Auteur Topic: MAW  (gelezen 118789 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: MAW
« Reactie #375 Gepost op: 23 september 2016, 21:40:41 »
Dat komt vast door, het door jou betitelde gehypte hoog ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #376 Gepost op: 23 september 2016, 21:57:17 »
Denk het ook :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: MAW
« Reactie #377 Gepost op: 14 januari 2017, 17:21:30 »
Vandaag was het dan na al eeuwen geleden te hebben beloofd eens te komen luisteren naar de Geithains eindelijk zover! Na een aangenaam ontvangst met koffie en een klein dametje die blij was met haar nieuwe potloden en een tekenboek... togen we naar boven om de geithains eens aan de kaak te voelen.... Ik kan en ga hier kort over zijn, omdat ze gewoon heel erg goed zijn! Het gemak en souplesse waarmee deze luidsprekers hun kunsten vertonen is heel indrukwekkend en verslavend om naar te luisteren...... Volgende week weer? 8) ;D.....

kort samengevat:

Een gedetailleerd hoog, zonder het gevoel, dat je moe wordt, maar ook zeker niks mist!
Een super fijn midden gebied die niets te wensen over laat!
Het laag dat mijns inziens de boel complementeert en niet overheerst.


Bedankt voor de goede zorgen ook Lobke voor de lekkere tosti's en Martijn voor de uitnodiging om te komen luisteren, de koffie en de wel heel fijne in-ears die je me voor een vriendenprijsje deed toekomen.
Aurvana 3 Plus in-ear Bij deze van harte welkom om met z'n drieën hier te komen fijnproeven..


« Laatst bewerkt op: 14 januari 2017, 17:23:27 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: MAW
« Reactie #378 Gepost op: 14 januari 2017, 17:25:15 »
Goed om te horen Richard en Martijn! Prachtige weergevers en een leuke dag, wat wil je nog meer.?
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: MAW
« Reactie #379 Gepost op: 14 januari 2017, 18:58:24 »
Vandaag was het dan na al eeuwen geleden te hebben beloofd eens te komen luisteren naar de Geithains eindelijk zover! Na een aangenaam ontvangst met koffie en een klein dametje die blij was met haar nieuwe potloden en een tekenboek... togen we naar boven om de geithains eens aan de kaak te voelen.... Ik kan en ga hier kort over zijn, omdat ze gewoon heel erg goed zijn! Het gemak en souplesse waarmee deze luidsprekers hun kunsten vertonen is heel indrukwekkend en verslavend om naar te luisteren...... Volgende week weer? 8) ;D.....

kort samengevat:

Een gedetailleerd hoog, zonder het gevoel, dat je moe wordt, maar ook zeker niks mist!
Een super fijn midden gebied die niets te wensen over laat!
Het laag dat mijns inziens de boel complementeert en niet overheerst.


Bedankt voor de goede zorgen ook Lobke voor de lekkere tosti's en Martijn voor de uitnodiging om te komen luisteren, de koffie en de wel heel fijne in-ears die je me voor een vriendenprijsje deed toekomen.
Aurvana 3 Plus in-ear Bij deze van harte welkom om met z'n drieën hier te komen fijnproeven..



Zijn de oordopjes goed ja? Zoek nog een paar nadat mijn vriendin de senheisser mee had uitgewassen
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: MAW
« Reactie #380 Gepost op: 14 januari 2017, 19:31:43 »
ik vind ze heel goed! Zeker als je van eerlijk houd... Ik vind de meeste in-ears een wat teveel nadruk op het laag leggen, omdat ze daar vaak te kort schoten in het verleden, leggen veel fabrikanten ook sennheiser... een wat aangezet laag in hun lower end in-ear modellen... Iets wat ik niet mooi vind Bass Boost.. Ik ben van mening dat een in-ear niks onder hoeft te doen voor een on of over ear mits je een goede hebt. Deze komt ik mijn beleving een heel eind! Maar zoals bij alles blijft het een persoonlijk ding. Ik vind in-ears heel fijn.. waar anderen liever over of on-ear hebben.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2017, 19:39:14 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #381 Gepost op: 15 januari 2017, 09:21:16 »
Vandaag was het dan na al eeuwen geleden te hebben beloofd eens te komen luisteren naar de Geithains eindelijk zover! Na een aangenaam ontvangst met koffie en een klein dametje die blij was met haar nieuwe potloden en een tekenboek... togen we naar boven om de geithains eens aan de kaak te voelen.... Ik kan en ga hier kort over zijn, omdat ze gewoon heel erg goed zijn! Het gemak en souplesse waarmee deze luidsprekers hun kunsten vertonen is heel indrukwekkend en verslavend om naar te luisteren...... Volgende week weer? 8) ;D.....

kort samengevat:

Een gedetailleerd hoog, zonder het gevoel, dat je moe wordt, maar ook zeker niks mist!
Een super fijn midden gebied die niets te wensen over laat!
Het laag dat mijns inziens de boel complementeert en niet overheerst.


Bedankt voor de goede zorgen ook Lobke voor de lekkere tosti's en Martijn voor de uitnodiging om te komen luisteren, de koffie en de wel heel fijne in-ears die je me voor een vriendenprijsje deed toekomen.
Aurvana 3 Plus in-ear Bij deze van harte welkom om met z'n drieën hier te komen fijnproeven..

Mooie woorden! Wij vonden het ook erg gezellig. Fijn dat je blij bent met de in-ears.
Met Meijs heb je dikke vrienden gemaakt. Die is even blij met haar tekenboek en potloden als wij met ons audiospul  ;)

Bedankt!
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #382 Gepost op: 28 september 2017, 20:05:16 »
Maakt het nog uit, dat een Velodyne automatisch inmeet?

Het experiment met de subwoofer zal in ieder geval moeten opleveren of ik nog een keer nieuwe LS wil. Mijn Monitor Audio LS zijn inmiddels 18 jaar oud schat ik.Lijkt me niet makkelijk trouwens.

Hier staat nog een setje Monitor Audio PL-100's te wachten op een nieuw 'baasje'. :P

Daar heb je dan niets over bericht hiero Mav, mag ik vragen waarom niet? :'(
Dacht dat ik dat wel gezegd had eigenlijk..

Nou blijkbaar niet dan, maar ze staan hier toch echt.

Dat je ze hebt betwijfel ik niet, de vraag is hoe vind oftewel hoe vond je ze? ???

Fijne speakers. Ze doen wel alles wat je van een goede 2-weg luidspreker mag verwachten;
Vooral het hoog is erg helder en fijn om naar te luisteren. In het mid zijn ze evengoed fijn om naar te luisteren maar is relatief wat minder helder. Detail valt vooral op in het hoog. In midlaag/laag kan ik er weinig aan opmerken. Ze zijn duidelijk en het bereik is prima. Ze lopen op een gegeven moment wel af in het laag maar de bas blijft wel strak voor een gepoorte 2-weg speaker. Ik stoor me heel snel aan 'poortbas' maar wat dat betreft doen ze het mi wel goed!

De Neumanns (KH 310) staan nog/weer in de woonkamer. De Neumanns klinken klinischer in het hoog maar schoner en rustiger in mid en laag (en gaan een stuk verder door in het laag). De Neumanns zijn mi erg neutraal. Veel detail zonder 'bombarie'.

Fototje bijgevoegd (waar ze in de studio staan).
« Laatst bewerkt op: 28 september 2017, 20:17:06 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: MAW
« Reactie #383 Gepost op: 29 september 2017, 08:57:41 »

Dank Mav voor jouw mening hierover ;)

Hier gaat het over de neumans,wat deze boy vertelt is de pure waarheid waar ik mij helemaal bij aansluit.

                                       
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: MAW
« Reactie #384 Gepost op: 29 september 2017, 10:36:07 »
Dat vind ik ook wel wat voor jou Bram. zo'n eigen Youtube kanaaltje.

 :cheers:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #385 Gepost op: 29 september 2017, 13:10:03 »

Dank Mav voor jouw mening hierover ;)

Hier gaat het over de neumans,wat deze boy vertelt is de pure waarheid waar ik mij helemaal bij aansluit.

                                       

Wat bedoel je dan? Hij zegt nogal wat zo te zien (ik heb 3 min gekeken en zie dat het nog even door ratelt :) ).
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: MAW
« Reactie #386 Gepost op: 29 september 2017, 13:21:10 »

Dank Mav voor jouw mening hierover ;)

Hier gaat het over de neumans,wat deze boy vertelt is de pure waarheid waar ik mij helemaal bij aansluit.

                                       

Wat bedoel je dan? Hij zegt nogal wat zo te zien (ik heb 3 min gekeken en zie dat het nog even door ratelt :) ).

En het begint eigenlijk bij 4.16.Heb er begrip bij dat ze de neuman als toevallig vergelijk erbij halen,en dat jij dan op tilt

slaat.Uiteindelijk vertelt ie dat speakers vergelijken op onbekend terrein  onzin is + je moet de speaker erg lang beluisteren

om maar enigszins de sound te leren kennen.Dan komt de akoestiek nog ter sprake in 1 woord zeer leerzaam Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #387 Gepost op: 29 september 2017, 13:26:21 »
op tilt? :)

Je post dat je het ergens mee eens bent, maar het is niet duideljik wat dat dan is. en nog steeds niet eigenlijk.
Heb zelf niet zoveel eraring met JBL, maar wel als festivalbezoeker met hun 'higher-end' PA systemen (die worden in Duitsland wat vaker ingezet) en dat is zeer professioneel spul.

Daarom ben ik wel benieuwd naar die LSR705 en LSR708P, en vooral M2 monitors van ze. Ben ze alleen nog nooit tegengekomen. Zijn volgens mij ook nog maar net uit..
« Laatst bewerkt op: 29 september 2017, 13:37:38 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: MAW
« Reactie #388 Gepost op: 29 september 2017, 13:35:56 »
op tilt? :)

Je post dat je het ergens mee eens bent, maar het is niet duideljik wat dat dan is. en nog steeds niet eigenlijk.
Heb zelf niet zoveel eraring met JBL, maar wel als festivalbezoeker met hun 'higher-end' PA systemen (die worden in Duitsland wat vaker ingezet) en dat is zeer professioneel spul.

Daarom ben ik wel benieuwd naar die LSR705 en LSR708P, en vooral M2 monitors van ze. Ben ze alleen nog nooit tegengekomen. Zijn volgens mij ook nog maar net uit..

Ik ben het eens met het hele verhaal hoe je speakers gaat beoordelen,en dat je dat niet in een paar dagen voorelkaar krijgt.

dan de plussen en minnen betreffende plaatsing,akoestiek etc. ::)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #389 Gepost op: 29 september 2017, 13:39:01 »
OK.

Tja, speakers vergelijken blijft lastig..

Maar die gast maakt het wel onnodig lastig. Om te beginnen kan hij gweoon de Neumann KH 120 pakken en de LSR305.
Dat zijn beide 2-weg speakers met ongeveer dezelfde bezetting, formaat etc. Iets meer 'appels met appels' zeg maar..

Edit, hier wel een interessant topic waar de verschillen tussen Neumann KH 120 en JBL LSR305/308 groter lijken dan de verschil tussen de JBL's en de KH 310 in het youtube filmpje.

https://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/1009704-neumann-kh120a-vs-jbl-lsr305-2.html

Die 7 serie lijkt me interessant, maar de 3 serie mij persoonlijk niet zo. Ik zou ze wel eens willen horen, de 3 serie klinkt wel als DE optie als iemand een goede monitor zoekt, maar daarvoor geen euro te veel wil betalen :D
« Laatst bewerkt op: 29 september 2017, 13:50:51 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.