Auteur Topic: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?  (gelezen 84537 keer)

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #15 Gepost op: 12 maart 2014, 00:25:06 »
Ik heb twee hoofdtelefoons liggen, allebei Sennheisers. Modellen HD-455 en HD-360 Pro.


Ik gebruik ze allebei eigenlijk niet. De 360 zit zelfs nog in zijn doos en is er nooit uitgeweest...

edwin16

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 864
    • Audioclub Oost Brabant
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #16 Gepost op: 12 maart 2014, 09:25:17 »
Ik heb een Beyer Dynamic DT990 Pro.
Wordt vaker voor studio-opnames en de tv gebruikt dan voor het luisteren naar muziek.

http://geluidsdrager.blogspot.nl/

Leema Acoustics Tucana, Leema Acoustics Antila, Slimdevices Transporter, Thorens TD2001 RDC Isotrack, Lyra Delos, Musical Fidelity MX-VYNL, Nakamichi 682ZX, Dali Mentor 6

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2014, 17:50:14 »

Hier allemaal senheisers,de oudste de HD 565 ovation heb ik inmiddels een eeuwigheid,dan de HD 650 en een HD 598 voor

de laptop. en daar klinken ze alle 3 denderend goed.Heb  maxwave audio op mijn laptop.en dat klinkt als een klok,

vooral de HD 598 gaat daarop voluit met zijn hogere gevoeligheid.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2014, 20:57:01 »
Hier een Pioneer HDJ-2000 omdat ie zo meedogenloos hard kan  :rockon:



En qua versterking een Black Pearl Amp: zie hier voor een geschiedenis van deze nu al legendarische versterker

Groet,
Jacco

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #19 Gepost op: 12 maart 2014, 22:54:04 »
Ik heb een Beyer Dynamic DT990 Pro.
Wordt vaker voor studio-opnames en de tv gebruikt dan voor het luisteren naar muziek.



Hier nog eentje!

Ik gebruik hem op mijn werk vaak om muziek te luisteren. Erg prettige koptelefoon vind ik.

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #20 Gepost op: 13 maart 2014, 09:45:33 »
Sinds ergens in de jaren tachtig (?) een AKG K240 Monitor. Ik gebruik hem nooit meer bij gebrek aan een passend gaatje.



Voor op het werk en tijdens reizen een Bose QC15. Top apparaat!



Voor op de fiets ook nog een TDK ST750.



Groeten...

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #21 Gepost op: 13 maart 2014, 22:41:33 »


Logitech H340.  Voor bij de pc en dat valt niet eens tegen!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2014, 18:31:59 »
Sennheiser HD800

Eén waarmee ik zeer in mijn sas ben.

Ik heb er op dit moment een op m'n hoofd. Heb even die van een vriend van me geleend om hem even rustig te kunnen proberen voor ik hem bestel. Ik heb hem al vaker gebruikt dus ken hem wel enigszins maar het is toch wel fijn om iets even rustig thuis te kunnen proberen alvorens het te bestellen.

Ik kan me goed voorstellen dat je ermee in je sas bent. Zeer accurate unit. En hij zit ook nog eens heel fijn.
We lezen wel hoe het afloopt :)

De Sennheiser geeft immens veel detail maar het hoog (hoewel enorm strak) is sterk aanwezig en geeft na lange luistersessies (+1 uur) op mij een vermoeiend effect. Bij stug doorluisteren wordt het ook erger. Eerst dacht ik dat het het volume was maar ook bij lang luisteren op laag volume merk ik het.

Met andere woorden; ik ben er nog niet uit  :sceptic:

AKG heeft ook een nieuw moederschip.

http://www.akg.com/k812-1308.html

Ik heb geen idee wat ik daar van moet verwachten maar ik zou zeggen ' let's find out' :D
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #23 Gepost op: 14 maart 2014, 18:45:24 »
Gewoon stug doorgaan tot je er één tegenkomt die naar je zin is :)
ADAM    Bryston     DENON

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #24 Gepost op: 14 maart 2014, 18:59:07 »
haha hier wordt de AKG K812 vergeleken met de HD800 (en wordt de AKG vakkundig de grond ingetrapt):

A New Flagship The AKG K812 Professional Reference

Uiteraard zelf luisteren en dan beoordelen maar tegen het einde van zijn verhaal maaktde deze knakker me wel aan het lachen :D
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #25 Gepost op: 14 maart 2014, 22:01:15 »
aah,valt wel mee toch ?
gewoon de trebble van je versterker beetje terugdraaien
voor 1500 dollar kan een mensch ook niet alles hebben
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2014, 22:33:54 »
hehe
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #27 Gepost op: 15 maart 2014, 08:49:07 »
Voor de computer gebruik ik de Roccat Kave 5.1. Vooral voor gaming, maar met (meerkanaals) muziek staat hij zeker zijn mannetje.

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #28 Gepost op: 21 maart 2014, 19:24:55 »
Sennheiser HD800

Eén waarmee ik zeer in mijn sas ben.

Ik heb er op dit moment een op m'n hoofd. Heb even die van een vriend van me geleend om hem even rustig te kunnen proberen voor ik hem bestel. Ik heb hem al vaker gebruikt dus ken hem wel enigszins maar het is toch wel fijn om iets even rustig thuis te kunnen proberen alvorens het te bestellen.

Ik kan me goed voorstellen dat je ermee in je sas bent. Zeer accurate unit. En hij zit ook nog eens heel fijn.
We lezen wel hoe het afloopt :)

Ik heb besloten toch voor de HD800 te gaan. Morgen ga ik een 2e hands exemplaar zo goed als nieuw (in doos) ophalen via marktplaats.

De reden dat ik twijfelde over de HD800 is omdat ik hem vermoeiend vond worden na langere tijd luisteren. Na wat tests met andere verschillende versterkers merk ik dat deze hp heel verschillend klinkt op verschillende versterkers. Overal klinkt hij wel gedetailleerd maar bij sommige versterkers (de meeste eigenlijk) klinkt hij wat onaangenaam scherp/bruut.

De M1 HPAP van Musical Fidelity was duidelijk de beste versterker die ik hoorde in de winkel waar ik dit geprobeerd heb.

Dus wie A zegt moet ook B zeggen lijkt hier goed van toepassing.

Ik wou eerst een M1 HPAP kopen omdat ik daarover zeer positief was maar ik las dat veel HD800 eigenaars vaak upgraden naar steeds betere versterkers omdat je het op de hd800 zou kunnen horen.

Aangezien je bij Thomann 30-dagen niet goed geld terug garantie hebt, heb ik daarom net een b-stock (teruggestuurd door vorige koper) Lehmann Black Linear PRO besteld met een flinke korting op de nieuwprijs. Dit topmodel van Lehmann staat bekend als referentie hoofdtelefoonversterker en werd door Sennheiser zelf gebruikt bij Demonstraties toen de HD800 uitkwam. Op internet wordt deze versterker vaak genoemd als een van de beste opties voor de H800.

Ik ben heel benieuwd hoe deze high-end versterker zich verhoudt tot de simpele headphone versterker op mijn EMU dac die ik nu gebruik. De 30 dagen niet goed geld terug regeling geeft me de mogelijkheid om ze rustig te vergelijken (anders had ik hem nooit zomaar besteld). Ik ben erg benieuwd of dit apparaat z'n geld waard is. :)
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2014, 19:45:46 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #29 Gepost op: 21 maart 2014, 19:41:26 »
Alvast veel plezier met je HB800 gewenst!  :)
ADAM    Bryston     DENON