Auteur Topic: MAW  (gelezen 118778 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #15 Gepost op: 12 mei 2013, 13:01:08 »
Dank je wel. Dat is nu al een heel groot plezier!

We wonen hier heerlijk rustig.

En een eigen huis waarin ik op ter mijn ook wat investeringen in de akoestiek kan doen (in m'n huurwoning vond ik dat altijd zonde van de investering) voelt als audioliefhebber ook wel goed. Nu is daar alleen nog niet zoveel van te merken ;)
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2013, 13:04:02 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Baardmannetje

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 206
Re: MAW
« Reactie #16 Gepost op: 12 mei 2013, 13:37:44 »
DJ jij zittend?

 :o

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #17 Gepost op: 12 mei 2013, 14:50:20 »
Ik draai (dj) niet zoveel meer. Meestal zit ik daar te luisteren maar als ik draai dan is het staand :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: MAW
« Reactie #18 Gepost op: 12 mei 2013, 15:37:19 »
Ha Martijn,

Mooie sets hoor! In zo'n luisterruimte als bij jou vind ik de O300's helemaal op hun plek. Stiekem ben ik ook een beetje jaloers op je draaitafels  ;). De Adam's spreken mij qua design niet aan, maar weergavetechnisch zal het een feestje zijn om in je woonkamer te zitten.

Proficiat met de nieuwe huisvesting btw.

Gr, Kevin
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #19 Gepost op: 12 mei 2013, 16:34:16 »
Ha Martijn,

Mooie sets hoor! In zo'n luisterruimte als bij jou vind ik de O300's helemaal op hun plek. Stiekem ben ik ook een beetje jaloers op je draaitafels  ;).

thnx!

Ja de O300's zijn ook ontworpen voor deze toepassing (nearfield) en zo komen ze ook wel het beste tot hun recht. De Technics zijn betrouwbare draaitafels. Wel aan te raden als je een niet al te dure platenspeler zoekt met de bouwkwaliteit van een tank.

De Adam's spreken mij qua design niet aan, maar weergavetechnisch zal het een feestje zijn om in je woonkamer te zitten.

De Adams vind ik persoonlijk erg mooi om te zien (en steeds mooier worden sinds ik ze heb). Maar ik kan me wel voorstellen als iemand ze niet mooi vindt. Ze zijn best apart en dat spreekt of wel, of niet aan.

Qua klank ben ik er zeker tevrede mee. Ze zijn wat midforward (zoals alle Adams die ik ken) en daar moet je wel van houden. Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met het uiterlijk. Ze zijn wat minder eerlijk dan de O300's maar ze liggen heel fijn in het gehoor. Dat is wel wat ik zocht voor in de woonkamer.

De ruimte waar ze in staan laat nog wel wat te wensen over. Maar we zitten er net en het zal nog wel wat verder aangekleed worden inc. een kleed en absorptie in de wand of het plafond.


Proficiat met de nieuwe huisvesting btw.

Gr, Kevin

veel dank. bevalt heel goed hier. alleen komend jaar zijn we nog wel druk met alles. momenteel met de tuin zodat we in de zomer lekker buiten kunnen zitten :)

..daarna komt de akoestiek wel ;)
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2013, 16:41:04 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: MAW
« Reactie #20 Gepost op: 12 mei 2013, 17:09:04 »
Je houdt van strak en opgeruimd en daarin passen de adams wel, ook klankmatig. Gisteren ben ik wezen luisteren naar passieve Adams in een prima luisterruimte en meer dan voldoende treshold versterking. Ik snap de liefde voor Adams.
Over mijn smaak valt te twisten

Baardmannetje

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 206
Re: MAW
« Reactie #21 Gepost op: 12 mei 2013, 18:37:22 »
Ik draai (dj) niet zoveel meer. Meestal zit ik daar te luisteren maar als ik draai dan is het staand :)

Ach so.  :)

Nu heb ik zelf ook wel eens gedraaid (...) en zodoende weet ik dat het zittend geen doen is.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2013, 18:39:00 door Baardmannetje »

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #22 Gepost op: 13 mei 2013, 15:25:39 »
nee dan ga je na verloop van tijd vanzelf weer staan. toch best een actieve bezigheid :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: MAW
« Reactie #23 Gepost op: 13 mei 2013, 17:07:03 »
Mooi hoor!  :claps:
Veel plezier in  de nieuwe woning! :)
x2 :)
I love vintage.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #24 Gepost op: 26 oktober 2013, 14:08:13 »
Het tv-meubel is vandaag geleverd en ik heb net alle electronica erin geinstalleerd.



Alle kabels zijn uit het zicht maar ik ben 2 uur bezig geweest om alle kabels door te voeren (door de achterwand van de tv en speakers naar de kast onderin waar alle overige electronica staat:

mac mini 2012
2 x 2 TB externe HD's
Emu 0404 DAC
Playstation 3
Modem
UPC Mediabox

De usb dongles voor het wireless besturen van het muis/toetsenbord van de pc en de controllers van de playstation zitten met verlengkabels achter op de tv geplakt zodat ik wireless kan besturen met gesloten kast. Hetzelfde geldt voor de bluetooth besturing van de mediabox.

Het heeft even geduurd maar eindelijk de boel strak voor elkaar!

Ben echt blij met de Barefoots en hoe ze op de kast staan. Door de servo-sub zijn ze trillingsvrij en geen versterker scheelt een hoop gezeik in een gesloten kast.

Nu de akoestiek nog! ;)
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2013, 14:11:42 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: MAW
« Reactie #25 Gepost op: 26 oktober 2013, 14:11:08 »
Strak is het zeker.  Nu nog wat bloempjes op de speakers en ...................................   ;)

Je kunt trouwens gewoon de foto's uploaden op het forum.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: MAW
« Reactie #26 Gepost op: 26 oktober 2013, 14:11:35 »
Da's een mooi meubel, veel plezier ermee.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: MAW
« Reactie #27 Gepost op: 26 oktober 2013, 14:14:23 »
Thnx beiden!

En thnx voor de tip van het images uploaden. Dat zal ik volgende keer proberen ;)

Ik denk dat er trouwens wat planten naast de kast komen te staan aan beide kanten.
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2013, 14:25:22 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: MAW
« Reactie #28 Gepost op: 26 oktober 2013, 14:42:49 »
Dat ziet er heel strak uit. Ik hou wel van minimalisme.
Over mijn smaak valt te twisten

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: MAW
« Reactie #29 Gepost op: 26 oktober 2013, 14:46:38 »
Strak en clean heeft wel iets.
Ik vind het mooi.
I love vintage.