Auteur Topic: MAW  (gelezen 118826 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: MAW
« Reactie #45 Gepost op: 21 november 2013, 18:01:31 »
Mooi hoor en herkenbaar wat je beschrijft bij de eerste stap in de ruimte.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #46 Gepost op: 21 november 2013, 20:03:59 »
Thnx allemaal voor de leuke reacties!

Na enkele uren luisteren wordt ik alleen maar positiever. Het plafond dempt echt een heel groot deel van het spectrum evenredig zonder de ruimte dood te maken. Dus bij alle frequenties (tot op zekere hoogte in het laag) wordt gedempt maar toch is het niet dood.

De gast die het heeft aangenomen had nog nooit deze absorptieplaten in een plafond verwerk maar ik ben blij dat ik ervoor gekozen heb om deze dikke platen in deze hoeveelheden erin te laten verwerken. De ruimte kan dit best hebben zonder dat het ongemakkelijk wordt zoals een dode ruimte dat kan hebben. Dat is hier zeker niet het geval. Toch is het verschil met voortijd echt groot. M'n vriendin zegt dat ze zou zweren dat dit niet onze woonkamer is. Dat zegt genoeg denk ik :D

Ik was al overtuigd van de voordelen van akoestische behandeling van je luisterruimte en dit project bevestigd dit wederom. De investering in de Barefoot monitoren werpt nu pas z'n vruchten af.

Bijgevoegd nog een kiekje van het moment dat alle dempingsmateriaal erin zat maar het spanplafond zelf nog niet.
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:17:27 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: MAW
« Reactie #47 Gepost op: 21 november 2013, 20:20:06 »
Thnx allemaal!

Na enkele uren luisteren wordt ik alleen maar positiever. Het plafond dempt echt een heel groot deel van het spectrum evenredig zonder de ruimte dood te maken. Dus bij alle frequenties (tot op zekere hoogte in het laag) wordt gedempt maar toch is het niet dood.

De gast die het heeft aangenomen had nog nooit deze absorptieplaten in een plafond verwerk maar ik ben blij dat ik ervoor gekozen heb om deze dikke platen in deze hoeveelheden erin te laten verwerken. De ruimte kan dit best hebben zonder dat het ongemakkelijk wordt zoals een dode ruimte dat kan hebben. Dat is hier zeker niet het geva

Ik was al overtuigd van de voordelen van akoestische behandeling van je luisterruimte en dit project bevestigd dit wederom. De investering in de Barefoot monitoren werpt nu pas z'n vruchten af!

Dus hallejuha hoe het nu klinkt. Maar naar 1 of 2 weken? dat is doorslaggevend! niet de eerste dag dan klinkt alles anders,en je moet nog wennen aan een iets andere sound.
Dus vertel over 14 dagen nog is hoe mooi het was en is.
trouwens wat koste dat geheel? ik bedoel dat voor forumleden, die denken,zal ik dat ook doen?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: MAW
« Reactie #48 Gepost op: 21 november 2013, 20:30:00 »
Bram, in mijn ogen: je zeurt teveel. Wees nou eens blij voor iemand >:(
ADAM    Bryston     DENON

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: MAW
« Reactie #49 Gepost op: 21 november 2013, 20:40:09 »
Bram, in mijn ogen: je zeurt teveel. Wees nou eens blij voor iemand >:(

Pas als degene een Sony heeft aangeschaft ;D


Ziet er netjes uit MAW het zal zeker zijn vruchten afwerpen.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: MAW
« Reactie #50 Gepost op: 21 november 2013, 20:53:54 »
Ziet er netjes uit MAW het zal zeker zijn vruchten afwerpen.

+1.  Veel luisterplezier gewenst!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #51 Gepost op: 21 november 2013, 21:11:47 »
trouwens wat koste dat geheel? ik bedoel dat voor forumleden, die denken,zal ik dat ook doen?

Forumleden die dat denken die weten me te vinden voor informatie! ;)

Dus hallejuha hoe het nu klinkt. Maar naar 1 of 2 weken? dat is doorslaggevend! niet de eerste dag dan klinkt alles anders,en je moet nog wennen aan een iets andere sound.
Dus vertel over 14 dagen nog is hoe mooi het was en is.


Is goed. Als ik de galm ga missen dan laat ik het je weten! :D

Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: MAW
« Reactie #52 Gepost op: 21 november 2013, 21:32:09 »
Bram, in mijn ogen: je zeurt teveel. Wees nou eens blij voor iemand >:(

Dat is toch  de realitijd,uitspraken uiten binnen 24 uur.Ik zou zeggen luister eerst 14 dagen,dan komt de waarheid meer aan het licht.
Een flatscreen anno nu zien er door de bank genomen allemaal stuk voor stuk haast perfect uit, of ze nu 2000 euro kosten of
500 euro,je kunt dat zien met je ogen. Maar met geluidsweergave kunnen we niets zien,en alleen maar horen.
En en ieder op dit forum geeft daar zijn eigen invulling aan.
En dat heeft niets met zeuren te maken maar meer met de ervaring mijnerzijd.
Het verhaaltje van iedereen heeft of houdt van zijn eigen soundje is een lulverhaal,op de lange duur,en met veel ervaring in het luisteren, komen alle hi fi liefhebbers, tot een conclusie, van dit is het gemiddelde van jouw livingroom en daar moet je het mee doen.
ga je toch door, en rare dingen doen,zoals grote speakers aanschaffen, of de te veel watters kwa versterking aanschaffen,
Dan kan ik je nu verzekeren dat dat allemaal luchtkastelen zijn,en je komt bedrogen uit.
Dus met uitspraken binnen 1 dag van hoe mooi het allemaal klinkt,dan denk ik de tijd zal het leren.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: MAW
« Reactie #53 Gepost op: 21 november 2013, 21:42:59 »
Thnx allemaal!

Na enkele uren luisteren wordt ik alleen maar positiever. Het plafond dempt echt een heel groot deel van het spectrum evenredig zonder de ruimte dood te maken. Dus bij alle frequenties (tot op zekere hoogte in het laag) wordt gedempt maar toch is het niet dood.

De gast die het heeft aangenomen had nog nooit deze absorptieplaten in een plafond verwerk maar ik ben blij dat ik ervoor gekozen heb om deze dikke platen in deze hoeveelheden erin te laten verwerken. De ruimte kan dit best hebben zonder dat het ongemakkelijk wordt zoals een dode ruimte dat kan hebben. Dat is hier zeker niet het geva

Ik was al overtuigd van de voordelen van akoestische behandeling van je luisterruimte en dit project bevestigd dit wederom. De investering in de Barefoot monitoren werpt nu pas z'n vruchten af!

Dus hallejuha hoe het nu klinkt. Maar naar 1 of 2 weken? dat is doorslaggevend! niet de eerste dag dan klinkt alles anders,en je moet nog wennen aan een iets andere sound.
Dus vertel over 14 dagen nog is hoe mooi het was en is.
trouwens wat koste dat geheel? ik bedoel dat voor forumleden, die denken,zal ik dat ook doen?

Heb je weer een doosje zeikstralen gekocht ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #54 Gepost op: 21 november 2013, 21:47:49 »
met veel ervaring in het luisteren, komen alle hi fi liefhebbers, tot een conclusie, van dit is het gemiddelde van jouw livingroom en daar moet je het mee doen.

Nou dan heb ik mijn livingroom mooi een morsje geleerd :D

ga je toch door, en rare dingen doen,zoals grote speakers aanschaffen, of de te veel watters kwa versterking aanschaffen,
Dan kan ik je nu verzekeren dat dat allemaal luchtkastelen zijn,en je komt bedrogen uit.

Op een gegeven moment is de akoestiek van je huiskamer het zwakste punt en dan kun je electronica kopen maar het enige waarmee je verder komt is het zwakste punt aanpakken.. de akoestiek!
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 22:01:04 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: MAW
« Reactie #55 Gepost op: 21 november 2013, 22:06:59 »
Bram, in mijn ogen: je zeurt teveel. Wees nou eens blij voor iemand >:(

Dat is toch  de realitijd,uitspraken uiten binnen 24 uur.Ik zou zeggen luister eerst 14 dagen,dan komt de waarheid meer aan het licht.
Een flatscreen anno nu zien er door de bank genomen allemaal stuk voor stuk haast perfect uit, of ze nu 2000 euro kosten of
500 euro,je kunt dat zien met je ogen.

Je kunt heel goed verschillen zien tussen verschillende flatscreens,alleen dan moet je wel kritisch kijken.
Als je daar geen zin meer in hebt, dan is "gewoon" goed genoeg.  En dat is een gevoel wat me bij jou bekruipt, dat je er geen zin meer in hebt. Je doet het af alsof je alles kent ,meegemaakt en gehoord hebt. Verder doe je je voorkomen als ervaringsdeskundige maar verder dan een Sony kom je m.i ook niet. Wat MAW hier heeft gedaan is een direct onomkeerbare verandering welke meteen hoorbaar is waarbij je logischerwijs ervan uit mag gaan dat het in een positief effect resulteert. We hebben hier niet te maken met een vibrapod onder een cd speler welke grootse veranderingen in het geluidsbeeld brengen en waarna we na  14 dagen onszelf  nog eens achter de oren moeten krabben met de vraag was het niet de euforie. We ervaren hifi allemaal anders en er is geen pasklaar handleiding voor handen van hoe het exact moet het zijn.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: MAW
« Reactie #56 Gepost op: 21 november 2013, 22:13:45 »
Thnx allemaal!

Na enkele uren luisteren wordt ik alleen maar positiever. Het plafond dempt echt een heel groot deel van het spectrum evenredig zonder de ruimte dood te maken. Dus bij alle frequenties (tot op zekere hoogte in het laag) wordt gedempt maar toch is het niet dood.

De gast die het heeft aangenomen had nog nooit deze absorptieplaten in een plafond verwerk maar ik ben blij dat ik ervoor gekozen heb om deze dikke platen in deze hoeveelheden erin te laten verwerken. De ruimte kan dit best hebben zonder dat het ongemakkelijk wordt zoals een dode ruimte dat kan hebben. Dat is hier zeker niet het geva

Ik was al overtuigd van de voordelen van akoestische behandeling van je luisterruimte en dit project bevestigd dit wederom. De investering in de Barefoot monitoren werpt nu pas z'n vruchten af!

Dus hallejuha hoe het nu klinkt. Maar naar 1 of 2 weken? dat is doorslaggevend! niet de eerste dag dan klinkt alles anders,en je moet nog wennen aan een iets andere sound.
Dus vertel over 14 dagen nog is hoe mooi het was en is.
trouwens wat koste dat geheel? ik bedoel dat voor forumleden, die denken,zal ik dat ook doen?

Heb je weer een doosje zeikstralen gekocht ?

Gr Hans

Ben je nu helemaal bedonderd chansig, ik probeer iets zinsvol toe te voegen,dus ik verlaag mij mij niet om er zeik of schijt er aan toe te voegen,dat soort taal laat ik liever toe aan nette forumleden zoals jij.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: MAW
« Reactie #57 Gepost op: 21 november 2013, 22:17:43 »
Bedankt....het valt me op dat je wel altijd wat te zeuren (sorry voor het woord zeikstralen) hebt, ofwel sarcastisch bent. 

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: MAW
« Reactie #58 Gepost op: 21 november 2013, 23:25:24 »
Bedankt....het valt me op dat je wel altijd wat te zeuren (sorry voor het woord zeikstralen) hebt, ofwel sarcastisch bent. 

Gr Hans

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor Hans. Bram is gewoon een ongelofelijke azijnpisser. Niets meer, niets minder.

@MAW: ik weet uit eigen ervaring hoe vervelend galm in je woonkamer is. Onze panelen zijn inmiddels ook klaar. Zodra ik de tijd heb gehad om ze op te hangen zal ik mijn ervaringen ook posten. Nu maar hopen dat het effect van demping hier ook waarneembaar is.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: MAW
« Reactie #59 Gepost op: 21 november 2013, 23:46:48 »
Bedankt....het valt me op dat je wel altijd wat te zeuren (sorry voor het woord zeikstralen) hebt, ofwel sarcastisch bent. 

Gr Hans

Dat klopt chansig,ik hoor al 50 jaren bram is sarcastisch,of brammmetje heeft een uitgesproken mening over alles en nog wat.

Dat geef ik toe, bram houd niet van knuffelen en slijmen.Ik geef een mening door van wat ik denk,dat roept natuurlijk weerstanden op dat weet ik,maar zeuren doe ik niet,als we nu allemaal hetzelfde leuk en mooi vinden,dan word het toch echt een saaie wereld, met geen hoogtepunten of dieptepunten, dus de oppervlakkigheid ten top.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65