Auteur Topic: Nieuwe set Robrecht  (gelezen 7424 keer)

Robrecht

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
Nieuwe set Robrecht
« Gepost op: 04 maart 2014, 11:28:21 »
Hi iedereen,

Ben nieuw op dit forum maar zie dat jullie absolute kenners zijn, dus wou ik even jullie mening vragen  :)

Ik heb mij afgelopen weekend een nieuwe set besteld na enkele weken huiswerk te hebben gedaan, en wil even horen of ik toch geen vergissing heb begaan. Ik ben mijn zoektocht begonnen in de veronderstelling dat ik een Bose set zou aankopen, duur maar eenvoudig, maar ben hier snel van afgestapt!

Dit is het nu geworden:

- A/V receiver: Yamaha RX-A730
- satelites: Bowers & Wilkins M1 speakers in 5.1 setting
- subwoofer: Bowers & Wilkins ASW610

Ik zou het voor 60% gebruiken voor home cinema, en 40% muziek.

Omdat de lijn van de ASW610 recent werd vernieuwd is de versie die ik heb besteld pas beschikbaar midden april, dus voorlopig geen pictures en moet ik nog 6 weken geduld uitoefenen voor ze alles leveren :(

Indien jullie mij echter zouden zeggen dat deze set iets mist of niet ok is (vb. problemen met pairing, of te lichte sub voor vrij grote ruimte), dan kan ik mijn bestelling misschien nog aanpassen.

Alvast bedankt om te reageren!

Mvg,
Robrecht
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2014, 18:26:39 door Robrecht »

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #1 Gepost op: 04 maart 2014, 11:42:03 »
Goedemorgen, en welkom op dit forum.
Ik denk dat jij heel veel vragen gaat krijgen waarom je deze set besteld hebt?
En waarom ja dat is duidelijk, mensen hier willen alles graag horen hoe alles klinkt, maar jij hebt dit besteld prima eigen keuze. En daar gaat mijn vraag naar jouw ook toe, waarom alles bestellen voordat je het überhaupt gehoord hebt?? :o.
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Robrecht

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #2 Gepost op: 04 maart 2014, 12:05:49 »
Hi Edwin, bedankt voor jouw antwoord!

Ik heb de set wel degelijk ook beluisterd hoor, natuurlijk in een perfecte testomgeving onder ideale omstandigheden. Het was ook met een iets zwaardere Yamaha versterker die opgesteld stond, maar dat was nodig omdat die versterker alle boxen in de testruimte optimaal moest kunnen laten spelen en er stonden enkele kleppers van boxen bij :)

Toen ik ze hoorde (nadat ik de Bose set had gehoord) heb ik meteen het volledige Bose verhaal uit mijn geheugen verwijderd. Het verschil in geluidskwaliteit, vooral in mid range, was fenomenaal. Ook in de bassen is Bose nogal een vreemd gegeven. Ik heb echter nog lang getwijfeld om de KEF KHT 3005 te kopen die ik ook echt goed vond klinken, maar ik was niet volledig overtuigd van de subwoofer (vond de B&W duidelijk beter, dieper bas en meer genuanceerd geluid). Qua design ook echt niet mijn ding, dus ook om deze (minder belangrijke) reden toch geopteerd voor de B&W setting.

« Laatst bewerkt op: 04 maart 2014, 15:03:46 door Robrecht »

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #3 Gepost op: 04 maart 2014, 14:10:08 »
Ik draai al twintig jaar B&W. Het is een prachtig geluid, vooral in het middengebied. Maar er wordt nu ook in het hoog gewerkt aan verbeteringen. :)
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #4 Gepost op: 04 maart 2014, 17:44:07 »
Volgens mij zit er nogal wat verschil tussen de diverse B&W's...eerst luisteren is dus zeker een goed plan.
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #5 Gepost op: 05 maart 2014, 13:43:03 »
En wat in de winkel goed klinkt kan thuis niet goed klinken.

En ik lees iets over dat ze bij Bowers en Wilkins nu ook werken aan verbetering in het hoog.
Huh, hebben die jongens dat niet al lang op orde?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #6 Gepost op: 05 maart 2014, 13:58:20 »
En ik lees iets over dat ze bij Bowers en Wilkins nu ook werken aan verbetering in het hoog.
Huh, hebben die jongens dat niet al lang op orde?

Inderdaad, dat denk ik wel. Ik bezit zelf 25 jaar oude B&W's en de modellen uit die tijd klinken nogal schel. Ik luisterde vorige week naar de nieuwe 685's en ook die klinken in mijn oren schel, maar wel een stuk beter.
« Laatst bewerkt op: 05 maart 2014, 14:00:25 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

muziek

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 358
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #7 Gepost op: 05 maart 2014, 14:03:27 »
Klote merk als ze dat nog niet goed hebben ;D

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #8 Gepost op: 05 maart 2014, 14:04:43 »
Klote merk als ze dat nog niet goed hebben ;D

Mooi hoog is een verhaal apart... :(
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #9 Gepost op: 05 maart 2014, 14:06:27 »
GoldenEars,

Wat bedoel jij met een schel geluid?
Ik heb inmiddels diverse B & W luidsprekers gehoord en een scherp of schel geluid is me nog nooit opgevallen.


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

muziek

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 358
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #10 Gepost op: 05 maart 2014, 14:11:19 »
Klote merk als ze dat nog niet goed hebben ;D

Mooi hoog is een verhaal apart... :(
Probeer eens de oude Infinity`s 8)

Ik heb ook B&W gehad en die waren ook niet verkeerd in het hoog :think:

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #11 Gepost op: 05 maart 2014, 14:15:36 »
Mijns inziens klopt dit niet.... Dat een luidspreker fabrikant door de jaren heen ontwikkelt in eigen beheer of uitbesteed aan een bedrijf en daardoor met succes tot andere weergevers komt.. Kan ik me heel goed voorstellen. Dit door uitvoerig te testen en meten. Dit betekent in mijn beleving de "evolutie*" van een merk. Bowers en Wilkins bestaat al jaar en dag en dat is niet voor niks. Enkele luidsprekers van dit merk schijnen tot de absolute top te behoren.

Evolutie*

- Het gebruik van andere materialen (diamant,beryllium,neodymium etc.)
- Het gebruik van nieuwe bouwtechnieken
- Het gebruik van nieuwe soft en hardware
« Laatst bewerkt op: 05 maart 2014, 16:07:09 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #12 Gepost op: 05 maart 2014, 14:43:03 »
Ik heb ook B&W gehad en die waren ook niet verkeerd in het hoog :think:

Als de speakers 'slissen' vind ik dat niet goed. De nieuwe B&W's hebben dat een stuk minder. Helemaal ontkom je er niet aan. Een mooie test is de plaatsing en detaillering die de tweeters kunnen neerzetten. :)
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #13 Gepost op: 05 maart 2014, 14:56:25 »
En wat in de winkel goed klinkt kan thuis niet goed klinken.


Marcel
Hi Robrecht, daar doelde ik ook op.
Thuis luisteren in je eigen omgeving en dan dat laten afhangen of de koop doorgaat.
Mvg Edwin
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Nieuwe set Robrecht
« Reactie #14 Gepost op: 05 maart 2014, 15:10:33 »
Hi Robrecht, daar doelde ik ook op.
Thuis luisteren in je eigen omgeving en dan dat laten afhangen of de koop doorgaat.
Mvg Edwin

Als je een automobiel bezit hoeft dat geen obstakel te zijn...
Maar als je afhankelijk bent van de trein wordt het bijkans onmogelijk...
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.