden wat zijn referentie set eigenlijk is,ik zou het echt niet weten :'(



Over referenties gesproken Bram: wat is jouw referentie luidspreker momenteel? Je hebt zoveel staan... Iets vergelijkbaars met de Kii Three? Of zitten jullie op een compleet ander niveau?
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: MAW
« Reactie #415 Gepost op: 20 mei 2019, 16:15:22 »


Met onze mod Jacco is het maar raden wat zijn referentie set eigenlijk is,ik zou het echt niet weten :'(



Over referenties gesproken Bram: wat is jouw referentie luidspreker momenteel? Je hebt zoveel staan... Iets vergelijkbaars met de Kii Three? Of zitten jullie op een compleet ander niveau?

Referenties en dat geld uitsluitend voor mijn woonkamer zijn de Philips AH 494,de wharfedale 10.7 dit zijn totaal vrijstaande

boxen,en bij mij gaat dat net goed,dan komen we op de joker die ik altijd achter de hand houd voor kritiek van hi enders zodat

ze stil zijn mzk dat zijn de totaal gereviceerde MFB AH 587. En die klinken nergens en wel nergens zo goed als in mijn kamer.

Ik kan het weten want ik heb ze al veel beluisterd elders zelfs vrijstaand en vond dat niet veel soeps.

maar het merendeel zijn mijn AH 494 en de wharfedales waar ik heel veel naar luister en nooit luistermoe van word.

Bedenk ook dat de kamersound doorslaggevend is, dat wel. ???
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #416 Gepost op: 20 mei 2019, 19:50:39 »

Moet je toch even bedanken voor de uitvoerige tekst en uitleg,en de foto's niet te vergeten.

Niets te danken hoor. Graag gedaan. En ook wel leuk om dit topic weer even bij te werken. :)

Citaat
Ik had nog steeds de foto's van zolder in mijn hoofd,zelfs met de philips 587 die ik alleen van zolder herken had je ooit ook beneden staan.

Weet nu dat je niet op 1 kamer vastzit en dat je gewoon geregeld wisselt kwa set en je niet vastpint op 1 merk Toppie!


De MFB's staan eigenlijk meestal opgeslagen op een andere opbergkamer op zolder. Mijn set is ook gereviceerd (door MFBfreaks Lochem). Ik heb ze vanuit nostalgie. Ik vind het echt mooi spul. Zo nu en dan komen ze van pas. Dan doen ze nooit onder voor m'n verwachtingen. Vooral het laag is geniaal. Ik heb wel het rumble filter laten aanpassen. Ze lopen nu door tot 27Hz (-3dB).

Op de zolderverdieping heb ik ook een aparte luisterkamer/studio ingericht. Het is een heel klein kamertje. Dat heeft akoestisch gezien voor- en nadelen, maar al met al heb ik de akoestiek daar naar mijn mening wel aardig op orde. Er zit een akoestisch plafond in (een spanplafond met daaronder 1m3 zwaar dempingsmateriaal). Op de wanden en in de hoeken tussen de wanden zit Akotherm D40/100 dempingsmateriaal. 
Sinds 2016 ofzo staan daar ME Geithain studio monitors (RL944K's met Basis 11K sub).
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2019, 20:30:12 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: MAW
« Reactie #417 Gepost op: 20 mei 2019, 20:55:54 »
Mooie kat trouwens...houdt poes ook je mancave lekker muis vrij  ;D

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #418 Gepost op: 10 juni 2019, 07:47:43 »
Haha precies! 😀
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #419 Gepost op: 14 september 2019, 14:37:22 »
Net voor een mooie prijs een set Dynaudio BM6 MK3 opgehaald.

Vanavond eens aansluiten 😀
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.