Auteur Topic: MAW  (gelezen 118776 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: MAW
« Reactie #30 Gepost op: 26 oktober 2013, 17:25:47 »
Nice!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: MAW
« Reactie #31 Gepost op: 26 oktober 2013, 23:24:36 »
Zeer fraai! Helemaal "my cup of tea". Geniet er van!!!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #32 Gepost op: 26 oktober 2013, 23:53:08 »
Dank. Ben er heel blij mee. We zijn erg lang bezig geweest met het bepalen van het design en de juiste maten maar het was het allemaal waard omdat het nu zowel in mijn als m'n vriendin d'r wensen volledig voorziet :)

In de avond ziet het er zo uit :)
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2013, 23:58:11 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #33 Gepost op: 19 november 2013, 21:09:09 »
Hier is vandaag stevig geklust aan het (binnenkort akoestische) plafond :)

Vandaag zijn de koven geplaatst met daarin led strips. Morgen wordt alle dempingsmateriaal geplaatst en het spanplafond zelf.
De led controllers zelf zijn helaas nog niet ideaal. Kleuren zijn 'hard'. Met deze controller kun je de kleuren in de strip niet mengen met wit (wat met ambi-light bv wel kan). De strip voldoet aan alle vereisten alleen de controller (en afstandsbediening)  mist een instelbare variabele. Dus dat moet zeker nog opgelost worden maar dat komt ongetwijfel goed.

Er zit nog geen dempingsmateriaal in het plafond verwerkt. Dat staat nu in de gang. Ik ben heel benieuwd hoe de akoestiek is wanneer ik morgen thuis kom van m'n werk :D
« Laatst bewerkt op: 19 november 2013, 21:14:32 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: MAW
« Reactie #34 Gepost op: 19 november 2013, 22:40:44 »
Spannend!
Over mijn smaak valt te twisten

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: MAW
« Reactie #35 Gepost op: 20 november 2013, 09:41:08 »
Spannend!

Ja ik ben ook benieuwd wat het zal doen.....
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #36 Gepost op: 20 november 2013, 17:11:23 »
Bijgaande foto is erg lelijk maar ik ben te lui om er nog 1 te maken. Het gaat immers even om een beeld te vormen bij mijn beschrijving van welke demping geplaatst is en wat nog niet geplaatst is maar wel al in de ruimte staat (te dempen :D ).

Slechts een klein deel van het dempingsmateriaal is geplaatst. Zoals op de foto te zien is zit er een koof waarachter de led zit. Om deze rand straks op zijn plaats te houden bij het aanspannen van het spanplafond zit er extra versterviging (extra latje op het plafond met zijlatjes naar de koof). Tussen deze latjes zijn al repen dempingsmateriaal geplaatst. Dit zijn in totaal 5 platen die in repen zijn gesneden.

Verder staan er 11 platen klaar om te plaatsen in de woonkamer. Dus 16 van de 27 platen die geplaatst worden zijn nu aanwezig in de ruimte en het effect is duidelijk merkbaar. Ik hoor nog steeds galm in het middengebied als ik m'n stem verhef (of heel hard in m'n handen klap) maar het is duidelijk stukken beter. In het hoog hoor ik helemaal geen galm meer.

Aangezien alle platen die nu in stapels tegen de muur staan nog verspreidt tegen het plafond komen + 11 extra platen verwacht ik dat dit zeker goed gaat komen. In het laag verwacht ik niet veel werking. Ik kan nu niet echt zeggen dat ik daar duidelijk verschil hoor. Als het er al is valt het in het niet bij het verschil dat ik hoor in mid en hoog.

Ik ga morgen op tijd naar huis zodat ik erbij ben als alles erin zit. Dan kan ik dan eventueel nog besluiten of alles wel onder het plafond moet. Dit gaat namelijk eerder te dood worden dan niet genoeg.

Aan de andere kant kan ik me ook weer niet voorstellen dat het te dood gaat worden. Alle muren en de vloer reflecteren en we hebben geen gordijnen.  Ik denk dan ook dat het hele plafond wel volgestampt gaat worden met die polyesterwol platen :D

Luisteren naar muziek nu op de Barefoots doet me nu al denken aan luisteren naar m'n vorige speakers (K+H O300's) in de gedempte luisterruimte boven. Rust en detail!

Ik hou trouwens 10 platen over. Hij moest een hele batch afnemen. Dus die mag ik houden. Dan kunnen die steenwol absorbers die boven staan bij het vuil en kan ik van deze platen voor boven mooi nieuwe polyesterwol absorbers bouwen!
« Laatst bewerkt op: 20 november 2013, 17:21:30 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #37 Gepost op: 20 november 2013, 17:26:49 »
Ik hoor trouwens in het laag wel verschil nu in wat tracks met veel bass afspeel. Maar ik denk niet dat dat blijft. Die stapen van 1,5 m3 die in de hoek staat staat er straks natuurlijk niet meer :D
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #38 Gepost op: 21 november 2013, 15:56:39 »
Het plafond is klaar!
 




Er is nu 3,24m3 dempingsmateriaal verwerkt (10cm dik over een oppervlakte van 32,4m2) en ik kan bevestigen; dat hoor je!! :D

Ik ben zeer enthousiast over het resultaat. Het is niet te dood maar reflecties zijn zeer zeker goed gedempt. Na 1 stap in de ruimte te doen merk je gelijk een intense rust. Niet alleen het hoog is gedempt (zoals je krijg wanneer je gordijnen ophangt en vloerbedekking op de grond legt) maar het gehele middengebied is gedempt en een stuk van de bass. In de bass loopt de werking af. Ik kan niet echt een frequentie noemen omdat het vrij geleidelijk lijkt af te lopen. Boven in de bass wordt het al minder en hoe lager de frequentie hoe minder het dempt. De bass klinkt zeker anders en het plafond dempt lagere frequenties dan ik had verwacht.

Onder de streep ben ik dik tevreden. Dit is nu een goede ruimte om in alle rust naar een goed stukje muziek te luisteren!
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 16:00:45 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: MAW
« Reactie #39 Gepost op: 21 november 2013, 16:02:09 »
Mooi om te lezen je er blij mee bent..... Geniet ervan!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: MAW
« Reactie #40 Gepost op: 21 november 2013, 16:08:50 »
Goed gedaan jochie !  :claps:

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: MAW
« Reactie #41 Gepost op: 21 november 2013, 16:35:41 »

Maar we moeten ook eventjes rekening er mee houden dat de room kwa inhoud is verkleint dus 32 vierkante meter en dan 10 cm dik is ook niet niets. Alleen dat gegeven,kan de klank ook beinvloeden.
Maaaar de led verlichting is mooi meegenomen staat goed.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: MAW
« Reactie #42 Gepost op: 21 november 2013, 16:52:29 »
Heel fraai Martijn. Proficiat!

Behalve dat het ongetwijfeld beter klinkt, vind ik het er ook nog eens mooi uitzien.  :yeah:
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: MAW
« Reactie #43 Gepost op: 21 november 2013, 17:15:16 »
Het ziet er erg strak uit, en zo hoor je maar weer hoe belangrijk de akoestiek is :)

Over mijn smaak valt te twisten

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: MAW
« Reactie #44 Gepost op: 21 november 2013, 17:39:57 »
Zo Martijn  :claps: , veel plezier met luisteren!  :)
ADAM    Bryston     DENON