Auteur Topic: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?  (gelezen 84560 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #30 Gepost op: 21 maart 2014, 19:58:01 »
Ik heb er nu ook 1 op ;)

maar bedankt voor als ik straks m'n eigen heb :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #31 Gepost op: 21 maart 2014, 20:18:10 »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #32 Gepost op: 24 maart 2014, 21:36:10 »
Change of plans...

De HD800 is nieuw in bestelling en ik heb een Violectric V200 (topmodel van Lake People) van marktplaats gehaald om hem aan te sturen. Ik luister nu naar de HD800 van een maat van me op de Violectric en dat bevalt uitstekend.
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2014, 23:37:01 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #33 Gepost op: 26 maart 2014, 08:30:03 »
Even een update na enkele dagen met de (geleende) HD800 en de Violectric V200:

Ik ben erg blij dat ik toch gekozen heb om deze fantastische hoofdtelefoon aan te schaffen. Ik hoop dat hij snel komt. :)

De hoofdtelefoon heeft twee nadelen:
Hij is niet recht qua frequentierespons. In het middengebied is een stuk wat teruggehouden en het hoog lijkt weer wat sterker aanwezig.

Een ander nadeel is dat deze hoofdtelefoon de neiging heeft om scherp (en daardoor vermoeiend) te klinken. Na wat zoeken op internet merkte ik dat veel mensen hier 'last' van hebben en dat velen maar blijven wisselen met versterkers. Om die reden heb ik een Violectric V200 gekocht om te kijken hoe deze samenwerkt met de HD800. De reden dat ik de Violectric V200 opgepikt heb is omdat dit een van de high-end versterkers is die vaak genoemd wordt als de ultieme combinatie. Axel Grell (ontwerper van de HD800) stuurt z'n HD800 ook aan met een Violectric.

De Lehmann (die Sennheiser gebruikte bij de introductie in Singapore) wordt mee romschreven als indrukwekkend voor korte luistersessies en de Violectric als softer en daardoor ideaal voor lange luistersessies zonder fatique/vermoeidheid.

Bij het opzetten was ik niet gelijk onder de indruk van het hoorbare verschil met de Emu. Maar ik merk wel dat de HD800 me totaal niet meer irriteert. Integenstelling. Ook na meerdere uren luisteren is er niets aan de HD800 wat me irriteert of prikkelt ongeacht het volume. In tegenstelling. De HD800 klinkt feilloos gedeiltailleerd maar toch soft en vriendelijk.

Met de Emu werd de HD800 na 30 tot 60 minuten al vervelend/vermoeiend, ook als ik op laag volume speelde. Na langer spelen werd dit hoe langer hoe vervelender en scherper (door de irritatie van het gehoor).

Aangezien ik de nadelen genoemd heb van de HD800 wil ik ook graag even de voordelen noemen. De resolutie is extreem hoog van de hoge naar lage frequenties (en hij gaat in het hoog en laag door tot ver over de gehoorsgrens; geeft dus alle hoorbare geluid weer). De hoofdtelefoon geeft alles weer met het grootste gemak. Er zijn geen reflecties/resonanties hoorbaar (normaal hoor je bij headphones altijd bepaalde frequenties resoneren binnen de schelp). Extreem strakke faserespons (of volgens mij moet ik dit rechte weergave in het tijdsdomein noemen). Indrukwekkende ruimtelijke plaatsing. De stereoweergave is heel strak. De drivers matched perfect. Verder zit hij zeer comfortabel. Ik ben blij met de aanschaf van zowel de HD800 als de Violectric. Wat een droomset!
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2014, 08:33:58 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #34 Gepost op: 26 maart 2014, 10:00:31 »
Gefeliciteerd met je wel overwogen aanschaf.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #35 Gepost op: 26 maart 2014, 10:07:27 »
Zijn er nog meer liefhebbers die hun keuze voor een bepaalde hoofdtelefoon willen beschrijven?

Mijn keuze voor de Denon is na een lange luistersessie met diverse hoofdtelefoons van Sennheiser en Byerdynamic, in zowat elke denkbare prijsklasse, tot stand gekomen.
Maar er was altijd wel wat op te merken. 
Zoals scherp hoog, druk op de oren in het laag of de set zat niet lekker.
Met het opzetten van de Denon viel alles op zijn plaats.
Hij zit lekker en naar het geluid wil je blijven luisteren.
Ik wil er nog wel een goede hoofdtelefoonversterker bij hebben.
De HD800 heb ik ook op het hoofd gehad, erg mooi, maar op dat moment niet passend in mijn budget.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #36 Gepost op: 26 maart 2014, 16:30:24 »
Twee Sennheisers, een HD 450 ll op de IMac en een 480 classic op de McIntosh.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #37 Gepost op: 26 maart 2014, 18:13:25 »
Ik had een HD600 met CanAmp versterker van Heed Audio maar deed er te weinig mee. Ik bezit nog wel een setje Sennheiser CX300II En ik moet zeggen voor een setje in ears vind ik ze misschien nog wel beter dan de HD600 die ik had..... Ik gebruik deze wel regelmatig voor zowel mijn MacBook als iPhone

« Laatst bewerkt op: 26 maart 2014, 18:17:14 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #38 Gepost op: 26 maart 2014, 18:17:47 »
Die heb ik ook in Adidas uitvoering. Voor onderweg ben ik er maar dan tevreden mee!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #39 Gepost op: 26 maart 2014, 20:24:07 »
Ik had een HD600 met CanAmp versterker van Heed Audio maar deed er te weinig mee. Ik bezit nog wel een setje Sennheiser CX300II En ik moet zeggen voor een setje in ears vind ik ze misschien nog wel beter dan de HD600 die ik had..... Ik gebruik deze wel regelmatig voor zowel mijn MacBook als iPhone



Vreemd dat je een setje in ears van 25 euro nog beter vind klinken dan een sennheiser HD 600,daar moet haast wel een

mis aanpassing van versterker+hoofdtelefoon zijn geweest.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #40 Gepost op: 26 maart 2014, 20:46:53 »
Ik heb de CX400II's in-ears maar dat lijkt in de verste verte niet op wat er uit een HD800 komt.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #41 Gepost op: 26 maart 2014, 21:07:37 »
@MAW         Net gelezen dat je een besluit genomen hebt :D   8)
ADAM    Bryston     DENON

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #42 Gepost op: 26 maart 2014, 21:28:05 »
Dat denk ik niet....... Ik was qua geluid best wel tevreden over de HD600, maar ik vind in-ears met name beter in de afsluiting, hierdoor raak ik in mijn beleving veel meer betrokken bij de muziek. De HD600 is een open systeem, waarbij je "al" het geluid van buitenaf (dus niet de muziek) ook hoort...... Dit vond ik enorm irritant zeker als je op een wat lager volume luistert. Een ander nadelig effect van een open systeem is, dat het geluid niet alleen voor de luisteraar maar ook voor de mensen in de omgeving prima te horen is..... Daarvoor had ik hem nou juist net niet gekocht, dit was dus een foute keuze van mij.... En niet zo zeer van Sennheiser.. Als ik nu een een andere koptelefoon zou moeten kopen ging ik vast voor een In-Ear van bijvoorbeeld Sennheiser of Grado uit een duurdere range..

Grado GR10


Sennheiser IE800


Sure SE846


Shure SE535 Earphones

« Laatst bewerkt op: 27 maart 2014, 10:10:06 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #43 Gepost op: 27 maart 2014, 08:25:57 »
Ik was qua geluid best wel tevreden over de HD600, maar ik vind in-ears met name beter in de afsluiting, hierdoor raak ik in mijn beleving veel meer betrokken bij de muziek. De HD600 is een open systeem, waarbij je "al" het geluid van buitenaf (dus niet de muziek) ook hoort...... Dit vond ik enorm irritant zeker als je op een wat lager volume luistert. Een ander nadelig effect van een open systeem is, dat het geluid niet alleen voor de luisteraar maar ook voor de mensen in de omgeving prima te horen is..... Daarvoor had ik hem nou juist net niet gekocht en was dus een foute keuze van mij en niet zo zeer van de Sennheiser.. Als ik nu een een andere koptelefoon zou moeten kopen ging ik vast voor een In-Ear van bijvoorbeeld Sennheiser of Grado uit een duurdere range..

De beste resultaten worden behaald met open hoofdtelefoons. Een prettigere/rustigere/luchtigere luisterervaring. Minder resonanties in de schelp en natuurlijker laag. De nadelen van 'open' zijn  dat geluid naar buiten lekt en dat je omgevingsgeluiden hoort (wat zeker wat eisen stelt aan en/of tolerantie vraagt van de omgeving).

@MAW         Net gelezen dat je een besluit genomen hebt :D   8)

Ja ik heb de HD800 inmiddels al in huis.  8) Ik kreeg nog een goed aanbod op een Grado GS1000i dus die heb ik nog een kans gegeven beluisterd maar viel me eerlijk gezegd wat tegen. De GS1000i is een prettige hoofdtelefoon om naar te luisteren maar is biedt zeker niet de objectieve referentie die de HD800 biedt.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #44 Gepost op: 27 maart 2014, 10:26:58 »
Ik was qua geluid best wel tevreden over de HD600, maar ik vind in-ears met name beter in de afsluiting, hierdoor raak ik in mijn beleving veel meer betrokken bij de muziek. De HD600 is een open systeem, waarbij je "al" het geluid van buitenaf (dus niet de muziek) ook hoort...... Dit vond ik enorm irritant zeker als je op een wat lager volume luistert. Een ander nadelig effect van een open systeem is, dat het geluid niet alleen voor de luisteraar maar ook voor de mensen in de omgeving prima te horen is..... Daarvoor had ik hem nou juist net niet gekocht en was dus een foute keuze van mij en niet zo zeer van de Sennheiser.. Als ik nu een een andere koptelefoon zou moeten kopen ging ik vast voor een In-Ear van bijvoorbeeld Sennheiser of Grado uit een duurdere range..

De beste resultaten worden behaald met open hoofdtelefoons. Een prettigere/rustigere/luchtigere luisterervaring. Minder resonanties in de schelp en natuurlijker laag. De nadelen van 'open' zijn  dat geluid naar buiten lekt en dat je omgevingsgeluiden hoort (wat zeker wat eisen stelt aan en/of tolerantie vraagt van de omgeving).

Zoals je kunt lezen in mijn voorgaande post zou ik....... moest of zou ik de drang hebben om een "betere" koptelefoon te kopen. Zou ik zeker weten naar duurdere of betere In-Ear's gaan luisteren, puur om het feit dat je niks van buitenaf hoort op een relatief laag volume zo raak ik veel meer betrokken bij de muziek.......Verder zie ik niet in waarom een In-Ear niet goed of beter zou kunnen zijn als een hoofd telefoon. Het is veel directer en je hebt hierbij juist helemaal geen last van resonanties..... Het enige goede argument wat ik zou kunnen bedenken is, dat de weergevers van een In-Ear kleiner zijn.... waardoor je minder geluids afstralend oppervlak hebt......... Maar omdat het zo direct is en je volgens mij weinig tot geen verlies hebt van geluidsoverdracht mbt tot afstand oor en weer te geven geluid, valt dat denk ik allemaal wel wat mee..... Ik zou het moeten proberen om tot een echt oordeel te komen... nu is het grotendeels gebaseerd op aannames van mij.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2014, 10:30:52 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal