Auteur Topic: De set van Bryston power  (gelezen 42322 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: De set van Bryston power
« Reactie #90 Gepost op: 28 april 2018, 11:17:30 »
Nieuw luisterplekkie, uitgerust met een 40 inch 4k smart tv.
Daaronder een soundbar van Samsung K650 en een 200 euro setje en een paar hele fijn setje needles. Basis is er....
Dat gaat goedkomen Gerwin!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: De set van Bryston power
« Reactie #91 Gepost op: 28 april 2018, 18:15:57 »
Nieuw luisterplekkie, uitgerust met een 40 inch 4k smart tv.
Daaronder een soundbar van Samsung K650 en een 200 euro setje en een paar hele fijn setje needles. Basis is er....

Mooi! Lekker van genieten!

 :cheers:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: De set van Bryston power
« Reactie #92 Gepost op: 29 april 2018, 10:34:22 »
Fijn man!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Bryston power
« Reactie #93 Gepost op: 14 september 2020, 21:24:19 »
Heb weer eens afgezien vandaag tot chaggie toe.
Vanmorgen zoals afgesproken een set Tannoys Revolution Signature DC4T opgehaald. Ironisch om te vermelden dat de man in scheiding lag en ging opruimen ... iets wat me wel bekend in den oren klinkt. Affin ze werden aangesloten ( in mijn optiek uit fase ) en heb even geluisterd of ik geen rare dingen hoorde en dat was niet het geval. Bakje koffie gedaan en even gekletst om vervolgens weer op huis aan te gaan.
Dacht even Plug & Play en lekker luisteren...
Helaas liep dat anders dan gedacht. Sluit ze aan gaat zitten en 1 speaker lijkt het 'anders' te doen dan de andere. Denk wat krijgen we nu.... bekabeling nog eens langslopen en bij 1 van de zelf gemaakte brugjes lijkt wat te kort gestript en zit niet helemaal lekker. Gaat weer luisteren en het probleem blijft. Weer wisselen maar ditmaal van speaker... tevens controleer ik de bekabeling van m'n eigen materiaal, want dat is hier ook maar een keer snel aangesloten echter hoe moeilijk kan het zijn. Even lijkt het te kloppen,  maar naar een aantal nummer kan ik er niet over uit dat rechts het beter doet dan links.. zit er hier recht voor maar geluid meer naar rechts.. niet veel wel irritant genoeg dat je je gaat ergeren. Deze speakers leggen echt alles bloot en je vraagt je in 1e instantie nog eens af of het niet aan mijzelf ligt.
Ik pakte er eens een oude map bij waar ik nog een aantal cd's had van een inmiddels overleden maar gewaardeerde member Hottentot. Had wat makkelijker geweest als hij er nog was geweest want die hoorde dat in 1 oogopslag. Heb hem ooit eens proberen te foppen ... maar bij het binnenlopen met de jas nog aan wist hij al te vertellen dat 1 speaker uit fase stond.
Goed materieel wat hier staat heeft ook net eeuwige leven al doet Sony hoge ogen gooien. Ik gooi de pre op de versterker eens om, maar rechts blijft harder. Ik heb een probleem en ik weet het even niet. Rare is dat ik het niet op de speaker kan gooien en ook niet op de versterker. Ik was er even helemaal klaar mee en had gewoon een slecht gevoel.
Ben even wat anders gaan doen en later in de middag na het boodschappen doen bedacht ik me dat de enige boosdoener nog de cd speler kon zijn. Vervolgens verwissel ik de pre en ja hoor hier zit de boosdoener... uitgang kaduuk.
Wie wat bewaard heeft wat en sluit hem optisch via de Dac Magic aan .... man wat een verademing, het werkt en hoe.
Bij de Needles nooit opgevallen, maar de Tannoys zijn genadeloos.
Ze geven een heel mooi homogene weergave loepzuiver en een heel strak midden. Na weer wat zilverlingen te hebben gewisseld snap ik de 5 sterren waardering hoewel hij toch wel in mijn optiek een minpuntje heeft en dat heeft te maken met het laag.
Hij gaat maar tot 56Hz en dat is hoorbaar. Met name bij rock als het wat harder gaat, mis je het lagere gedeelte en wordt het te direct. Dus we gaan eens proberen dat met een kleine Rel T -serie op te lossen.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: De set van Bryston power
« Reactie #94 Gepost op: 14 september 2020, 23:07:06 »
Toch goed gekomen


Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: De set van Bryston power
« Reactie #95 Gepost op: 15 september 2020, 06:01:35 »
Gelukkig is het goed gekomen.
Als straks het laag ook nog goed is dan staat , naar mijn idee, niets het genieten in de weg.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: De set van Bryston power
« Reactie #96 Gepost op: 15 september 2020, 20:52:19 »
Hoi Gerwin, veel plezier met je Tannoy luidsprekers. Wat is het merk/type voorversterker die defect is geraakt? Laat je hem nog repareren?

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: De set van Bryston power
« Reactie #97 Gepost op: 15 september 2020, 21:15:25 »
Dacht te lezen dat de CD speler defect was.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Bryston power
« Reactie #98 Gepost op: 15 september 2020, 22:13:45 »
Hoi Gerwin, veel plezier met je Tannoy luidsprekers. Wat is het merk/type voorversterker die defect is geraakt? Laat je hem nog repareren?

Cd speler was de boosdoener tullipaansluiting kaduuk.( intern).
Optisch aangesloten en nu geen probleem meer.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De set van Bryston power
« Reactie #99 Gepost op: 15 september 2020, 22:57:39 »
Veel luisterplezier Gerwin ! Een beetje experimenteren met de plaatsing is voor deze speakers zeker van belang. Het zijn geen bas wonders, maar daar valt met een subwoofer wel wat aan te doen !
Ik heb zelf overigens liever een wat minder diepe maar strakke bas, dan een te aanwezige bas.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Bryston power
« Reactie #100 Gepost op: 16 september 2020, 09:30:16 »
Veel luisterplezier Gerwin ! Een beetje experimenteren met de plaatsing is voor deze speakers zeker van belang. Het zijn geen bas wonders, maar daar valt met een subwoofer wel wat aan te doen !
Ik heb zelf overigens liever een wat minder diepe maar strakke bas, dan een te aanwezige bas.

Nee klopt, bij sommige nummers is er echt wel een te kort in het laag. Echt storend kan ik het ook niet noemen en denk dat een klein subje de truuk wel moet kunnen doen. We gaan dan ook eems experimenteren daarmee.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Bryston power
« Reactie #101 Gepost op: 13 november 2020, 17:06:13 »
Beetje aan het overdenken wat in de toekomst aan te moeten gaan schaffen. De setup van Sony met Dac  is leuk maar het voldoet niet meer zoals ik het eigenlijk wil en heeft z'n beste tijd gehad. In audioland is het een en ander ook veranderd en heb eens gekeken naar de mogelijkheden.
Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik nog maar 2 doosjes wil hebben namelijk een cd speler en een 2.0 / 2.1 stereoversterker met netwerkfunctie ( Spotify) of bluetooth.

Eisen aan versterker:

- Voldoende vermogen om elke speaker aan te sturen ( niet te krap bemeten)
- Minimaal 1 Pre out
- Apart sub out is wenselijk
- Hooftelefoon uitgang
- Digitale ingangen.

CD speler

- Simplistisch
- betrouwbaar

Goed zelf al een beetje zitten kijken en NAD en Rotel hebben wel leuke modellen.
Vanuit verleden NAD niet altijd even betrouwbaar... Kan nu anders zijn.
Rotel altijd wel mooi gevonden. Zoek beetje in mid segment en wie heeft er nog ideeën of advies?
« Laatst bewerkt op: 13 november 2020, 17:08:54 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De set van Bryston power
« Reactie #102 Gepost op: 13 november 2020, 17:30:54 »
Kijk ook eens naar Yamaha, die hebben mooie receivers met allerlei functies en mooie cd spelers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Bryston power
« Reactie #103 Gepost op: 13 november 2020, 19:32:14 »
Ziet er idd mooi retro uit. Prijstechnisch zeker interessant.
Associatie met Yamaha is dat het wel schel kan klinken of soms dun in het laag.
Lees ik nu ook weer op diverse reviews... dus zal dat eens moeten ervaren.

Hegel H90 is ook een mooi dingetje om te zien alleen jammer om te zien dat ze geen bijpassende speler erbij hebben.
Maar wordt wel ontzettend goed beoordeeld.
« Laatst bewerkt op: 13 november 2020, 19:40:29 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De set van Bryston power
« Reactie #104 Gepost op: 13 november 2020, 19:57:26 »
Ziet er idd mooi retro uit. Prijstechnisch zeker interessant.
Associatie met Yamaha is dat het wel schel kan klinken of soms dun in het laag.
Lees ik nu ook weer op diverse reviews... dus zal dat eens moeten ervaren.

Hegel H90 is ook een mooi dingetje om te zien alleen jammer om te zien dat ze geen bijpassende speler erbij hebben.
Maar wordt wel ontzettend goed beoordeeld.
Die ervaringen heb ik niet, een familielid heeft de uitgebreide stereoreceiver en dat klinkt in combinatie met een stel Driade's top. Maarrrreeeeh je weet toch, versterkers klinken toch niet?  angel angel
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…