Auteur Topic: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?  (gelezen 85770 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #150 Gepost op: 26 oktober 2018, 11:32:29 »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #151 Gepost op: 26 oktober 2018, 11:43:33 »
2 delen zoet op 1 deel zout. Lekker!

Groeten...

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #152 Gepost op: 26 oktober 2018, 18:42:45 »
Marcel
[/quote]oh dus omdat er mannen zijn die van hun vrouw houden nemen ze kleine speakertjes of een koptelefoon. Je kunt het ook omdraaien, als de vrouw genoeg van jou/mij houd vind ze grote speakers geen probleem. Het is immers zijn hobby en ik hou van hem ;)

En slechte akoestiek kun je heel goed aanpakken. bijvoorbeeld een echt wollen groot dik kleed schilderijtjes en/of andere houtwerkjes aan de muur en daarvoor mooie gemaakte demping panelen met een mooie foto erop...even niet nagedacht genoeg vrouwen willen geen kleed in huis, zogenaamd niet mooi. Maar misschien bang om extra te moeten stofzuigen. Ik gruwel ook altijd van die advertenties dat mannen de speakers moeten verkopen om dat de vrouw ze niet bij het interieur vind staan zwaaizwaai echt triest..

Trouwens het is niet persoonlijk bedoeld naar jou toe Marcel. Ik snap gewoon niet hoe je echt lang kan genieten van een koptelefoon.
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2018, 19:22:29 door Infinity »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #153 Gepost op: 26 oktober 2018, 19:20:50 »
 :rockon:... mzk ::) ;D
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2018, 19:29:32 door Infinity »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.571
  • Liever een Adam!
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #154 Gepost op: 26 oktober 2018, 22:40:56 »
Zoohoo, bovenstaande lezende zijn er blijkbaar nog steeds "echte mannen " mannen.
Zo gaat een ieder op z'n eigen manier met vrouw en hobby om. De één koopt nieuwe luidsprekers of koptelefoon de ander schopt z'n vrouw de deur uit. 't Is maar net wat je goed toe lijkt.
;D
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.571
  • Liever een Adam!
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #155 Gepost op: 26 oktober 2018, 22:47:38 »
Marcel
oh dus omdat er mannen zijn die van hun vrouw houden nemen ze kleine speakertjes of een koptelefoon. Je kunt het ook omdraaien, als de vrouw genoeg van jou/mij houd vind ze grote speakers geen probleem. Het is immers zijn hobby en ik hou van hem ;)

En slechte akoestiek kun je heel goed aanpakken. bijvoorbeeld een echt wollen groot dik kleed schilderijtjes en/of andere houtwerkjes aan de muur en daarvoor mooie gemaakte demping panelen met een mooie foto erop...even niet nagedacht genoeg vrouwen willen geen kleed in huis, zogenaamd niet mooi. Maar misschien bang om extra te moeten stofzuigen. Ik gruwel ook altijd van die advertenties dat mannen de speakers moeten verkopen om dat de vrouw ze niet bij het interieur vind staan zwaaizwaai echt triest..

Trouwens het is niet persoonlijk bedoeld naar jou toe Marcel. Ik snap gewoon niet hoe je echt lang kan genieten van een koptelefoon.
[/quote]



Ik heb voor de akoestiek eigenlijk ook een kleed nodig, maar ik heb het een tijdje geprobeerd en vind het er maar vreselijk uitzien, zo burgerlijk al de pest.

Onder wat voor categorie schaar je mij?
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.074
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #156 Gepost op: 26 oktober 2018, 23:29:33 »
Groot en aardig. ;D
Eens buizen altijd buizen.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #157 Gepost op: 27 oktober 2018, 00:25:03 »
Marcel
oh dus omdat er mannen zijn die van hun vrouw houden nemen ze kleine speakertjes of een koptelefoon. Je kunt het ook omdraaien, als de vrouw genoeg van jou/mij houd vind ze grote speakers geen probleem. Het is immers zijn hobby en ik hou van hem ;)

En slechte akoestiek kun je heel goed aanpakken. bijvoorbeeld een echt wollen groot dik kleed schilderijtjes en/of andere houtwerkjes aan de muur en daarvoor mooie gemaakte demping panelen met een mooie foto erop...even niet nagedacht genoeg vrouwen willen geen kleed in huis, zogenaamd niet mooi. Maar misschien bang om extra te moeten stofzuigen. Ik gruwel ook altijd van die advertenties dat mannen de speakers moeten verkopen om dat de vrouw ze niet bij het interieur vind staan zwaaizwaai echt triest..

Trouwens het is niet persoonlijk bedoeld naar jou toe Marcel. Ik snap gewoon niet hoe je echt lang kan genieten van een koptelefoon.



Ik heb voor de akoestiek eigenlijk ook een kleed nodig, maar ik heb het een tijdje geprobeerd en vind het er maar vreselijk uitzien, zo burgerlijk al de pest.

Onder wat voor categorie schaar je mij?
[/quote]categorie mensen die niet alles uit hun speakers halen en dat blijkbaar niet belangrijk vinden, komt ook nog eens bij dat het heerlijk onder je voeten is. En misschien een mooi design kleed kopen, blijkbaar heb je die nog niet gezien. Kostbare speakers kopen en dan niets aan de akoestiek doen, onbegrijpelijk.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #158 Gepost op: 27 oktober 2018, 09:20:52 »
Natuurlijk gaat het om samen.  Dat zeg ik toch ook.  :D
En ik snap ook dat het niet tegen mij persoonlijk is.
Ik luister graag muziek met een hoofdtelefoon.  Dat is wel een persoonlijke voorkeur geworden.
Daar valt niets aan te begrijpen.  Dat is mijn voorkeur.
Nog veel liever hoor ik instrumenten / muziek puur in het echt.



Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #159 Gepost op: 27 oktober 2018, 10:09:36 »
Met een koptelefoon heb je geen last van slechte akoestiek, maar met wat diffusers en demp panelen krijg je een mooie ruimtelijkheid wat echt genieten is.
Ik wil muziek in een ruimte horen en niet met zo'n ding op mijn hoofd. Ik moet wel zeggen dat een goed mooie koptelefoon mooi kan klinken en dat was vroeger al zo, alleen is het niets voor mij.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2018, 11:08:23 door Infinity »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #160 Gepost op: 27 oktober 2018, 10:17:43 »
Nog veel liever hoor ik instrumenten / muziek puur in het echt.



Marcel
ja maar dan ook in een ruimte die aangepast is anders ben je het ook zo zat. Buiten is natuurlijk het mooiste.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #161 Gepost op: 27 oktober 2018, 10:39:12 »
Mijn vrouw wil graag een kleed...past dat dan weer niet in het standaard patroon? Of komt dat doordat ik altijd stofzuig?

De discussie neemt zo wel weer een rare wending. Straks hebben we het hier nog over strond...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #162 Gepost op: 27 oktober 2018, 10:52:05 »
Mijn vrouw wil graag een kleed...past dat dan weer niet in het standaard patroon? Of komt dat doordat ik altijd stofzuig?

De discussie neemt zo wel weer een rare wending. Straks hebben we het hier nog over strond...


Groeten, Ando.

Of over hooft i.p.v. hoofd.    :bleh:

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #163 Gepost op: 27 oktober 2018, 11:16:43 »
Mijn vrouw wil graag een kleed...past dat dan weer niet in het standaard patroon? Of komt dat doordat ik altijd stofzuig?

De discussie neemt zo wel weer een rare wending. Straks hebben we het hier nog over strond...


Groeten, Ando.
ik zeg dat de meeste vrouwen dat niet willen! En stofzuigen doen we beiden, en dat jij altijd stofzuig moet ik om lachen is je vrouw daar te goed voor of zo? Of ze moet wat markeren dan is het een ander verhaal.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2018, 11:19:53 door Infinity »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #164 Gepost op: 27 oktober 2018, 11:18:54 »
Mijn vrouw wil graag een kleed...past dat dan weer niet in het standaard patroon? Of komt dat doordat ik altijd stofzuig?

De discussie neemt zo wel weer een rare wending. Straks hebben we het hier nog over strond...


Groeten, Ando.

Of over hooft i.p.v. hoofd.    :bleh:
Oh wat flauw, ben je er zo een!
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2018, 11:20:45 door Infinity »