Auteur Topic: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?  (gelezen 86115 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #165 Gepost op: 27 oktober 2018, 11:31:17 »
Mijn vrouw wil graag een kleed...past dat dan weer niet in het standaard patroon? Of komt dat doordat ik altijd stofzuig?

De discussie neemt zo wel weer een rare wending. Straks hebben we het hier nog over strond...


Groeten, Ando.
ik zeg dat de meeste vrouwen dat niet willen! En stofzuigen doen we beiden, en dat jij altijd stofzuig moet ik om lachen is je vrouw daar te goed voor of zo? Of ze moet wat markeren dan is het een ander verhaal.

Je mag gerust lachen. Wij hebben geen hiërarchie in huis waarbij de een meer is dan de ander. Als jij je de mindere voelt als je moet stofzuigen vind ik dat toch wel apart.
Maar misschien moet je hiervoor een 'kleedjes en stofzuigtopic' openen in plaats van een ander zijn topic te vervuilen met niet ter zaken doende discussies. Dat is zoiets als strond in een goedemiddag-topic.


Groeten, Ando.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2018, 11:32:59 door Ando »
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #166 Gepost op: 27 oktober 2018, 11:33:56 »
Bij de hoeveelheid geluid welke sommige stofzuigers produceren zit ik te denken aan gehoorbescherming.
Dus............een gesloten hoofdtelefoon.

Waarom noemen we zo'n ding eigenlijk telefoon?

Oor-luidsprekers zou beter zijn.  Kopfhörer noemen ze het bij de buren in het oosten.

Naja.  Maakt allemaal niet uit.
Als we maar weten waar we over l*lluh.

Iemand al eens de nieuwe oor-luidsprekers van Denon op het koppie gehad?  Ik nog niet.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #167 Gepost op: 27 oktober 2018, 11:46:50 »
Nog even terugkomende op het stofzuigverhaal.
Ik neem die taak altijd op me. 
Waarom?  Omdat mijn misses allergisch is voor stof. 
Eigenlijk mag er hier alleen stof afgenomen worden en is zelfs stofzuigen met een stofzuiger met de beste filters nog taboe.
Ik zuig altijd stof als de misses niet thuis is.

Een kleed en gordijnen zijn stofverzamelaars en dus niet handig in ons huis.

Hetgeen haalbaar is in onze betonnen woondoos aan de akoestiek met in acht nemen van de beperkingen hebben we een behoorlijk resultaat behaald.
Maar met een hoofdtelefoon sluit ik de akoestiek helemaal uit en kan ik , ik dus geld niet meteen voor iemand anders, meer genieten van de muziek welke ik graag luister.

Dat heeft helemaal niets met rangorde in huis te maken. Die is er hier totaal niet.
Wij verdelen de taken bij degene die er goed en handig in is en bij degene die er geen gezondheidsproblemen aan over houd.
Dat betekend dat ik de was niet doe omdat de kleding dan te strak kan gaan zitten en dat is niet goed voor de doorbloeding.  :rofl: :rofl:

Naast hetgeen er in huis wel of niet aan audio past of getolereerd wordt heeft niets met rangorde te maken maar wel met het feit dat het huis naast muziek luister plek ook woonplek is. 

En toch zou ik naast de Denon AH-D2000 ook best nog een product van Byerdynamic willen hebben.
Ook al zijn er mensen die dat niet begrijpen.  ;) :D

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #168 Gepost op: 27 oktober 2018, 11:50:56 »
Met een koptelefoon heb je geen last van slechte akoestiek, maar met wat diffusers en demp panelen krijg je een mooie ruimtelijkheid wat echt genieten is.
Ik wil muziek in een ruimte horen en niet met zo'n ding op mijn hoofd. Ik moet wel zeggen dat een goed mooie koptelefoon mooi kan klinken en dat was vroeger al zo, alleen is het niets voor mij.

Helemaal mee eens.
Ik vind muziek luisteren in een goede akoestiek met goede luidsprekers geweldig.
Maar ik vind het luisteren met een hoofdtelefoon nog mooier in intensiever.

Moet dat ding wel lekker zitten.   en dat doet mijn Denon AH-D2000

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #169 Gepost op: 27 oktober 2018, 12:20:23 »
Mijn vrouw wil graag een kleed...past dat dan weer niet in het standaard patroon? Of komt dat doordat ik altijd stofzuig?

De discussie neemt zo wel weer een rare wending. Straks hebben we het hier nog over strond...


Groeten, Ando.
ik zeg dat de meeste vrouwen dat niet willen! En stofzuigen doen we beiden, en dat jij altijd stofzuig moet ik om lachen is je vrouw daar te goed voor of zo? Of ze moet wat markeren dan is het een ander verhaal.

Je mag gerust lachen. Wij hebben geen hiërarchie in huis waarbij de een meer is dan de ander. Als jij je de mindere voelt als je moet stofzuigen vind ik dat toch wel apart.
Maar misschien moet je hiervoor een 'kleedjes en stofzuigtopic' openen in plaats van een ander zijn topic te vervuilen met niet ter zaken doende discussies. Dat is zoiets als strond in een goedemiddag-topic.


Groeten, Ando.
waar zeg ik dat ik me te goed voel om te stofzuigen? Ik zeg toch dat we het BEIDEN doen, wel goed lezen! En het zit je wel dwars dat ik dat goedemiddag topic flauwekul vindt! Dat is mijn mening en ik zeg wat ik wil en wat een ander er van vindt boeit me totaal niet! Goedemiddag ;)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #170 Gepost op: 27 oktober 2018, 12:25:37 »
Nog even terugkomende op het stofzuigverhaal.
Ik neem die taak altijd op me. 
Waarom?  Omdat mijn misses allergisch is voor stof. 
Eigenlijk mag er hier alleen stof afgenomen worden en is zelfs stofzuigen met een stofzuiger met de beste filters nog taboe.
Ik zuig altijd stof als de misses niet thuis is.

Een kleed en gordijnen zijn stofverzamelaars en dus niet handig in ons huis.

Hetgeen haalbaar is in onze betonnen woondoos aan de akoestiek met in acht nemen van de beperkingen hebben we een behoorlijk resultaat behaald.
Maar met een hoofdtelefoon sluit ik de akoestiek helemaal uit en kan ik , ik dus geld niet meteen voor iemand anders, meer genieten van de muziek welke ik graag luister.

Dat heeft helemaal niets met rangorde in huis te maken. Die is er hier totaal niet.
Wij verdelen de taken bij degene die er goed en handig in is en bij degene die er geen gezondheidsproblemen aan over houd.
Dat betekend dat ik de was niet doe omdat de kleding dan te strak kan gaan zitten en dat is niet goed voor de doorbloeding.  :rofl: :rofl:

Naast hetgeen er in huis wel of niet aan audio past of getolereerd wordt heeft niets met rangorde te maken maar wel met het feit dat het huis naast muziek luister plek ook woonplek is. 

En toch zou ik naast de Denon AH-D2000 ook best nog een product van Byerdynamic willen hebben.
Ook al zijn er mensen die dat niet begrijpen.  ;) :D

Marcel
Ook de stemmen in de huiskamer klinkt veel warmer en gezellig dan in een kaal koud huis. Je vrouw heeft het in de zomer dan ook niet makkelijk in de buitenlucht.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2018, 12:29:04 door Infinity »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #171 Gepost op: 27 oktober 2018, 12:50:39 »
Dat klopt.

Vooral als er veel boom-pollen in de lucht zitten heeft ze snel en flink last van hooikoorts verschijnselen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #172 Gepost op: 27 oktober 2018, 13:05:26 »
Groot en aardig. ;D
Dat is geheel wederzijds!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #173 Gepost op: 27 oktober 2018, 13:16:25 »
Marcel
oh dus omdat er mannen zijn die van hun vrouw houden nemen ze kleine speakertjes of een koptelefoon. Je kunt het ook omdraaien, als de vrouw genoeg van jou/mij houd vind ze grote speakers geen probleem. Het is immers zijn hobby en ik hou van hem ;)

En slechte akoestiek kun je heel goed aanpakken. bijvoorbeeld een echt wollen groot dik kleed schilderijtjes en/of andere houtwerkjes aan de muur en daarvoor mooie gemaakte demping panelen met een mooie foto erop...even niet nagedacht genoeg vrouwen willen geen kleed in huis, zogenaamd niet mooi. Maar misschien bang om extra te moeten stofzuigen. Ik gruwel ook altijd van die advertenties dat mannen de speakers moeten verkopen om dat de vrouw ze niet bij het interieur vind staan zwaaizwaai echt triest..

Trouwens het is niet persoonlijk bedoeld naar jou toe Marcel. Ik snap gewoon niet hoe je echt lang kan genieten van een koptelefoon.



Ik heb voor de akoestiek eigenlijk ook een kleed nodig, maar ik heb het een tijdje geprobeerd en vind het er maar vreselijk uitzien, zo burgerlijk al de pest.

Onder wat voor categorie schaar je mij?
categorie mensen die niet alles uit hun speakers halen en dat blijkbaar niet belangrijk vinden, komt ook nog eens bij dat het heerlijk onder je voeten is. En misschien een mooi design kleed kopen, blijkbaar heb je die nog niet gezien. Kostbare speakers kopen en dan niets aan de akoestiek doen, onbegrijpelijk.
[/quote]
Snap wel wat je bedoelt hoor, ik ben tevreden met het geluid zo zonder kleed. Laag en midden is eigenlijk nog het enige wat ik hoor, vroeger veels te hard in de auto gedraaid met subwoofers en wrede versterkers. Daar moet ik nu sinds een jaar of 6 voor boeten. Ik dacht dat het wel stilstond, maar het wordt steeds minder.

Mijn zoon en mijn vrouw vinden het prachtig klinken en daar ben ik als niet kledenliefhebber tevreden mee.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #174 Gepost op: 27 oktober 2018, 13:52:28 »
Dan is je gehoor wel erg slecht  ik heb ook jaren lang subwoofers en versterkers in de auto gehad. Ik heb nu nog altijd heel mooi geluid in de auto. Maar heb in deze auto geen plaats voor een sub en daarom ook geen versterker meer(staan er nog twee in de kast) waarom neem je geen gehoorapparaat dan?

En dat je vrouw en kinderen het mooi vinden klinken zegt me niet zoveel. Ik zie ook advertenties op MP dat bepaalde speakers waanzinnig klinken terwijl het rotzooi is. Bijvoorbeeld de Infinity Reference 81MKII een van de slechtste ooit gemaakt door Infinity, nou ja Harman Kardon. Ik zal dit Topic verder niet "vervuilen" met mijn mening.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2018, 13:56:21 door Infinity »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #175 Gepost op: 27 oktober 2018, 14:50:04 »
Dan is je gehoor wel erg slecht  ik heb ook jaren lang subwoofers en versterkers in de auto gehad. Ik heb nu nog altijd heel mooi geluid in de auto. Maar heb in deze auto geen plaats voor een sub en daarom ook geen versterker meer(staan er nog twee in de kast) waarom neem je geen gehoorapparaat dan?

En dat je vrouw en kinderen het mooi vinden klinken zegt me niet zoveel. Ik zie ook advertenties op MP dat bepaalde speakers waanzinnig klinken terwijl het rotzooi is. Bijvoorbeeld de Infinity Reference 81MKII een van de slechtste ooit gemaakt door Infinity, nou ja Harman Kardon. Ik zal dit Topic verder niet "vervuilen" met mijn mening.
Neem maar van mij aan dat mijn Adam Audio luidsprekers geweldig klinken en zo velen met mij.

Het is geen leuke eigenschap van je dat je iedereen zijn mening in twijfel trekt. Dat vind ik hoor.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2018, 15:00:49 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #176 Gepost op: 27 oktober 2018, 14:53:16 »
Dan is je gehoor wel erg slecht  ik heb ook jaren lang subwoofers en versterkers in de auto gehad. Ik heb nu nog altijd heel mooi geluid in de auto. Maar heb in deze auto geen plaats voor een sub en daarom ook geen versterker meer(staan er nog twee in de kast) waarom neem je geen gehoorapparaat dan?

En dat je vrouw en kinderen het mooi vinden klinken zegt me niet zoveel. Ik zie ook advertenties op MP dat bepaalde speakers waanzinnig klinken terwijl het rotzooi is. Bijvoorbeeld de Infinity Reference 81MKII een van de slechtste ooit gemaakt door Infinity, nou ja Harman Kardon. Ik zal dit Topic verder niet "vervuilen" met mijn mening.

Ik ken het bwjr van de  infinity 81mk2 wel niet en of het een rotzooispeaker is betwijfel ik,alleen de speakers uit die tijd

hebben alle foamwoofers die al aan het rotten zijn:Ben wel benieuwd wat jij zoal in jouw in jouw huiskamer hebt,ik vermoed

dat de speakers infinity's zijn en welke powerbak heb je erachter?  :) gr Bram.

                                                     https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/infinity-reference-81-mk-2/972786501-172-9359
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #177 Gepost op: 27 oktober 2018, 15:15:43 »
Dan is je gehoor wel erg slecht  ik heb ook jaren lang subwoofers en versterkers in de auto gehad. Ik heb nu nog altijd heel mooi geluid in de auto. Maar heb in deze auto geen plaats voor een sub en daarom ook geen versterker meer(staan er nog twee in de kast) waarom neem je geen gehoorapparaat dan?

En dat je vrouw en kinderen het mooi vinden klinken zegt me niet zoveel. Ik zie ook advertenties op MP dat bepaalde speakers waanzinnig klinken terwijl het rotzooi is. Bijvoorbeeld de Infinity Reference 81MKII een van de slechtste ooit gemaakt door Infinity, nou ja Harman Kardon. Ik zal dit Topic verder niet "vervuilen" met mijn mening.
Neem maar van mij aan dat mijn Adam Audio luidsprekers geweldig klinken en zo velen met mij.

Het is geen leuke eigenschap van je dat je iedereen zijn mening in twijfel trekt. Dat vind ik hoor.
John dat mag je vinden, ik kan dat wel hebben. Ik ken Adam Audio en klinkt mooi. Ik bedoelde het meer in het algemeen. Maar dat kwam idd niet zo over. Ik zou mijn naam willen veranderen in Brombeer maar dat kan denk ik niet ;)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #178 Gepost op: 27 oktober 2018, 15:33:54 »
Dan is je gehoor wel erg slecht  ik heb ook jaren lang subwoofers en versterkers in de auto gehad. Ik heb nu nog altijd heel mooi geluid in de auto. Maar heb in deze auto geen plaats voor een sub en daarom ook geen versterker meer(staan er nog twee in de kast) waarom neem je geen gehoorapparaat dan?

En dat je vrouw en kinderen het mooi vinden klinken zegt me niet zoveel. Ik zie ook advertenties op MP dat bepaalde speakers waanzinnig klinken terwijl het rotzooi is. Bijvoorbeeld de Infinity Reference 81MKII een van de slechtste ooit gemaakt door Infinity, nou ja Harman Kardon. Ik zal dit Topic verder niet "vervuilen" met mijn mening.

Ik ken het bwjr van de  infinity 81mk2 wel niet en of het een rotzooispeaker is betwijfel ik,alleen de speakers uit die tijd

hebben alle foamwoofers die al aan het rotten zijn:Ben wel benieuwd wat jij zoal in jouw in jouw huiskamer hebt,ik vermoed

dat de speakers infinity's zijn en welke powerbak heb je erachter?  :) gr Bram.

                                                     https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/infinity-reference-81-mk-2/972786501-172-9359
het is rotzooi het tweetertje kost bijvoorbeeld amper €15,00 het merk is kapot gemaakt door Harman. Van Infinity heb ik al best veel gehad de Epsilon en de Sigma waren de mooiste. Maar ze hebben zoveel mooie speakers gemaakt, de Quantum serie, de Kappa serie de Renaissance en nog meer. Voor de Epsilon heb je 4 mono blokken of twee stereo eindversterkers nodig. De Sigma heb ik nu nog staan, die speaker is echt geweldig en wat makkelijker dan de Epsilon. Heb er nu 2 600 watt versterkers op staan Maar dit is niet het Topic daarvoor ;)
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2018, 16:25:55 door Infinity »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #179 Gepost op: 27 oktober 2018, 17:39:46 »
Dan is je gehoor wel erg slecht  ik heb ook jaren lang subwoofers en versterkers in de auto gehad. Ik heb nu nog altijd heel mooi geluid in de auto. Maar heb in deze auto geen plaats voor een sub en daarom ook geen versterker meer(staan er nog twee in de kast) waarom neem je geen gehoorapparaat dan?

En dat je vrouw en kinderen het mooi vinden klinken zegt me niet zoveel. Ik zie ook advertenties op MP dat bepaalde speakers waanzinnig klinken terwijl het rotzooi is. Bijvoorbeeld de Infinity Reference 81MKII een van de slechtste ooit gemaakt door Infinity, nou ja Harman Kardon. Ik zal dit Topic verder niet "vervuilen" met mijn mening.



Ik ken het bwjr van de  infinity 81mk2 wel niet en of het een rotzooispeaker is betwijfel ik,alleen de speakers uit die tijd

hebben alle foamwoofers die al aan het rotten zijn:Ben wel benieuwd wat jij zoal in jouw in jouw huiskamer hebt,ik vermoed

dat de speakers infinity's zijn en welke powerbak heb je erachter?  :) gr Bram.

                                                     https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/infinity-reference-81-mk-2/972786501-172-9359
het is rotzooi het tweetertje kost bijvoorbeeld amper €15,00 het merk is kapot gemaakt door Harman. Van Infinity heb ik al best veel gehad de Epsilon en de Sigma waren de mooiste. Maar ze hebben zoveel mooie speakers gemaakt, de Quantum serie, de Kappa serie de Renaissance en nog meer. Voor de Epsilon heb je 4 mono blokken of twee stereo eindversterkers nodig. De Sigma heb ik nu nog staan, die speaker is echt geweldig en wat makkelijker dan de Epsilon. Heb er nu 2 600 watt versterkers op staan Maar dit is niet het Topic daarvoor ;)

Ja dat zijn grote jongens,en doet jouw kamer mee heb je geluk Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65