Auteur Topic: Op eigen verzoek zal Bram het verschil duiden tussen NAD en Pioneer versterker.  (gelezen 11895 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Als de kans op toeval kleiner is dan 0,1% ben ik overtuigd dat Bram het verschil kan horen. Dat is het geval als hij 10 van de 10 keer de juiste kiest (bij een kans van 1/2 zoals het hier geschetst wordt).

nCr 10/0 = 1

1*(1/2)^10*(1/2)^0 = 0,0009765625 (0,09765625%)

Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
,heeft 20 jr zonder stroom gezeten op zolder in een doos.
En da's ongeveer de slechtste behandeling die je elco's kunt geven volgens mij.

Als de 2 versterkers niet beiden in goede staat zijn is de uitkomst helemaal niets over versterkers in het algemeen, maar alleen dat Bram een Nad die 20 jaar stilgestaan heeft kan onderscheiden van een Sony waarvan de achtergrond waarschijnlijk onbekend is :D
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Als de kans op toeval kleiner is dan 0,1% ben ik overtuigd dat Bram het verschil kan horen. Dat is het geval als hij 10 van de 10 keer de juiste kiest (bij een kans van 1/2 zoals het hier geschetst wordt).

nCr 10/0 = 1

1*(1/2)^10*(1/2)^0 = 0,0009765625 (0,09765625%)
Zie hier voor de calculator

Ik neem al met 5 of minder dan 5% kans op gokken genoegen. Van de 16 dan toch minimaal 12 goed hebben. Als dat gehaald wordt, is er kans op het vervolgtraject: de test herhalen. Of op zoek naar een technische fout  ;D

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.