Auteur Topic: Welke DAC?  (gelezen 15332 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Welke DAC?
« Reactie #15 Gepost op: 01 mei 2014, 23:09:23 »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

PieterdeTweeter

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 414
Re: Welke DAC?
« Reactie #16 Gepost op: 01 mei 2014, 23:24:28 »
Hoezo had je er 1 besteld dan? :)
;D

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Welke DAC?
« Reactie #17 Gepost op: 06 mei 2014, 20:08:11 »
Ik kan een Weiss dac2 van harte aanbevelen. Deze laat veel details horen van laag tot hoog.

De Weiss DAC schijnt een van de betere converters te zijn. Maar voor een DAC die niet aan de overige vereisten voldoet (eisen m.b.t. ingangen/routen) vind ik hem veel te duur (net als de high-end converters uit het assortiment van Grace, Apogee, Lavry en Lynnx overigens).

Ik zie nu dat je het over de Dac2 hebt. Die ken ik niet. Ik dacht dat je de 202 bedoelde (daar was m'n reactie op gericht).

Inmiddels zit ik te loeren naar de Grace M903 en Benchmark DAC2 HGC. Dat zijn uiteindelijk de mooiste opties (voor mij), maar wat een bak geld..

Damn first world problems!!  8)
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2014, 20:23:20 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Henk

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Welke DAC?
« Reactie #18 Gepost op: 24 mei 2014, 18:11:47 »
Heb je al op HiFi.nl tweedehands gekeken?  Staat bijv. een mooie CEC, een Stello en een Grace 902.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Welke DAC?
« Reactie #19 Gepost op: 24 mei 2014, 18:18:18 »
Hoi,

Ik heb ervoor gekozen om een extra E-MU 0404 usb te kopen en die met de optical digital input aan te sluiten op de digital optical output van de E-MU die ik al gebruik. Een DAC vanaf het kwaliteitsniveau van de E-MU kost honderden euro's en een extra E-MU is veruit de goedkoopste optie.

E-MU 0404 (1) balanced analog output -> Barefoots
E-MU 0404 (1) optical digital output      -> E-MU 0404 (2) balanced analog output -> Violectric V200 -> HD800

Ik moet hem nog installeren in het meubel dus ik hoop dat het zo gaat lukken :D
Heb er wel vertrouwen in. Qua geluidskwaliteit valt niets te winnen vanaf deze DAC dus een beetje zonde om geld uit te geven als het niets oplevert.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Henk

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Welke DAC?
« Reactie #20 Gepost op: 24 mei 2014, 19:06:13 »
Briljante oplossing in al zijn eenvoud!  Maar dat is een kenmerk van het ware, hè.  8)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Welke DAC?
« Reactie #21 Gepost op: 24 mei 2014, 22:25:31 »
Eigenlijk had ik het als eerste optie bedacht. Maar de hifi koorts sloeg toe ;) en ik dacht ik kan ook gewoon de DAC upgraden naar 1 die in alle eisen voorziet. Maar de opties waar ik uiteindelijk op uit kwam zijn de Benchmark DAC2 HGC en de Grace 903. Dan was ik ca. 20 x zo duur uitgeweest als nu.

En aangezien het hier toch in de kast staat is 2 losse DAC's ook prima. Prima kwaliteit en ik kan zo alles ook gelijk gebalanceerd aansluiten. De E-MU is een lelijke unit maar ik hoef hem toch niet aan te kijken. Ze hebben elkaar ;p
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Welke DAC?
« Reactie #22 Gepost op: 06 juni 2014, 00:41:21 »
Ik heb de Beresford Bushmaster MKII net twee weken, een budget DAC, maar ik vind hem aan de schelle kant. Nu heb ik nieuwe speakers en stands en de stands zijn nogal gammel (ook budget ;D ), dus die vervang ik eerst maar eens en dan zie ik wel weer eens verder. Ik las ook over deze DAC.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Welke DAC?
« Reactie #23 Gepost op: 07 juni 2014, 00:10:31 »
Dank voor de tip. De extra emu is niet doorgegaan. De verkoper belde dat 1ingang het niet deed. Heb ondrtussen ook nog geen andere oplossing. Liefst zou ik voor de benchmark dac2.hgc gaan en de violectric v200 hp amp evt verkopen.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Thijs147

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
Re: Welke DAC?
« Reactie #24 Gepost op: 07 juni 2014, 16:39:05 »
Inderdaad die Mydac van Micromega heb ik nu sinds een jaar, en ik vind 'm te gek klinken. Zeker voor de prijs (300 euro) een absolute aanrader (zie ook alle reviews) De Mydac is misschien niet de meest neutrale Dac, je zou 'm "fel" kunnen noemen, maar ik vind dat wel lekker ;-) Ziet er wel nogal cheap uit....

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Welke DAC?
« Reactie #25 Gepost op: 08 juni 2014, 14:15:18 »
Ik ga zelf waarschijnlijk een DIY DAC aanschaffen, of anders deze  :D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Welke DAC?
« Reactie #26 Gepost op: 08 juni 2014, 14:34:18 »
De Mydac is misschien niet de meest neutrale Dac, je zou 'm "fel" kunnen noemen
Wat maakt een DAC fel?
Science is no democracy

Thijs147

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
Re: Welke DAC?
« Reactie #27 Gepost op: 08 juni 2014, 21:08:26 »
De Mydac is misschien niet de meest neutrale Dac, je zou 'm "fel" kunnen noemen
Wat maakt een DAC fel?

De Mydac geeft met name in het hoog erg veel attack, in tegenstelling tot andere dac's die wat "zachter"/romantischer klinken.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Welke DAC?
« Reactie #28 Gepost op: 08 juni 2014, 21:14:24 »
Veel gebruikers zeggen dat de MyDAC (voeding oid) zelf geluid maakt.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Thijs147

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
Re: Welke DAC?
« Reactie #29 Gepost op: 08 juni 2014, 21:48:41 »
Veel gebruikers zeggen dat de MyDAC (voeding oid) zelf geluid maakt.

Klopt, je hoort 'm inderdaad 'n heel klein beetje, maar alleen van dichtbij en als het verder helemaal stil is. Ik vind het niet storend.