Auteur Topic: Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN  (gelezen 25351 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN
« Gepost op: 20 maart 2014, 13:31:15 »
Kreeg van KPN het volgende mailtje

Al enige tijd maakt u gebruik van Interactieve TV van KPN en daar zijn wij blij om. Wij vernieuwen continu onze producten en diensten. Met uw huidige tv-ontvanger (type VIP1960) kunt u hier niet optimaal gebruik van maken. In deze email informeren wij u graag over hoe u uw huidige tv-ontvanger kunt omruilen.

Zo krijgt u de nieuwe gratis HD tv-ontvanger
 U kunt bellen met het gratis nummer 0800-0201053 op werkdagen van 09:00 tot 21:00 uur voor het maken van een afspraak om uw huidige tv-ontvanger om te ruilen. Het is niet mogelijk om via de kpn winkel of kpn.com tv-ontvangers te ruilen. Wij verzoeken u de oude tv-ontvanger VIP1960, inclusief voedingsadapter mee te geven aan de koerier. Het typenummer vindt u linksboven op de voorkant van de tv-ontvanger. Met de meegeleverde handleiding kunt u de nieuwe HD tv-ontvanger gemakkelijk zelf installeren.

Heeft iemand al ervaring met deze nwe ontvanger en maakt KPN zijn belofte waar t.o.v. het oude type ?
Typenummer van de nieuwe ontvanger wordt niet vermeld  maar weet wel dat de oude ontvanger regelmatig op de software vastliep en dat zappen een drama was.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.914
    • ARJANKU.IT service
Re: Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2014, 13:43:56 »
Ik vermoed dat het om de VIP 1853 gaat.
Hier nog geen problemen mee gehad.
Uit energie-oogpunt zetten we de spanning er 's nachts af. Ondanks dat dit afgeraden wordt speelt ie altijd goed ( duurt wel even om op te starten en wanneer we eens een update missen om voornoemde reden doen we dat even handmatig.
Opnemen gebeurt in de cloud zodat je verbinding niet extra wordt belast bij kijken met twee ontvangers en opnemen tegelijk.
Het beeld is wat minder dan bij bijvoorbeeld Ziggo met Humax ontvanger maar uitstekend mee te leven.

An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2014, 14:20:04 »
Ik vermoed dat het om de VIP 1853 gaat.
Hier nog geen problemen mee gehad.
Uit energie-oogpunt zetten we de spanning er 's nachts af. Ondanks dat dit afgeraden wordt speelt ie altijd goed ( duurt wel even om op te starten en wanneer we eens een update missen om voornoemde reden doen we dat even handmatig.
Opnemen gebeurt in de cloud zodat je verbinding niet extra wordt belast bij kijken met twee ontvangers en opnemen tegelijk.
Het beeld is wat minder dan bij bijvoorbeeld Ziggo met Humax ontvanger maar uitstekend mee te leven.

Die ontvangers kunnen toch in de stanby,met dan een verbruik van 2 of 3 watt.Ik heb een humax en die verbruikt niet meer.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.914
    • ARJANKU.IT service
Re: Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2014, 15:42:43 »
Alles kan in stand by blijven staanBram.... alleen hoef ik het niet te doen.  ;)
Verder werkt van dit kastje de HDMI altijd met een melding in beeld dus die 2/3 Watt zou hier wel eens niet voor kunnen gelden
Verder moet een Humax stand by blijven staan om überhaupt te kunnen opnemen en om de abonneegegevens te kunnen veriëren met de kaart, dat zou nog wel eens fout kunnen gaan wanneer je hem helemaal uitzet.
An inability to grasp science is no argument against it....

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2014, 17:00:47 »
@ Paul

Zo'n mailtje heb ik ook gehad en was het allang weer vergeten tot er gisteren een knakker belde ;D
Volgende week woensdag wordt de oude omgeruild.
Ik geloof wel dat de oude goed was/is daar ik zelden tv kijk en opnemen heb ik nog nooit gedaan.
Laat ik maar afwachten wat het nieuwe doosje gaat doen :)
ADAM    Bryston     DENON

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2014, 19:21:02 »
@ Paul

Zo'n mailtje heb ik ook gehad en was het allang weer vergeten tot er gisteren een knakker belde ;D
Volgende week woensdag wordt de oude omgeruild.
Ik geloof wel dat de oude goed was/is daar ik zelden tv kijk en opnemen heb ik nog nooit gedaan.
Laat ik maar afwachten wat het nieuwe doosje gaat doen :)
Jan sta wel open voor vernieuwing als het beter gaat werken weet dat het zelf opnemen op de harde schijf die in de ontvanger zit niet meer softwarematig werd ondersteund is nu in de cloud maar goed wachten of de ontvanger beter werkt schijnt up to date te zijn en beter funtioneerd.
Voor programma gemist waar ik nooit naar kijk schijnt het wel een verbetering te zijn, de fan het geluid van een Apache helikopter maakte
UPC heeft ook zo zijn nukken met de Horizon dus alle vernieuwingen zijn nog in ontwikkeling.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN
« Reactie #6 Gepost op: 01 juli 2014, 19:38:37 »
De nieuwe ontvanger is binnen en doet z,n ding, een super klein ding maar zapt razendsnel iig beter dan de oude.
Komt uit China of Taiwan maar dat terzijde.

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN
« Reactie #7 Gepost op: 05 september 2014, 21:28:41 »
De nieuwe ontvanger is binnen en doet z,n ding, een super klein ding maar zapt razendsnel iig beter dan de oude.
Komt uit China of Taiwan maar dat terzijde.

Dat is dan mooi, maar wat komt er tegenwoordig niet uit china of taiwan. Zolang het maar niet door kinderhandjes in elkaar geknutlseld is,is er niets aan de hand.  :D
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN
« Reactie #8 Gepost op: 01 november 2014, 17:30:45 »
De nieuwe ontvanger is binnen en doet z,n ding, een super klein ding maar zapt razendsnel iig beter dan de oude.
Komt uit China of Taiwan maar dat terzijde.

Dat is dan mooi, maar wat komt er tegenwoordig niet uit china of taiwan. Zolang het maar niet door kinderhandjes in elkaar geknutlseld is,is er niets aan de hand.  :D
Deze heeft helaas maar kort z,n werk kunnen doen.   ???



Na contact met KPN inmiddels een nieuwe ontvangen, made in china dus ook niet alles.  :think: :evil:

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN
« Reactie #9 Gepost op: 01 november 2014, 17:41:21 »
Hier staat dezelfde, ook ongeveer net zo lang. Nu moet ik er bij zeggen dat ik zelden TV kijk, ik heb sinds het begin ITV van
KPN vanwege de radio, maar die ene keer dat er iets aan mankeerde was dat toch heel snel opgelost.  :)
ADAM    Bryston     DENON

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN
« Reactie #10 Gepost op: 01 november 2014, 17:50:34 »
Hier staat dezelfde, ook ongeveer net zo lang. Nu moet ik er bij zeggen dat ik zelden TV kijk, ik heb sinds het begin ITV van
KPN vanwege de radio, maar die ene keer dat er iets aan mankeerde was dat toch heel snel opgelost.  :)
Het vervangende KPN pakket bestond uit een ontvanger en een 12 volt adaptor zonder bekabeling en ab etc, zegt wel wat over de kwaliteit van de ontvanger anders stel je zo,n pakket niet samen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN
« Reactie #11 Gepost op: 05 december 2014, 21:41:27 »
Hier staat dezelfde, ook ongeveer net zo lang. Nu moet ik er bij zeggen dat ik zelden TV kijk, ik heb sinds het begin ITV van
KPN vanwege de radio, maar die ene keer dat er iets aan mankeerde was dat toch heel snel opgelost.  :)
Blijkt toch wel een wonder kastje te zijn t.o.v. de oude decoders.  Is ook mjin ervaring.

Klik

KPN denkt er anders over en voert een firmware update uit voor de oudere decoders.


Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Nieuwe interactieve tv ontvanger van KPN
« Reactie #12 Gepost op: 05 december 2014, 21:55:05 »
Hier staat dezelfde, ook ongeveer net zo lang. Nu moet ik er bij zeggen dat ik zelden TV kijk, ik heb sinds het begin ITV van
KPN vanwege de radio, maar die ene keer dat er iets aan mankeerde was dat toch heel snel opgelost.  :)
Blijkt toch wel een wonder kastje te zijn t.o.v. de oude decoders.  Is ook mjin ervaring.

Klik

KPN denkt er anders over en voert een firmware update uit voor de oudere decoders.
Volgens mij heb ik nog geen persoonlijk bericht gehad van KPN dien aangaande Paul. Ik wacht het wel af. Tot op heden is er voor mij geen
enkele reden om op te stappen bij die club.  :)
ADAM    Bryston     DENON