Auteur Topic: Neil Young lanceert zijn iPod-concurrent Pono.  (gelezen 7419 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Neil Young lanceert zijn iPod-concurrent Pono.
« Gepost op: 10 maart 2014, 20:19:07 »
Het heeft even geduurd, maar Neil Young heeft zijn iPod-killer Pono aangekondigd. De draagbare audiospeler moet vooral gaan scoren bij 'audiofielen', liefhebbers van muziek in een hoge geluidskwaliteit.


© AP.  Neil Young

Naast de fysieke muziekspeler komt Young binnenkort ook met een digitale winkel waarin liedjes en albums kunnen worden gekocht in een Hi-res-audiokwaliteit, weet ComputerAudiophile.

Young ergert zich al jaren aan de steeds maar afnemende kwaliteit van muziek. Waar de cd de stap van analoog naar digitaal introduceerde aan het grote publiek, hebben gecomprimeerde bestandsformaten als mp3, aac en wma die digitale kwaliteit nog verder teruggebracht.

Voor de massa is het verschil tussen gecomprimeerde en ongecomprimeerde audio nauwelijks te horen, maar liefhebbers zweren bij een zo hoog mogelijke audiokwaliteit. Young loopt al jaren rond met het idee om een lans te breken voor een betere geluidskwaliteit van muziek. Hij zou er zelfs met Steve Jobs over gesproken hebben vlak voor diens overlijden. De oud-Apple-topman had naar verluidt wel interesse in Youngs plannen.

Welke geluidskwaliteit Young in de PonoMusic-winkel gaat aanbieden, is nog niet bekend. Vermoedelijk zullen het ongecomprimeerde nummers van cd-kwaliteit (1411 kbps, 44,1KHz, 16 bit) zijn en zelfs bestanden van een nog hogere kwaliteit.

De PonoPlayer, met een intern geheugen van 128GB, moet voor zo'n 400 euro over de toonbank gaan. Wat muziek in de PonoMusic-winkel gaat kosten, is niet bekend.



Bron.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2014, 20:26:16 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Neil Young lanceert zijn iPod-concurrent Pono.
« Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2014, 16:25:16 »
Het heeft even geduurd, maar Neil Young heeft zijn iPod-killer Pono aangekondigd. De draagbare audiospeler moet vooral gaan scoren bij 'audiofielen', liefhebbers van muziek in een hoge geluidskwaliteit.



De nono nu we een paar maanden verder zijn?

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Neil Young lanceert zijn iPod-concurrent Pono.
« Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2014, 18:03:25 »
Ik heb wel eerder gelezen dat Neil Young veel digitaal niet zag zitten. Ik denk niet dat de uiteindelijke kwaliteit is toegenomen door digitalisering.

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Neil Young lanceert zijn iPod-concurrent Pono.
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2014, 12:08:03 »
Ik heb wel eerder gelezen dat Neil Young veel digitaal niet zag zitten. Ik denk niet dat de uiteindelijke kwaliteit is toegenomen door digitalisering.

Is nu eenmaal een entertainment-business.....zoals John Sebastian ooit zei: 'in the end we are entertainers'.

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Neil Young lanceert zijn iPod-concurrent Pono.
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2014, 12:19:26 »
Ik wil die Neil met zijn oude oortjes weleens blind een 320 kbps mp3 en een Pono-bestandje uit elkaar zien houden  ;)

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Neil Young lanceert zijn iPod-concurrent Pono.
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2014, 13:12:05 »
Minstens zo verrassend is de keuze van opname methode voor zijn laatste album, namelijk een voice-o-graph uit de jaren 40. Rare man.

Groeten...

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Neil Young lanceert zijn iPod-concurrent Pono.
« Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2014, 13:37:50 »
Meer nieuws hierover:

Neill Young C-CEO!article=140117

Groet, Mark
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2014, 13:42:20 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Neil Young lanceert zijn iPod-concurrent Pono.
« Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2014, 14:47:39 »
Meer nieuws hierover:

Neill Young C-CEO!article=140117

Groet, Mark

Maar wat maakt de pono zo bijzonder? Het is gewoon digitaal, duur en niet analoog. 'iPodkiller', hoor het hem 'zingen'.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Neil Young lanceert zijn iPod-concurrent Pono.
« Reactie #9 Gepost op: 17 juli 2015, 10:49:50 »
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Neil Young na zijn muzikantenbestaan nog zo'n goed stel oren zou hebben. Ik hoop voor hem dat het wel zo is maar ik heb mijn bedenkingen.
An inability to grasp science is no argument against it....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Neil Young lanceert zijn iPod-concurrent Pono.
« Reactie #10 Gepost op: 17 juli 2015, 12:05:35 »
Maar de kwaliteit van het gehoor doet toch niet ter zake? Het gaat toch om het gevoel erbij.

Groet,
Jacco

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Neil Young lanceert zijn iPod-concurrent Pono.
« Reactie #11 Gepost op: 17 juli 2015, 15:54:30 »
Nou, ik vind dat Pono ding er niet uitzien.
Ben dus bang dat ik hem niet goed ga vinden klinken.

 Yeah  Yeah

Hij gaat zijn muziek bij Spotify weghalen. Niet om het geld maar om de slechte kwaliteit.
Dan luister ik toch niet meer naar meneer Young.  Die Pono ga ik echt niet kopen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Neil Young lanceert zijn iPod-concurrent Pono.
« Reactie #12 Gepost op: 17 juli 2015, 16:33:48 »
Hier wordt na 42 jaar de vpro opgezegd; de laatste 13 gidsjes liggen ongelezen op stapeltje (afscheid is moeilijk). Oorzaak: netflix filmhuis is de favoriet van mevr. en het kijkt zo lekker op de ipad. Wel jammer dat we voor internet ook gebonden zijn aan de koppelverkoop van providers; daar is weinig op te bezuinigen (betalen nu €45 upc/ziggo).
Van de 60plusser die misschien nog geld heeft voor dure spulletjes moet Young het ook niet hebben, die kijken naar muziek op YouTube. Al is het opgenomen met een mobieltje, maakt niet uit.
En Sonos is populair: stereo uit 1 kokertje en voor moeders een breedbeeld scherm met sonosbar (€600).