Auteur Topic: Hififreaks meeting 15 november 2014.  (gelezen 78910 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #270 Gepost op: 17 november 2014, 07:03:11 »

Ook vanuit Enschede dank aan de mensen van de lunch,HF+vrouw dacht ik,dat was prima geregeld.

Ook dank aan de bloed zweet en tranen surroundset van jon piccoso,het ging in het begin nogal problematisch,dacht ik.

Het was wel een puur surroundset,dat wist ik voor de tijd,maar er had ook rustig een paar hi fisets mee kunnen doen.

Daar was plenty tijd voor geweest.

Maar je leert zo ook een paar mensen kennen die je normaliter niet ziet vanachter je pc. :) :)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #271 Gepost op: 17 november 2014, 07:49:52 »
Bram,

Dat van die hifisets komt zeker nog aan de beurt volgend jaar.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #272 Gepost op: 17 november 2014, 08:28:58 »
Het was leuk om jou en je broer eens te ontmoeten Bram !!!
« Laatst bewerkt op: 17 november 2014, 10:35:42 door Audiofreak »

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #273 Gepost op: 17 november 2014, 08:37:34 »
Vond ik ook.  :)  Dat zijn van die leuke dingen op zo'n dag.
ADAM    Bryston     DENON

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #274 Gepost op: 17 november 2014, 22:04:09 »

Wederzijds brothers in de hi fi! ;D ;D
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.233
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #275 Gepost op: 19 november 2014, 22:08:39 »
Hier ook een reactie, niet in de laatste plaats om de organisatie te bedanken voor de gedane moeite (Hififreak (taart en algemene zaken) en betere helft voor de meer dan goede broodjes, chansig voor de taart en de zeulbeulen John Picoso, JohnK en Martin en Richard voor de foto's, en de "uitbater" van de zaal).

En ook iedereen dank voor de mensen die gekomen zijn. Zonder hen zou het natuurlijk niet geslaagd geweest zijn. En voor hen die niet geweest zijn: jullie weten niet wat jullie gemist hebben!

Want wat was er te beleven? Welnu, nadat eea functioneel opgesteld stond (dwz nadat een amok-makend HDMI protocol de nek omgedraaid was) toch wel een indrukwekkend geheel. En dan nog even los van de apparatuur zelf, want dat was op zich al indrukwekkend. Of het nu aan of uit stond  ;D

Punt van kritiek heb ik natuurlijk ook, zo zit ik nu eenmaal in elkaar. De achterspeakers stonden volgens mij niet goed opgesteld. Dat was wel te corrigeren door jezelf meer naar achteren te plaatsen, maar helemaal representatief is dat niet. Kan dus beter. Toch was het effect duidelijk aanwezig: de achterspeakers horen ondersteunend te zijn in de weergave en bij sacd opnamen die met verstand van zaken zijn geproduceerd, was dit ook mooi het geval. Ik kan me voorstellen dat voorin de luisterruimte dat effect minder tot niet tot zijn recht is gekomen. Een betere opstelling van de speakers zou daar soelaas kunnen bieden. Maar zoals geschreven waren de klassieke muziekregistraties goed tot ronduit fenomenaal. Een gevoel van erbij aanwezig zijn bekroop me af en toe. Ook de kwalitatief uitstekende weergave zelf, was opvallend in mijn oren. Hiervan houd ik qua weergave.

Ook was er de onvermijdelijke popweergave. Tsja, die is per definitie niet multikanaals (live registraties zijn vaak mono) en daar ging het dan ook mis, mijns inziens dan. Was wel heel indrukwekkend, dat dan weer wel. Maar tegelijkertijd op de stoel van de drummer geplaatst te worden en een gitaar vast te hebben (omdat dat zo ingemixd is door die Tonmeister), gaat mij qua beleving te ver. Het heeft wel wat, okay maar staat wat mij betreft toch naast hetgeen multikanaals voor ogen heeft. Gewoon op 5 of 7 kanaals stereo en dan gaan met die banaan.

O ja, er werd ook nog wat stereo gedraaid. Maar meer dan dat was het voor mij ook niet. Leuk.

Op een bepaald ogenblik werd de 5de van Mahler opgezet. Mooie uitvoering, maar dat beeld op de beamer erbij had voor mij niet gehoeven. Ik merkte dat ik erdoor werd afgeleid en dan met name de beeldwisselingen die qua beeld wel veranderden maar niet qua geluid. Vond ik verwarrend. Maar het mooie van een beamer is dat je hem gewoon uit kunt zetten.

Al met al, wat mij betreft de opmaat naar meer en daar hoop ik dan ook op.

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #277 Gepost op: 04 december 2014, 19:02:43 »
Wederom een leuke impressie.  :)
ADAM    Bryston     DENON

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #278 Gepost op: 04 december 2014, 19:04:18 »
Wederom een leuke impressie.  :)

Ere wie ere toekomt: Bedankt Richard!   :yeah:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #279 Gepost op: 04 december 2014, 20:09:54 »
Mooi gedaan.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #280 Gepost op: 04 december 2014, 20:17:05 »
Wederom mooi gedaan Richard !

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #281 Gepost op: 04 december 2014, 20:31:08 »
Ik doe het graag!! Ook de volgende keer weer bereid eerst nog deel.2 deze volgt nog...
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

John Picoso

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 47
    • Mijn sets
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #282 Gepost op: 06 december 2014, 15:06:05 »
Punt van kritiek heb ik natuurlijk ook, zo zit ik nu eenmaal in elkaar. De achterspeakers stonden volgens mij niet goed opgesteld. Dat was wel te corrigeren door jezelf meer naar achteren te plaatsen, maar helemaal representatief is dat niet. Kan dus beter. Toch was het effect duidelijk aanwezig: de achterspeakers horen ondersteunend te zijn in de weergave en bij sacd opnamen die met verstand van zaken zijn geproduceerd, was dit ook mooi het geval. Ik kan me voorstellen dat voorin de luisterruimte dat effect minder tot niet tot zijn recht is gekomen. Een betere opstelling van de speakers zou daar soelaas kunnen bieden. Maar zoals geschreven waren de klassieke muziekregistraties goed tot ronduit fenomenaal. Een gevoel van erbij aanwezig zijn bekroop me af en toe. Ook de kwalitatief uitstekende weergave zelf, was opvallend in mijn oren. Hiervan houd ik qua weergave.

Ook was er de onvermijdelijke popweergave. Tsja, die is per definitie niet multikanaals (live registraties zijn vaak mono) en daar ging het dan ook mis, mijns inziens dan. Was wel heel indrukwekkend, dat dan weer wel. Maar tegelijkertijd op de stoel van de drummer geplaatst te worden en een gitaar vast te hebben (omdat dat zo ingemixd is door die Tonmeister), gaat mij qua beleving te ver. Het heeft wel wat, okay maar staat wat mij betreft toch naast hetgeen multikanaals voor ogen heeft. Gewoon op 5 of 7 kanaals stereo en dan gaan met die banaan.

O ja, er werd ook nog wat stereo gedraaid. Maar meer dan dat was het voor mij ook niet. Leuk.

Op een bepaald ogenblik werd de 5de van Mahler opgezet. Mooie uitvoering, maar dat beeld op de beamer erbij had voor mij niet gehoeven. Ik merkte dat ik erdoor werd afgeleid en dan met name de beeldwisselingen die qua beeld wel veranderden maar niet qua geluid. Vond ik verwarrend. Maar het mooie van een beamer is dat je hem gewoon uit kunt zetten.

Al met al, wat mij betreft de opmaat naar meer en daar hoop ik dan ook op.

Groet,
Jacco

Hoi Jacco,

Nog steeds kijk ik met groot genoegen terug op de dag. De zaal was goed en toen alles uitgepakt was en opgesteld was er uiteindelijk een uitstekende 'sound'. De opstelling kon beter, de achter luidsprekers moesten zeker 2 meter meer naar voren.
Voor mij zelf was er een specifieke vraag: wil ik deze opzet voor muziek luisteren handhaven naast de prima stereo set die mijn hoofdset is? Het antwoord is een volmondig ja. Ik zit in de transitie: verkoop oude stek, aankoop nieuwe stek. Indien enigszins mogelijk komt die nieuwe 'zaal' er: de ruimte zoals in Veenendaal is te ruim, maar ik voel wel dat ik iets wil van ruim 100 m2.,, We zullen zien, iets om van te dromen en op voor te sorteren als ik in de fase 'aankoop' kom.

Wil ik nog een keertje optreden met deze set? Best wel, ik weet nu de knelpunten beter. Dus zoek ik momenteel een ruimte 'in de buurt' waardoor het zeulen tot een paar kilometers blijft beperkt en ik de boel ook beter kan inregelen. Het mintlint moet dan echt worden gebruikt.

Mijn ervaring met het beeld in Blue Ray is het zelfde als die jou. Het leidt af en geeft onrust; dus dat vraag om een switch-off van de beamer als je echt helemaal voor de muziek gaat.

Jij zit dieper in de materie; ik werd verrast door de Denon, dat er op de 5.0 kanalen kennelijk wordt / moet worden gefilterd, met als ondergrens 40 Hz (instelbaar tot 250 Hz). Wat er onder die grens zit moet kennelijk de subwoofer doen. Is deze opzet oorspronkelijk? Ik kan me nog Polyhymnia presentaties herinneren waarbij 5.1 werd gedraaid met de B&W 801 - ik verkeerde altijd in de veronderstelling: full range op alle kanalen! Heb ik het mis? Was de oorspronkelijke opzet altijd al enige filtering in het laag op de surrounds en 3 voorkanalen?
Met vriendelijke groet, John Picoso

Ook online ook op https://johnpicoso.wordpress.com

John Picoso

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 47
    • Mijn sets
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #283 Gepost op: 06 december 2014, 15:18:16 »
Wederom een leuke impressie.  :)

Ere wie ere toekomt: Bedankt Richard!   :yeah:

Erg fraai! Goede indruk van de dag. De mensen en de spullen staan er mooi op!

groet, JP
Met vriendelijke groet, John Picoso

Ook online ook op https://johnpicoso.wordpress.com

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.233
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Hififreaks meeting 15 november 2014.
« Reactie #284 Gepost op: 06 december 2014, 15:24:17 »
Voorzover ik weet, is er oorspronkelijk sprake van full range dus dat filteren zou dan niet kloppen. Wellicht dat er in de loop van de tijd verschillen in inzicht zijn gekomen, een merk als Denon zal het niet voor niets doen. Of dat de consument het uiteindelijk als zodanig graag heeft in zijn woonkamer en dat de markt het dan als standaard maakt. In mijn optiek zou het van bron naar een regelaar moeten gaan en dan rechtstreeks naar de eindversterkers. Dus zonder instellen van ranges of bandbreedte beperkingen. Dan ga ik er even vanuit dat bij sacd de bron netjes beperkt is tot zeg 50 kHz.

De enige frequenties die ik met een sub heb zien voorbij komen is 80 en 120 Hz, zo even uit mijn hoofd. Maar dat is dan om tot full range aan te vullen bij gebruik van een center en twee surrounds die anders/kleiner zijn dan de fronts.

Groet,
Jacco