Auteur Topic: Benodigde diameter luidsprekerkabel.  (gelezen 81393 keer)

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Benodigde diameter luidsprekerkabel.
« Reactie #300 Gepost op: 21 mei 2014, 18:37:13 »
Koper hoeft toch geen gamma kabels te zijn? sorry hoor.
En dat geluidsbeeld hangt niet af van kabels. Zo simpel is het.
En dat jij het kansloos vind, zegt dus idd zoals ik al eerder verwoordde, je zelfingenomenheid.

Je maakt er een persoonlijk kwestie van.
Omdat je zelf die ervaring niet hebt met kabels kan een ander dat ook niet hebben en is hij zelfs zelfingenomen.
Dat is toch raar, of niet.
Dan kun je hetzelfde gaan beweren van je versterker, beter is er niet omdat je hem goed vind klinken.
Maar het is natuurlijk wel te begrijpen dat iedereen hier denk dat hij een goede set heeft, maar het kan altijd beter, ook met kabels dus.

Maar goed, we zitten in elk geval niet op een forum om de "of onze" werklijkheid naar de verbeelding te verplaatsen en persoonlijke te beginnen.
Zelfs op het psycholgie forum zijn ze niet zo.

Dit heeft niks met persoonlijk te maken,  dat maak jij er altijd van als de reacties je niet bevallen.
Ik reageer alleen op jouw beweringen, meer niet.
En jij denkt te weten dat ik geen ervaring met kabels heb? Ook weer een loze aanname.
Maar dat woord 'persoonlijke' zou je beter niet meer kunnen gebruiken.
Je zou eens de koe bij de horens moeten vatten, en gewoon een tegenluisterbezoek moeten brengen. Wie weet wat je daar van opsteekt, ipv in je eigen bunker te blijven zitten.

En nou wordt je nog persoonlijker, je draait het om door te zeggen dat ik persoonlijk wordt.
Ik zeg alleen dat het voor mij een kansloze onderneming is om naar een set te luisteren met gamma draad er aan.
Daar begon het mee.
Als jij dat ervaart als persoonlijk worden dan is dat een constatering.

Met kabels is het ook zo dat als je er een flinke vooruitgang mee maakt in geluidskwaliteit dat je dan ook bedoelt dat iemand die er geen voordeel mee behaalt een slectere set heeft.
Daarom is het ook zo een heet hangijzer.

Nogmaals, jij begon over persoonlijk, niet ik.
En ook nogmaals, ik reageer alleen op je beweringen, niks persoonlijks aan, want ik ken je verder niet als persoon. Hoop dat het nu duidelijk is.
En jij begon over gamma draad, het ging toch over koperen kabels??
Je kunt gewoon met een gerust hart luisteren naar een set met koperen kabels, daar iks niks mis mee. En die komen echt niet allemaal van de gamma....
Maar ook al blijf jij bij je standpunt... dan zou je wel op luisterbezoek kunnen gaan uit respect, omdat men ook  bij jou is komen luisteren. Wel zo fatsoenlijk!

Epi?
Deze posting gemist in alle consternatie?
The music sounds better, when you know who's playing it

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Benodigde diameter luidsprekerkabel.
« Reactie #301 Gepost op: 21 mei 2014, 18:39:37 »
Epi,

Er is nog een fabrikant die koolstof toepast in bepaalde serie kabels en tegen voordeliger tarief dan VDH.
Daarnaast; Waarom heeft VDH nu precies de wijsheid in pacht?
Er zijn zoveel fabrikanten die koper toepassen en dit verkopen tegen zeer forse bedragen. Als ik hand in eigen boezem moet steken; Mijn oude Nirvana SL luidsprekerkabel, koper, kostte net geen € 2.000,00.
Waarom is die niet beter dan jouw budget VDH draadje?

Groet, Mark

Eindelijk een reactie die over uitwisseling van gedachtes gaat.
Door de kabels zie je het bos niet meer zeg ik altijd.
Het is een wir-war van merken met allemaal claims en patenten, je kan wel begrijpen dat daar niet veel meer uit wijs te worden is en dat veel merken ook niet echt wat bizonders te bieden hebben .
VDH is voor mij een merk waarop ik kan vertrouwen, daarom heb ik hun kabels gekocht.
Het gaat natuurlijk over patenten, bij VDH zijn ze gewoon goed bezig, en dat is te horen in hun kabels.
Zelf heb ik het idee dat het einde zoek is als ik aan andere kabels ga beginnen.
Ik zeg niet dat mijn kabel weer beter is dan die jij hebt, nog weet ik of die andere koolstof kabel goed is, of tippen kan aan de VDH koolstof kabel.
Ik weet wel zeker dat het koolstof gedoe ook gaat over het ontbreken van kristal structuur in de geleider.
Heb je een linkje naar die kabel trouwens, mooi dat je er mee komt.
Het zal wel weer op zo een manier zitten dat het in het patent geen oorlog is tussen die twee.
Ik ben benieuwt.
Ik hoop niet dat die kabel duizenden euro's kost.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Benodigde diameter luidsprekerkabel.
« Reactie #302 Gepost op: 21 mei 2014, 18:42:48 »
Je bent nogal stellig maar je hebt mijn kabel nooit gehoord. 
Het ontbreekt je op dat punt dus aan ervaring en ik heb een broertje dood aan mensen die niet weten waarover het gaat, maar die er wel een mening over hebben en die brengen alsof ze alwetend zijn.

Ik heb wel ervaring in je kabel gehoort te hebben  :think:
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Benodigde diameter luidsprekerkabel.
« Reactie #303 Gepost op: 21 mei 2014, 18:45:07 »
Koper hoeft toch geen gamma kabels te zijn? sorry hoor.
En dat geluidsbeeld hangt niet af van kabels. Zo simpel is het.
En dat jij het kansloos vind, zegt dus idd zoals ik al eerder verwoordde, je zelfingenomenheid.

Je maakt er een persoonlijk kwestie van.
Omdat je zelf die ervaring niet hebt met kabels kan een ander dat ook niet hebben en is hij zelfs zelfingenomen.
Dat is toch raar, of niet.
Dan kun je hetzelfde gaan beweren van je versterker, beter is er niet omdat je hem goed vind klinken.
Maar het is natuurlijk wel te begrijpen dat iedereen hier denk dat hij een goede set heeft, maar het kan altijd beter, ook met kabels dus.

Maar goed, we zitten in elk geval niet op een forum om de "of onze" werklijkheid naar de verbeelding te verplaatsen en persoonlijke te beginnen.
Zelfs op het psycholgie forum zijn ze niet zo.

Dit heeft niks met persoonlijk te maken,  dat maak jij er altijd van als de reacties je niet bevallen.
Ik reageer alleen op jouw beweringen, meer niet.
En jij denkt te weten dat ik geen ervaring met kabels heb? Ook weer een loze aanname.
Maar dat woord 'persoonlijke' zou je beter niet meer kunnen gebruiken.
Je zou eens de koe bij de horens moeten vatten, en gewoon een tegenluisterbezoek moeten brengen. Wie weet wat je daar van opsteekt, ipv in je eigen bunker te blijven zitten.

En nou wordt je nog persoonlijker, je draait het om door te zeggen dat ik persoonlijk wordt.
Ik zeg alleen dat het voor mij een kansloze onderneming is om naar een set te luisteren met gamma draad er aan.
Daar begon het mee.
Als jij dat ervaart als persoonlijk worden dan is dat een constatering.

Met kabels is het ook zo dat als je er een flinke vooruitgang mee maakt in geluidskwaliteit dat je dan ook bedoelt dat iemand die er geen voordeel mee behaalt een slectere set heeft.
Daarom is het ook zo een heet hangijzer.

Nogmaals, jij begon over persoonlijk, niet ik.
En ook nogmaals, ik reageer alleen op je beweringen, niks persoonlijks aan, want ik ken je verder niet als persoon. Hoop dat het nu duidelijk is.
En jij begon over gamma draad, het ging toch over koperen kabels??
Je kunt gewoon met een gerust hart luisteren naar een set met koperen kabels, daar iks niks mis mee. En die komen echt niet allemaal van de gamma....
Maar ook al blijf jij bij je standpunt... dan zou je wel op luisterbezoek kunnen gaan uit respect, omdat men ook  bij jou is komen luisteren. Wel zo fatsoenlijk!

Epi?
Deze posting gemist in alle consternatie?

Gelezen, ja.
Ik heb trouwens niet het idee dat ik iemand een luisterbezoek verschuldigt ben.
Doet mij aan heel lang geleden denken, heel lang geleden.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Benodigde diameter luidsprekerkabel.
« Reactie #304 Gepost op: 21 mei 2014, 18:46:13 »
Epi,

Je leest echt heel erg slecht hoor!

Bijna iedereen heeft ooit verschillen tussen kabels waargenomen en daar een favoriet uit gekozen.

Groet, Mark

Bedankt.
Dan zijn we er ook uit in deze discussie.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Benodigde diameter luidsprekerkabel.
« Reactie #305 Gepost op: 21 mei 2014, 18:48:08 »
Epi,

(kabel)Patenten zijn in de regel en met een beetje goede wil redelijk makkelijk te pareren.

Als de koolstoftechniek van VDH écht zo wereldschokkend zou zijn geweest als jij wenst te geloven, had hij er óf veel meer van verkocht óf de technologie erachter verkocht en was hij ergens anders op gaan broeden.

Ik moet even nakijken welke fabrikant het ook alweer was...

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Benodigde diameter luidsprekerkabel.
« Reactie #306 Gepost op: 21 mei 2014, 18:50:39 »
Koper hoeft toch geen gamma kabels te zijn? sorry hoor.
En dat geluidsbeeld hangt niet af van kabels. Zo simpel is het.
En dat jij het kansloos vind, zegt dus idd zoals ik al eerder verwoordde, je zelfingenomenheid.

Je maakt er een persoonlijk kwestie van.
Omdat je zelf die ervaring niet hebt met kabels kan een ander dat ook niet hebben en is hij zelfs zelfingenomen.
Dat is toch raar, of niet.
Dan kun je hetzelfde gaan beweren van je versterker, beter is er niet omdat je hem goed vind klinken.
Maar het is natuurlijk wel te begrijpen dat iedereen hier denk dat hij een goede set heeft, maar het kan altijd beter, ook met kabels dus.

Maar goed, we zitten in elk geval niet op een forum om de "of onze" werklijkheid naar de verbeelding te verplaatsen en persoonlijke te beginnen.
Zelfs op het psycholgie forum zijn ze niet zo.

Dit heeft niks met persoonlijk te maken,  dat maak jij er altijd van als de reacties je niet bevallen.
Ik reageer alleen op jouw beweringen, meer niet.
En jij denkt te weten dat ik geen ervaring met kabels heb? Ook weer een loze aanname.
Maar dat woord 'persoonlijke' zou je beter niet meer kunnen gebruiken.
Je zou eens de koe bij de horens moeten vatten, en gewoon een tegenluisterbezoek moeten brengen. Wie weet wat je daar van opsteekt, ipv in je eigen bunker te blijven zitten.

En nou wordt je nog persoonlijker, je draait het om door te zeggen dat ik persoonlijk wordt.
Ik zeg alleen dat het voor mij een kansloze onderneming is om naar een set te luisteren met gamma draad er aan.
Daar begon het mee.
Als jij dat ervaart als persoonlijk worden dan is dat een constatering.

Met kabels is het ook zo dat als je er een flinke vooruitgang mee maakt in geluidskwaliteit dat je dan ook bedoelt dat iemand die er geen voordeel mee behaalt een slectere set heeft.
Daarom is het ook zo een heet hangijzer.

Nogmaals, jij begon over persoonlijk, niet ik.
En ook nogmaals, ik reageer alleen op je beweringen, niks persoonlijks aan, want ik ken je verder niet als persoon. Hoop dat het nu duidelijk is.
En jij begon over gamma draad, het ging toch over koperen kabels??
Je kunt gewoon met een gerust hart luisteren naar een set met koperen kabels, daar iks niks mis mee. En die komen echt niet allemaal van de gamma....
Maar ook al blijf jij bij je standpunt... dan zou je wel op luisterbezoek kunnen gaan uit respect, omdat men ook  bij jou is komen luisteren. Wel zo fatsoenlijk!

Epi?
Deze posting gemist in alle consternatie?

Gelezen, ja.
Ik heb trouwens niet het idee dat ik iemand een luisterbezoek verschuldigt ben.
Doet mij aan heel lang geleden denken, heel lang geleden.

Verschuldigd is een zwaar woord. Ik gebruikte het woord fatsoen.
Omdat men ook de moeite heeft genomen, de reis naar jou te ondernemen.
Maar ik begrijp er dus ook uit , dat het je totaal niet interesseert hoe een andere set klinkt??
En kom nou niet met de woorden 'verbeelding' en 'persoonlijk', want dat kent iedereen hier nu wel onderhand.
The music sounds better, when you know who's playing it

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Benodigde diameter luidsprekerkabel.
« Reactie #307 Gepost op: 21 mei 2014, 18:54:22 »
Mooie samenvatting Wilco.   :yeah:

In antwoord op het openingsverhaal:  De zelfbouw is niet doorgegaan.

Hij heeft een greep gedaan en uit mijn voorraad een setje kabels gekaapt en is sindsdien tevreden.



« Laatst bewerkt op: 21 mei 2014, 18:57:32 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.