Auteur Topic: MAW  (gelezen 118816 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: MAW
« Reactie #360 Gepost op: 18 juni 2016, 12:29:23 »
Vragen stellen heeft dus ook geen zin meer. Lekker roeptoeteren en thats it. Prima dat soort type reacties heb je ook nodig op een forum.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: MAW
« Reactie #361 Gepost op: 18 juni 2016, 16:33:48 »
Vragen stellen heeft dus ook geen zin meer. Lekker roeptoeteren en thats it. Prima dat soort type reacties heb je ook nodig op een forum.

Gr Hans

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: MAW
« Reactie #362 Gepost op: 18 juni 2016, 16:38:24 »
Juist begripvol toch ? Of heb jij geen begrip voor mijn post ?

Beetje onduidelijk wat je nu wil zeggen Paul. Jammer. ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: MAW
« Reactie #363 Gepost op: 18 juni 2016, 16:55:36 »
Juist begripvol toch ? Of heb jij geen begrip voor mijn post ?

Beetje onduidelijk wat je nu wil zeggen Paul. Jammer. ;D

Gr Hans


Ik denk....ik vermoed..... ik weet zekers dat we langs mekaar heenlullun :love:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: MAW
« Reactie #364 Gepost op: 18 juni 2016, 16:57:14 »
Juist begripvol toch ? Of heb jij geen begrip voor mijn post ?

Beetje onduidelijk wat je nu wil zeggen Paul. Jammer. ;D

Gr Hans


Ik denk....ik vermoed..... ik weet zekers dat we langs mekaar heenlullun :love:
Jij snapt hem Bram.  ;D

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: MAW
« Reactie #365 Gepost op: 21 juni 2016, 23:52:47 »
Je weet wel van aanpakken MAW. Nog niet zo gek lang geleden opperde je het idee om een akoestisch spanplafond te plaatsen. Vervolgens knipper ik een paar keer met m'n ogen en, et voila... Het grote genieten kan beginnen... Bevalt het een beetje?

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #366 Gepost op: 22 juni 2016, 13:31:39 »
Ja, uitstekend!

Momenteel heb ik (helaas) heel weinig tijd om er van te genieten omdat het heel druk is op mijn werk. Maar ik heb nog iedere dag 30 tot 60 minuten kunnen leegvegen om muziek te luisteren. En nog iedere keer zak ik van mijn stoel.

Het geluid is super zuiver. Er is een kraakheldere projectie van muziek in een oase van rust. Ik ben zelf nog niet in een situatie geweest waar ik zo dicht bij de muziek kom als met de Geithains in mijn huidige ruimte. De combinatie van de luidsprekers en de ruimte beschouw ik (ondanks veel uitzoeken/aanpassen/kosten) als een groot geschenk!

De ruimte is helemaal niet onprettig 'dood' als je er verkeert, (maar zeker wel heel rustig/timide) en het is van een rommelachtig kamertje langzaam getransformeerd tot een hele mooie strakke ruimte. Ik ben echt onwijs tevreden!
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2016, 15:16:24 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: MAW
« Reactie #367 Gepost op: 22 juni 2016, 20:25:33 »
Kijk dat zijn nog eens prettige berichten om te lezen! Dan weet je in elk geval waarvoor je het gedaan hebt. En voeg ik er snel aan toe: dan kan je de kosten die er gemaakt zijn wegstrepen tegen het plezier dat je ervoor terug krijgt...  Toppie!

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #368 Gepost op: 22 juni 2016, 20:33:59 »
Inderdaad! Intens muziekluisteren is niet in geld uit te drukken! :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: MAW
« Reactie #369 Gepost op: 22 juni 2016, 20:50:05 »
Inderdaad! Intens muziekluisteren is niet in geld uit te drukken! :)

Daar dacht ik afgelopen zaterdag even heel anders over! Heel even, dat dan weer wel.... Yeah
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: MAW
« Reactie #370 Gepost op: 22 juni 2016, 21:26:19 »
 :rofl: :rofl: :rofl:

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #371 Gepost op: 11 juli 2016, 14:54:26 »
Het is al weer bijna een maand geleden dat hier het plafond gemaakt is en ik heb al vele uren kunnen genieten van veel verschillende muziek in deze setting.

Het bevalt nog steeds erg goed. Ik geloof niet dat een volledig rechte overdracht te realiseren is in niet professioneel ontworpen en gebouwde ruimtes. Ik heb geprobeerd om dat te bereiken door simpelweg de meest geschikte kamer te kiezen van de 3 kamers in dit huis die nog 'over' waren en van die ruimte het best mogelijke te maken.

Met het resultaat ben ik zeer tevreden. Muziek los van genre (of wat van typering of segmentatie dan ook) is zo duidelijk te volgen dat de focus op de luidsprekers niet bestaat. Voor mij niet meer althans. Ik heb een grote passie voor luidsprekers maar de Geithains zijn eigenlijk niet aanwezig. De weergave is heel gedetailleerd. Het opvallendste is wel de combinatie van rust en detail. Er heerst continu een grote rust bij het luisteren van muziek in deze setting terwilj de detailleering in het volledige hoorbare frequentiegebied opmerkelijk is. Informatie of 'geluiden' zijn heel duidelijk te volgen, los van de toonhoogte. Er is geen frequentiegebied waar de Geithains minder sterk lijken te zijn dan fenomenaal. Het lastigst om goed te krijgen is nog wel de bas en ook daar ben ik heel content mee. Ook daar is dezelfde combinatie van rust en detail opmerkelijk.

Het geluid is er gewoon..  :)

De wijzigingen aan de ruimte hebben veel verschil gemaakt en de  huidige situatie helpt enorm om de Geithains 'hun ding' te laten doen. De apparatuur was een stuk duurder dan de akoestische aanpassingen, maar ik kan iedereen aanraden om het andersom te doen dan ik het heb gedaan. Als ik alles opnieuw mocht doen zou ik eerst de akoestiek op orde te maken en was ik vervolgens pas gaan investeren in duurdere/meer geavanceerdere apparatuur. Desondanks zou ik de Geithains niet willen missen. Ze brengen me zo dichtbij de muziek en laten me nog intenser genieten van mijn hobbie dan ik al deed!

dat gezegd hebbende.. ik zet nog een muziekje op! :)
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2016, 14:57:42 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #372 Gepost op: 23 september 2016, 16:48:41 »
Aangezien ik voor een nette prijs een set Genelec 8040's kon oppikken via marktplaats, heb ik exact dat gedaan.

Sinds m'n dochtertje een gevaar vormt voor tweeters, heb ik de Barefoots tijdelijk veilig gesteld. Het is de vraag wat ik op lange termijn ga doen. 'For the time being' had ik een setje Neumann KH120's in de woonkamer, maar deze Genelec's zijn ook leuk speelgoed! :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: MAW
« Reactie #373 Gepost op: 23 september 2016, 18:49:49 »
Leuk man en doen ze het beter als de K&H
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #374 Gepost op: 23 september 2016, 21:20:11 »
Tja, het zijn beiden geen Barefoots he ;)

De KH 120 is naar mijn mening beter dan de 8040 (ook al is hij eigenlijk beter vergelijkbaar met de kleinere 8030). De KH's gaan wat minder diep, maar zijn overal neutraler/duidelijker en over het geheel ook consistenter. De grootste nadelen van de KH's zijn headroom (als ik ze in de woonkamer hard zet, hoor je dat ze eigenlijk een te zware klus krijgen) en het bereik in het laag (op een gegeven moment houdt het gewoon op).

De Genelecs zijn iets minder duidelijk in het middengebied en in het hoog zijn ze juist heel duidelijk. Het hoog is naar mijn mening een beetje scherp/gehyped, maar daardoor hoor je wel veel detail. De bass van de Genelecs is heel goed. Ik ben de eerste die begint te piepen bij gepoorte speakers, maar in het laag zijn ze simpelweg goed. De bass klinkt strak en compact.

De 8040 is de opvolger van de 1030. Beide types waren/zijn ze heel populair bij producers. Bij de 1030 begreep ik dat nooit zo, maar bij de 8040 snap ik de hype wel..

edit:

wat ik bij de Genelecs wel snel heb is dat ze me gaan irriteren. En dan bedoel ik dat ik er vermoeid van raak. Dat heb ik vooral als ik er langer naar luister in nearfield. Daarom zou ik bij de pc nooit Genelecs neerzetten. Ik heb er vandaag nog geen last van gehad (en ze staan toch al behoorlijk lang te spelen). Misschien is dat veel sneller het geval als je er veel dichter op zit, maar daar heb ik bij Neumann/K+H nog nooit last van gehad. Daar kun je echt de hele dag achter zitten zonder dat het geluid vervelend/irritant wordt. :)
« Laatst bewerkt op: 23 september 2016, 21:56:20 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.