Auteur Topic: Op eigen verzoek zal Bram het verschil duiden tussen NAD en Pioneer versterker.  (gelezen 12096 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Versterkers op klank vergelijken is zó 1970!  :))

 :rofl:

Scherp Koen, scherp.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
dat er hoorbaar kleine verschillen zullen zijn geloof ik wel .

dat het met woorden zo uit te leggen is dat iedereen zich erin kan vinden zal zeer moeilijk worden
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Gaat niet lukken en is eigenlijk zinloos. Versterkers klinken pas verschillend als je er een emotionele band mee krijgt. Dat duurt minimaal 1 week.

Bij mij duurde dat veel korter met mijn B60 Huub.

Maar goed, Bram heeft dat spul al langer dus die fase is hij voorbij.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Als Bram dat helemaal blind gaat doen en er wordt voor gezorgd dat er geen volumeverschillen zijn dan kom ik Abba en strandjongens luisteren tot mijn oren bloeden.

Ik denk dat niet gaat lukken.  Maar we kunnen blijven roepen dat het niet lukt. We weten het maar 99,9 procent zeker
Ik vind dat we het hem maar eens moeten laten proberen.
Wie weet. 

Als de band met je versterker er voor zorgt dat je hem beter vind klinken dan zou ik verschil moeten horen tussen een licht grijze NAD C320 , heb ik, en een donker grijze NAD C320.
Die grijze raak ik bijna elke dag aan.
Misschien een vergelijk tussen verschillende kleuren versterkers houden.   ::) ;D

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Gaat niet lukken en is eigenlijk zinloos. Versterkers klinken pas verschillend als je er een emotionele band mee krijgt. Dat duurt minimaal 1 week.

Bij mij duurde dat veel korter met mijn B60 Huub.

Maar goed, Bram heeft dat spul al langer dus die fase is hij voorbij.

Vreemd dat je een emotionele band hebt met de kleine bryston en de grote brystons nooit aanhaald in jouw lofuitingen.

Kan het zomaar zijn dat de kleintjes in watt, vaak de grote overtreffen in muziekaliteit?(dat beweer ik al jaren)

Ik denk hoe korter de signaalweg is in een versterker hoe beter als het is.

Versterkers die volgepropt zitten met electronica klinken ook volgepropt.Maar om veel wattage te produceren kan men daar

anno nu nog niet omheen.Maar ik denk dat binnen niet te alle lange tijd wel gaat veranderen.

                                                               gr bram.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Dat effect van volproppen geldt niet alleen voor versterkers.....  ::)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Gaat niet lukken en is eigenlijk zinloos. Versterkers klinken pas verschillend als je er een emotionele band mee krijgt. Dat duurt minimaal 1 week.

Bij mij duurde dat veel korter met mijn B60 Huub.

Maar goed, Bram heeft dat spul al langer dus die fase is hij voorbij.

Vreemd dat je een emotionele band hebt met de kleine bryston en de grote brystons nooit aanhaald in jouw lofuitingen.

Kan het zomaar zijn dat de kleintjes in watt, vaak de grote overtreffen in muziekaliteit?(dat beweer ik al jaren)
Zo vreemd is dat niet. 
Zo'n baby-Bryston is gewoon top, evenals de andere producten. 
Bijkomend voordeel is dat zo'n B60 tweedehands ook nog eens aantrekkelijk is qua prijsstelling.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
De enorme bult extra elektronica in een versterker welke heel veel vermogen kan leveren hoeft niet in de signaalweg te zitten.
Het is vaak spul om de versterker van veel stabiele stroom te kunnen voorzien.
En de onderdelen zijn vaak een stukkie groter omdat er grotere spanningen en grotere stromen te verwerken zijn.
Een volgepropte versterkerkast heeft niet per definitie een langere signaalweg.

Dat je voor gebruik in een huiskamer geen kilowatt vermogen per kanaal nodig hebt en met een veel kleinere versterker toe kunt lijkt me logisch. Dan kun je dus een kleinere kast gebruiken die er een stuk leger uit ziet. Lijken de signaalwegen ook lekker kort.  ;)

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Rijen vol met elco's is veel beterder 8) :P (volgens zeggen hebben ze dit juist gedaan om hem sneller te maken)

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.228
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Hoe ik het me voorstel, is het volgende.

Bron - klein signaal routing - versterker under test - groot signaal routing - luidspreker.

Daarbij is de eerste stap dat er een nulmeting gedaan wordt in het spanningsdomein: bronspanning als ingangssignaal en spanning op de klemmen van de luidspreker als uitgangssignaal. Dit in theorie 4 keer, maar twee keer is misschien ook al voldoende.

Waarbij het overigens zij opgemerkt dat een bron met een variabel niveau erg handig zou zijn. Dit in verband met een eventuele wens om eens wat harder danwel wat zachter te spelen (grenzen opzoeken?).

De routing heeft bij voorkeur geen extra verzwakkers in zich om de amplitude gelijk te trekken, ik hoop dat we het met de bestaande volumeknop op de versterkers kunnen doen. Mocht er op de te testen versterkers geen volumeknop zitten dan moet daar iets op bedacht worden. Te grote kanaalongelijkheid moet ook voorkomen worden, het liefst met de balance knop. Anders ook hier weer met een extra weerstandsnetwerk oid.

Maar goed, het testen op zich gaat vrij eenvoudig. Er wordt met een binomiaal verdeelde dobbelsteen gegooid en die bepaalt wat er als onbekende X gedraaid gaat worden. Het testpanel doet vervolgens een uitspraak wat hij/zij gehoord heeft/hebben.

Bovenal moet het leuk en gezellig worden/blijven.

Groet,
Jacco

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Is de NAD een niet, best wel oud gebakje waarin nimmer enige revisie plaatsgevonden heeft?
Lijkt me niet onbelangrijk?

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Is de NAD een niet, best wel oud gebakje waarin nimmer enige revisie plaatsgevonden heeft?
Lijkt me niet onbelangrijk?

Groet, Mark

Nee hij is origineel en nieuw van binnen,heeft 20 jr zonder stroom gezeten op zolder in een doos.

Ik heb er best begrip voor dat je een banger gevoel krijgt,mocht ik de test glansrijk doorstaan,volgt de sony TA-f370.

En de sony doe ik specifiek voor die luitjes die jaar en dag beweren alle versterkers klinken eender.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Bram,

De reuzel staat me tussen de perswangen.

Men kan een mogelijke discussie beter vooraf voeren. Het "waarom" kent meerdere redenen, maar heeft mijnerzijds niets met enige vorm van angst van doen.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Ik heb er best begrip voor dat je een banger gevoel krijgt,mocht ik de test glansrijk doorstaan,volgt de sony TA-f370.

Is de definitie van 'doorstaan' van de test al bepaald? Toeval is nooit 100% uit te sluiten maar welke normering wordt er gehanteerd?
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
,heeft 20 jr zonder stroom gezeten op zolder in een doos.
En da's ongeveer de slechtste behandeling die je elco's kunt geven volgens mij.
An inability to grasp science is no argument against it....