Auteur Topic: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?  (gelezen 84602 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #45 Gepost op: 27 maart 2014, 11:59:43 »
Met mijn in-ears (CX400II) merk ik dat de frequentieoverdracht in het laag extreem fluctueert als ik de in-ear enkele milimeters verder in of uit m'n oor heb.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #46 Gepost op: 27 maart 2014, 17:44:30 »
Met mijn in-ears (CX400II) merk ik dat de frequentieoverdracht in het laag extreem fluctueert als ik de in-ear enkele milimeters verder in of uit m'n oor heb.

Had je wat anders verwacht?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #47 Gepost op: 27 maart 2014, 17:52:14 »
Dit is mijns inziens irrelevant, bij een gewone koptelefoon zul je dit ook hebben als je de schelpen van de koptelefoon strakker tegen je hoofd zou drukken of ze licht van je oren af zou houden...... Maar goed Ik wens je desalniettemin veel plezier van je nieuwe aanwinst ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #48 Gepost op: 27 maart 2014, 18:48:07 »
Dit is mijns inziens irrelevant, bij een gewone koptelefoon zul je dit ook hebben als je de schelpen van de koptelefoon strakker tegen je hoofd zou drukken of ze licht van je oren af zou houden...... Maar goed Ik wens je desalniettemin veel plezier van je nieuwe aanwinst ;)

Richard ik wens je veel luistertplezier toe met jouw in ears brommer fiets in ear hoofdtelefoon.

Maaaaaar de fijnste hoofdtelefoons om te luisteren zijn de niet gesloten hoofdtelefoons (35 jr ervaring).

Maar ik kan mij ook wel voorstellen dat als je veel kroost hebt van 3 of 5 kleine ukky's,dat je dan niet ongestoord kunt

genieten van alle muziek.Maar ga hier niet openlijk verkondigen dat jouw in ears beter klinkt als een sennheiser HD 600.

want dan ga ik denken is er iets mis met jouw oren?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #49 Gepost op: 27 maart 2014, 19:14:03 »
Dit is mijns inziens irrelevant, bij een gewone koptelefoon zul je dit ook hebben als je de schelpen van de koptelefoon strakker tegen je hoofd zou drukken of ze licht van je oren af zou houden...... Maar goed Ik wens je desalniettemin veel plezier van je nieuwe aanwinst ;)

Richard ik wens je veel luistertplezier toe met jouw in ears brommer fiets in ear hoofdtelefoon.

Maaaaaar de fijnste hoofdtelefoons om te luisteren zijn de niet gesloten hoofdtelefoons (35 jr ervaring).

Maar ik kan mij ook wel voorstellen dat als je veel kroost hebt van 3 of 5 kleine ukky's,dat je dan niet ongestoord kunt

genieten van alle muziek.Maar ga hier niet openlijk verkondigen dat jouw in ears beter klinkt als een sennheiser HD 600.

want dan ga ik denken is er iets mis met jouw oren?

Het is weer donderdag........  Lezen is dan niet je sterkste kant volgens mij....
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #50 Gepost op: 27 maart 2014, 19:37:55 »
Met mijn in-ears (CX400II) merk ik dat de frequentieoverdracht in het laag extreem fluctueert als ik de in-ear enkele milimeters verder in of uit m'n oor heb.

Had je wat anders verwacht?

Ik heb ze al een paar jaar en had daar volgens mij nooit echt over nagedacht toen ik ze kocht. Ik weet nog wel dat het me toen opviel bij het testen van de verschillende maten rubbertjes die je erbij krijgt. Dat vind ik wel prettig aan in-ear ten opzichte van de vorige dopjes die ik had.. dat je met verschillende rubbertjes kan kijken welke het beste past, fijnste zit en waar je de beste bass output hebt.

Dit is mijns inziens irrelevant, bij een gewone koptelefoon zul je dit ook hebben als je de schelpen van de koptelefoon strakker tegen je hoofd zou drukken of ze licht van je oren af zou houden...... Maar goed Ik wens je desalniettemin veel plezier van je nieuwe aanwinst ;)

Dank je! Gezien je wensen kan ik me voorstellen dat je kijkt naar in-ears of in ieder geval naar iets dat beter afsluit dan een open hoofdtelefoon. De opties die je post zien er allemaal we interessant uit. Zijn er zaken waar je ze kan vergelijken?

edit: Ik zie trouwens dat je je in-ears net als ik met iphone of onboard geluidskaart gebruikt. Ik denk dat bj duurdere/betere oordopjes de bron dan wel snel de beperkende factor wordt.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2014, 20:07:17 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #51 Gepost op: 27 maart 2014, 20:36:28 »
Met mijn in-ears (CX400II) merk ik dat de frequentieoverdracht in het laag extreem fluctueert als ik de in-ear enkele milimeters verder in of uit m'n oor heb.

Had je wat anders verwacht?

Ik heb ze al een paar jaar en had daar volgens mij nooit echt over nagedacht toen ik ze kocht. Ik weet nog wel dat het me toen opviel bij het testen van de verschillende maten rubbertjes die je erbij krijgt. Dat vind ik wel prettig aan in-ear ten opzichte van de vorige dopjes die ik had.. dat je met verschillende rubbertjes kan kijken welke het beste past, fijnste zit en waar je de beste bass output hebt.

Dit is mijns inziens irrelevant, bij een gewone koptelefoon zul je dit ook hebben als je de schelpen van de koptelefoon strakker tegen je hoofd zou drukken of ze licht van je oren af zou houden...... Maar goed Ik wens je desalniettemin veel plezier van je nieuwe aanwinst ;)

Dank je! Gezien je wensen kan ik me voorstellen dat je kijkt naar in-ears of in ieder geval naar iets dat beter afsluit dan een open hoofdtelefoon. De opties die je post zien er allemaal we interessant uit. Zijn er zaken waar je ze kan vergelijken?

edit: Ik zie trouwens dat je je in-ears net als ik met iphone of onboard geluidskaart gebruikt. Ik denk dat bj duurdere/betere oordopjes de bron dan wel snel de beperkende factor wordt.

Ik denk ook dat bij deze prijsklasse's in-ears, de bron idd de beperkende factor gaat worden.... of je ze ergens kunt testen ik durf het niet te zeggen maar wie weet...... Ik kan me niet voorstellen dat iemand een €1000 euro aftikt zonder te luisteren maar goed.....
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #52 Gepost op: 29 maart 2014, 11:55:25 »
Wie gebruiken voor de hoofdtelefoon een aparte hoofdtelefoonversterker en waarom?
Hoe is deze in de keten aangesloten?


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #53 Gepost op: 29 maart 2014, 12:08:35 »
Gisteravond heb ik het gehele album 'The Last Resort' van Trentemoller beluisterd op m'n nieuwe headset.

Wat een avontuur! :)

De HD800 is alles behalve aangezet in het laag maar met Trentemoller is het 'laag' dat de klok slaat  8)

Wie gebruiken voor de hoofdtelefoon een aparte hoofdtelefoonversterker en waarom?
Hoe is deze in de keten aangesloten?

Marcel

Ik gebruik een Violectric V200 omdat de HD800 een hoofdtelefoon is die gevoelig is qua versterking en om naar te luisteren. Aansturen met de hoofdtelefoonuitgang op de Emu 0404 dac viel wat tegen. Het geluid was grauw en scherp en na een uur luisteren werd het vermoeiend. Met de Violectric heb ik daar geen last meer van (ik zit vanaf 8 uur vanochtend tot nu te luisteren en heb nergens last van). Toen ik hoofdtelefoonversterkers vergeleek bij Hobo hifi schrok ik ervan hoe verschillend de HD800 klonk. Bij hobo stond een Musical Fidelity M1 HPA waarop de Sennheiser in mijn optiek goed klonk!

De reden dat ik violectric gekozen heb is omdat ik een compacte gebalanceerde high-end versterker zocht en de Violectric voldoet daar aan. Hij zit dan ook met de XLR balanced inputs aangesloten op de TRS balanced outputs van de Emu 0404 DAC.

Axel Grell (designer van de HD800) gebruikte een violectric tijdens het design en luistert nu ook naar z'n HD800 met een violectric. Leek me wel een veilige keuze :)
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2014, 12:19:54 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

sterremuur

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 244
  • Ja, ik ook hier!
    • Sterremuur!
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #54 Gepost op: 30 maart 2014, 13:42:50 »
Ik heb een simpele Sennheiser HD-201. En een Philips,  maar die geeft eigenlijk iets teveel bas.
Ik gebruik hem veel, met name in de avonduurtjes en op mijn digitale piano.
Ook actief met tapedeckforum

Spambot

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #55 Gepost op: 07 april 2014, 21:10:03 »
http://north-america.beyerdynamic.com/shop/mmx-300.html

Besteld voor een luttele 100 eurotjes ipv 300 eurotjes :D

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #56 Gepost op: 18 april 2014, 09:55:31 »
Ik heb er drie, nl..


AKG K701


AKG K550 Reference

en

BeyerDynamic DT770 Pro

De AKG K550 gebruik ik het meest. Die klinkt voor mij het lekkerste. Is een gesloten hoofdtelefoon, maar met het open karakter en de gedetailleerdheid van de K701. Alleen heeft het geluid in de 550 wat meer fundament (maar weer niet zo bass heavy als de Beyer) en klinkt in de hoogste regionen wat "zachter".  Best of both worlds, deze AKG.

Henk

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #57 Gepost op: 21 mei 2014, 23:10:06 »
Toen de HD 800 uitkwam en ik deze review las  - http://www.hifiplus.com/articles/hi-fi-plus-sennheiser-hd-800-headphones/   -  heb ik besloten mijn gehele toenmalige set in de verkoop te doen en een nieuw systeem op basis van deze hoofdtelefoon ( raar woord eigenlijk, ik bel er nooit iemand mee ) op te bouwen. Ik draaide met prachtige PMC OB1's aan electronica van AVI, met mooie bekabeling van Ecosse. Toen ik de 800 gehoord had wist ik het zeker, ook al omdat nòg weer eeen verbetering ( ? ) van mijn systeem financieel niet meer te verkopen zou zijn aan mijn vrouw. Die Focals 1037 of 1038 zouden er nooit komen...
Ik verkocht de boel en kocht een HD 800, een Burson HA 160D en een Stello CDT 100. " Voor mijn vrouw "    8) kocht ik toch nog een setje luidsprekers, de mooie Abacus A 10.
Ongelofelijk hoe ik de eerste tijd cd na cd ahw. geheel opnieuw leerde kennen : die detaillering, die instrumentplaatsing, de schijnbaar onbegrensde dynamiek van dat ding!  Tot diep in de nacht ( dat is een extra voordeel,  je valt niemand lastig ) zat ik met die 800 op m'n hoofd. Zo luisteren dwingt je ook tot " actief " luisteren : een krantje erbij gaat echt niet.
En als ik dan wel m'n krantje wilde lezen met een muziekje erbij, dan deden die Abacussen het voortreffelijk...................totdat je dan ineens een cd hoort en mompelt : kom óp, jonges!  En dat je het dan tegen die speakers hebt........
Om kort te gaan : het moest toch weer geld gaan kosten. Nu staan er een paar Event Opals die hun uiterste best doen de HD 800 te benaderen, maar als ik écht wil luisteren.........
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2014, 23:24:50 door Henk »

PieterdeTweeter

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 414
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #58 Gepost op: 21 mei 2014, 23:42:51 »
Toen de HD 800 uitkwam en ik deze review las  - http://www.hifiplus.com/articles/hi-fi-plus-sennheiser-hd-800-headphones/   -  heb ik besloten mijn gehele toenmalige set in de verkoop te doen en een nieuw systeem op basis van deze hoofdtelefoon ( raar woord eigenlijk, ik bel er nooit iemand mee ) op te bouwen. Ik draaide met prachtige PMC OB1's aan electronica van AVI, met mooie bekabeling van Ecosse. Toen ik de 800 gehoord had wist ik het zeker, ook al omdat nòg weer eeen verbetering ( ? ) van mijn systeem financieel niet meer te verkopen zou zijn aan mijn vrouw. Die Focals 1037 of 1038 zouden er nooit komen...
Ik verkocht de boel en kocht een HD 800, een Burson HA 160D en een Stello CDT 100. " Voor mijn vrouw "    8) kocht ik toch nog een setje luidsprekers, de mooie Abacus A 10.
Ongelofelijk hoe ik de eerste tijd cd na cd ahw. geheel opnieuw leerde kennen : die detaillering, die instrumentplaatsing, de schijnbaar onbegrensde dynamiek van dat ding!  Tot diep in de nacht ( dat is een extra voordeel,  je valt niemand lastig ) zat ik met die 800 op m'n hoofd. Zo luisteren dwingt je ook tot " actief " luisteren : een krantje erbij gaat echt niet.
En als ik dan wel m'n krantje wilde lezen met een muziekje erbij, dan deden die Abacussen het voortreffelijk...................totdat je dan ineens een cd hoort en mompelt : kom óp, jonges!  En dat je het dan tegen die speakers hebt........
Om kort te gaan : het moest toch weer geld gaan kosten. Nu staan er een paar Event Opals die hun uiterste best doen de HD 800 te benaderen, maar als ik écht wil luisteren.........
Leuk om te lezen en ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ik heb nl. een tijdje een Stax electrostatische hoofdtelefoon gehad. Ongelooflijk wat je dan allemaal op je cd's hoort en dat alles zonder enige scherpte. Heb je trouwens een Stax meegenomen in je zoektocht? Uiteindelijk heb ik hem verkocht, omdat ik niet langer met een apparaat op mijn hoofd wilde gaan zitten. Maar om eenzelfde detaillering uit luidsprekers te krijgen, moet je heel diep in de buidel tasten.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #59 Gepost op: 21 mei 2014, 23:58:44 »
Ik zie net dat die AKG K550 nu 133 euro kost bij Thomann. Sympathiek prijsje.