Auteur Topic: Internetverbinding draadloos geeft problemen.  (gelezen 2880 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.123
Internetverbinding draadloos geeft problemen.
« Gepost op: 06 april 2014, 15:10:51 »
Wie heeft een idee wat hier aan de hand is?

Mijn netbook computertje heeft draadloos verbinding met de modem / router van UPC.
Maar vanaf gisteren valt regelmatig de verbinding met het internet er uit.
De verbinding met de router is er wel. Maar er staat ineens bij het symbooltje dat er geen toegang is met het internet.
Onze telefoons hebben ook al twee dagen moeite met de overdracht van data.

De spullen welke met een kabeltje aan de modem / router zitten hebben nergens last van.

Kan het met het aanzetten van de UPC hotspots te maken hebben?
Ik heb nu ook ineens in mijn lijstje met netwerken UPC hotspot staan.

Ik zou graag weten hoe te handelen?

Alvast dank.

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Sony CDP XB 920 QS - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Philips CD100 - Lake People G103 - Denon AH-D2000.

EDH

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 57
Re: Internetverbinding draadloos geeft problemen.
« Reactie #1 Gepost op: 06 april 2014, 15:14:44 »
Uiteraard heb je hem al een minuut van de stroom gehad en toen weer opnieuw opstarten?
Het modem bedoel ik dan.
Cyrus 3i - Final 700 & Needles HiVi3 - Musical Fidelity VdacII - Alixboard Voyage MPD - RaspberryPi BerryDAC & BerryBoard - Unraid NAS

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.123
Re: Internetverbinding draadloos geeft problemen.
« Reactie #2 Gepost op: 06 april 2014, 15:17:40 »
Uiteraard heb je hem al een minuut van de stroom gehad en toen weer opnieuw opstarten?
Het modem bedoel ik dan.

Eh uhhhh nou nee.  Omdat de spulletjes met een draadje wel goed werken had ik dat nog niet gedaan.

Zo maar eens effe doen.

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Sony CDP XB 920 QS - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Philips CD100 - Lake People G103 - Denon AH-D2000.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Internetverbinding draadloos geeft problemen.
« Reactie #3 Gepost op: 06 april 2014, 15:21:51 »
Het zou kunnen dat door de toevoeging van de UPC hotspots er te veel op één kanaal zitten wat storing veroorzaakt. Het UPC modem is zoiezo al niet zo'n ster met WiFi, ik vraag me eerlijk gezegd af of dit hele project wel nut heeft. Binnenshuis werkt de wifi van het UPC modem bij ons al van geen kanten, hoe moet iemand anders buiten daar dan iets aan hebben?

Je bent niet verplicht met het hotspot project mee te doen, je zou het af kunnen melden. Een andere optie is om je wifi netwerk op een ander kanaal te zetten maar daar heb je wel een beetje verstand van zaken voor nodig. Een derde optie die ik al een paar jaar toepas: WiFi in het UPC modem uitschakelen en een ander/eigen/beter WiFi accesspoint installeren op een betere plaats in huis. Maar ook daar is wat kennis van zeken voor nodig.

UPC modem uit- en na een minuutje weer aanzetten is een optie, wellicht zoekt hij dan zelf een ander WiFi kanaal wat minder problemen oplevert.
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.123
Re: Internetverbinding draadloos geeft problemen.
« Reactie #4 Gepost op: 06 april 2014, 15:26:04 »
De wifi verbinding in ons huis was tot gisteren heel erg goed.

Ik ga vrijwel zeker geen gebruik maken van hotspots , afmelden is dus een optie.

Maar zo eerst maar eens het ding van de spanning af halen en opnieuw opstarten.
Als dat geen verbetering geeft dan maar eens in het modem gaan duiken en een ander kanaal kiezen.
En afmelden voor hotspots.

Dank

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Sony CDP XB 920 QS - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Philips CD100 - Lake People G103 - Denon AH-D2000.

Heino

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 81
Re: Internetverbinding draadloos geeft problemen.
« Reactie #5 Gepost op: 07 april 2014, 22:26:16 »
Voordat je dat doet, kan je een app of programma installeren wat je alle draadloze netwerken in jouw huis laat zien.
Dan kan je het nieuwe kanaal een beetje gefundeerd kiezen.
En je kan die hotspots gewoon ingeconfigureerd laten staan, mits je jouw eigen netwerk een hogere plaats op de ranglijst van voorkeursnetwerken zet.


Ik denk dat jij van het volgende last hebt:
- jouw eigen draadloze netwerk wordt soms overstemd/overstraald door een netwerk van je buren
- op die momenten valt je verbinding weg en zoekt het ding zich rot naar een alternatief netwerk
- als de hotspot het dan wel doet, zit je met snelheid "nagenoeg nul" op dat rot-hot-spot-netwerk te klooien
- en dat blijft dan zo, tot de eerstvolgende opstart.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.123
Re: Internetverbinding draadloos geeft problemen.
« Reactie #6 Gepost op: 08 april 2014, 08:17:49 »
Zondagmiddag heb ik de modem / router van de spanning gehaald en na een paar minuten weer terug op de prik.
Na deze opstart nog geen problemen meer gehad.

Maar ik ga wel op zoek naar een app om mijn en andere netwerken zichtbaar te hebben.

Dank voor te tips.

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Sony CDP XB 920 QS - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Philips CD100 - Lake People G103 - Denon AH-D2000.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.534
  • Lid van de Adam's family
Re: Internetverbinding draadloos geeft problemen.
« Reactie #7 Gepost op: 08 april 2014, 20:05:36 »
Aan de hand van dit topic heb ik WiFi analyzer app geïnstalleerd en mijn modem op een ander kanaal gezet en dat werkt perfect . App kijkt naar wat je omgeving doet en welk kanaal het minst belast wordt. Geweldig, kind kan de was doen....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200