Auteur Topic: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?  (gelezen 84554 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #120 Gepost op: 11 november 2016, 13:40:28 »

Heb elke dag mijn senheiser op het is ja ook geen gesloten systeem en ik geniet ervan.

Heb natuurlijk in het verleden ook wel is een minder goede hifi set gehad,en inderdaad dan is het luisteren naar je hooftelefoon

een verademing.Maar nu ik ook een fantastisch klinkende hi fi set heb is het 1 groot feest Headbanging

Je moet wel een extreem goede set cq akoestiek hebben wil je een goede koptelefoon qua weergave verslaan.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #121 Gepost op: 11 november 2016, 13:43:23 »
Alleen gezien bij Hobo Hifi. Was aan het snuffelen in de winkel tot ze mijn bestelling uit het magazijn hadden getoverd. Vond ze er fraai uit zien, maar ook fiks aan de prijs. Aangezien ik geen fervente headphone user ben, heb ik er verder weinig acht op geslagen. Dit was overigens voor het faillisement van de toko, dus ik weet niet of ze de line-up nog steeds voeren.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #122 Gepost op: 11 november 2016, 13:57:37 »


Na jaren trouwe dienst inmiddels al een eeuwigheid met pensioen.
Ik heb geen koptelefoon nodig.   ;D

er gaat ook niets boven de akoestiek van de afspeelruimte. Voegt een headphone 'ruimte' toe?
http://www.thenexttrack.com/♫-episode-26-andy-doe-answers-your-questions-about-audio-equipment-and-technology/ Andy Doe over akoestiek.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #123 Gepost op: 11 november 2016, 15:10:25 »
Ik heb er een poosje mee gespeeld.... vind het 3x niks. Een opgesloten gevoel en het geluid te dicht op/in je
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

PietPuk

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #124 Gepost op: 20 december 2016, 01:37:54 »
Nee, in huis zet ik liever een installatie aan. Teveel gedoe ook zo'n hoofdtelefoon en gesloten systemen vind ik uberhaupt nogal vermoeiend. Buitenshuis gebruik ik gewoon oortjes, gewoon omdat ik anders voor lul loop :P

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #125 Gepost op: 20 december 2016, 06:59:39 »
Denon heeft weer een mooie in het assortiment.

http://www.denon-hifi.nl/nl/product/portableaudio/onearheadphone/ahd7200


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #126 Gepost op: 20 december 2016, 09:31:16 »

Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het gesloten hoofdtelefoons,en ik vind ook dat de hoofdtelefoons anno nu niets

te wensen overlaat. en aan een notenhouten behuizing heb ik ook niet veel.Ik heb in mijn live veel hoofdtelefoons gehad

maar ik vind de sennheiser HD 598 een topper terwijl ik ook nog meerdere senns achter de hand heb waaronder de HD650. Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #127 Gepost op: 20 december 2016, 10:15:05 »

Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het gesloten hoofdtelefoons,en ik vind ook dat de hoofdtelefoons anno nu niets

te wensen overlaat. en aan een notenhouten behuizing heb ik ook niet veel.Ik heb in mijn live veel hoofdtelefoons gehad

maar ik vind de sennheiser HD 598 een topper terwijl ik ook nog meerdere senns achter de hand heb waaronder de HD650. Toppie!

Mag ik hem wel mooi vinden?   OOk die houten behuizing vind ik wel mooi.   (De zwarte lak op mijn auto vindt ik ook mooi.  Maar een witte zal niet anders rijden).
Ik heb zijn iets goedkopere oudere broertje.  De AH-D2000.
Die lijkt gesloten maar hij is toch wel iets open.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Carlo

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 43
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #128 Gepost op: 25 december 2016, 19:38:35 »
Sinds twee dagen de B&W P9 signature....
Woonkamer: Pioneer LX800, Dynaudio focus 50
kantoorruimte Musical Fidelity KW 500, Marantz SA11 3, Adam Column MK III Meridian 502/504/506.24/557,Densen B420+, technics SL 1200 MKII, Grado ref element, Audio Physic Tempo VI

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #129 Gepost op: 25 december 2016, 20:00:59 »
Sinds twee dagen de B&W P9 signature....

Oei oei die vind ik ook erg mooi!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #130 Gepost op: 24 februari 2017, 08:07:08 »
Inmiddels luister ik al weer enige tijd afwisselend muziek met mijn hoofdtelefoon en mijn luidsprekers.

Het blijft het meest aangenaam om naar de luidsprekers te luisteren.  Je hebt het idee van een podium en dat is makkelijker luisteren dan naar het geluid via een hoofdtelefoon wat zich in je hoofd lijkt af te spelen.
Dat is soms wat vermoeiender
Toch als het niet mogelijk is om de luidsprekers te gebruiken omdat je daarmee anderen lastig valt vind ik het toch wel erg prettig om echt goed geluid tot de beschikking te hebben voor de muziekbeleving.
Daarnaast valt als groot voordeel met een hoofdtelefoon de akoestiek weg. De manier waarop een goede hoofdtelefoon details laat horen is niet te evenaren met een luidspreker.

Ik gebruik beide mogelijkheden en beide hebben voor en nadelen.  Ik zou ze ook beide niet willen missen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #131 Gepost op: 24 februari 2017, 08:12:55 »
Ik prefereer mijn luidsprekers, maar ik ben het helemaal eens met het feit dat een goede hoofdtelefoon in wezen veel gedetailleerder klinkt en geen of nauwelijks akoestische problemen kent.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #132 Gepost op: 24 februari 2017, 08:47:29 »
Gisteren weer eens even mijn hoofdtelefoon opgehad. Het gene dat mij opvalt is dat je in de opname echt andere zaken hoort. Die bevinden zich dan op de achtergrond, zacht en ws niet met de bedoeling ooit op een plaat te komen. Maar ook in de muziek hoor ik meer. Toch vind ik speakers het fijnste...koptelefoon is gewoon een prima afwisseling.

Gisteren een andere versterker gekocht. De SPL mini Phonitor. Bleek bijna alles hetzelfde te doen en te kunnen als zijn grote broer die ik had staan. Die mini is ook echt een mini en kan onder de kast. Weer een apparaat uit het zicht en kabels die je minder ziet.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #133 Gepost op: 24 februari 2017, 09:05:35 »
Recentelijk weer wat met hoofdtelefoon op gezeten om de rest niet te storen. Het is een Sennheiser draadloos karkas met kapsels en krulsnoer van een total losse B&O hoofdtelefoon. Hij zit lekker en klinkt eigenlijk behoorlijk goed.
Ik heb ook nog wat magetostatische elementjes liggen waar ik eens wat mee moet doen.
An inability to grasp science is no argument against it....

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #134 Gepost op: 10 maart 2017, 07:12:29 »
Tot gisteravond had ik mijn hoofdtelefoonversterker op de analoge uitgang van de CD speler.
Maar ik wil ook graag het geluid van mijn andere bronnen kunnen luisteren via de iFI ican.

Nou heeft mijn receiver de mogelijkheid om een 2e zone van geluid te voorzien.  De hoofdzone en zone 2 kunnen onafhankelijk van elkaar aan en uit gezet worden.
Ik heb de voorversterker uitgang van zone 2 gebruikt om daar de iFI op aan te sluiten.
Dan moet ik de volumeregeling van de iFI helemaal of bijna helemaal open zetten en kan ik de volume regeling van de receiver gebruiken.  Lekker lui met de afstandsbediening.
Ik ga hedenmiddag eens luisteren of dat goed gaat.
Gisteravond is het er niet meer van gekomen om dit te testen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000