Auteur Topic: De set van Bryston power  (gelezen 42847 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: De set van Bryston power
« Reactie #60 Gepost op: 08 januari 2017, 19:41:01 »
Fijne berichten om te lezen Gerwin! Veel plezier met het opbouwen van je zolderruimte!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Bryston power
« Reactie #61 Gepost op: 08 januari 2017, 19:42:54 »
Fijne berichten om te lezen Gerwin! Veel plezier met het opbouwen van je zolderruimte!

Gaat helemaal goedkomen
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Bryston power
« Reactie #62 Gepost op: 14 januari 2017, 11:59:28 »
Vraagje.... denk dat ik mij binnenkort ga vergrijpen aan een actief setje speakers, dit icm dac en laptop.
Maar de vraag is eigenlijk of er nog een pre tussen moet of is laptop voldoende?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: De set van Bryston power
« Reactie #63 Gepost op: 14 januari 2017, 13:28:53 »
Luidsprekers van AVI, b.v. ADM9, zijn aktieve luidsprekers met ingebouwde DAC en voorversterker.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: De set van Bryston power
« Reactie #64 Gepost op: 14 januari 2017, 17:20:07 »
Er zijn tegenwoordig ook hele goede dac's welke als vv kunnen dienen.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Bryston power
« Reactie #65 Gepost op: 14 januari 2017, 18:51:45 »
Er zijn tegenwoordig ook hele goede dac's welke als vv kunnen dienen.

Klopt en de dac magic plus zou zeer zeker een optie zijn.
Shitt audio zou ook kunnen ... maar heb ik perse een pre nodig?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: De set van Bryston power
« Reactie #66 Gepost op: 14 januari 2017, 20:32:28 »
Persé is een groot woord. De externe volume regeling en de mogelijkheid om er meerdere bronnen op aan te kunnen sluiten zouden voor mij de keuze tussen wel of geen vv ernstig vergemakkelijken.  ;) Ik heb overigens niet de illusie dat het een ernstige verbetering van de geluidskwaliteit op zou leveren.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Bryston power
« Reactie #67 Gepost op: 14 januari 2017, 20:59:16 »
Zal het eens proberen met m'n huidige dac en bestaande volumeregeling
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: De set van Bryston power
« Reactie #68 Gepost op: 15 januari 2017, 00:07:39 »
Prima toch, dan heb je tenminste een referentiekader waar je je eventuele keuze op kan baseren. Vraag het anders ook eens aan MAW. Hij gebruikt ook naar grote tevredenheid een dac als vv. Zo'n DacMagic is trouwens 'Big bang for the buck'.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Bryston power
« Reactie #69 Gepost op: 15 januari 2017, 11:25:44 »
Prima toch, dan heb je tenminste een referentiekader waar je je eventuele keuze op kan baseren. Vraag het anders ook eens aan MAW. Hij gebruikt ook naar grote tevredenheid een dac als vv. Zo'n DacMagic is trouwens 'Big bang for the buck'.

Klopt , over m'n huidige ben ik ook tevreden.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Bryston power
« Reactie #70 Gepost op: 21 januari 2017, 12:58:43 »
Nou de 1e aankoop is weer gedaan. Mijn in ears van Senheisser cx 300 hadden de wasmachine niet overleefd zodoende wat nieuws. Alles is natuurlijk persoonlijk en over smaak valt niet te twisten, maar de Senheisser was best een aanwinst tav wat je standaard bij je telefoon krijgt. Het beeld is mooier,maar het klinkt vol door het aanwezige laag.
Nu is dat bij mijn muziekkeuze wel een mooie bijkomstigheid al liet mijn Beyerdynamic veel meer horen dus weet je waar je staat. Goed tijd voor wat nieuws en ben even naar de winkel gegaan. Keuze was niet zo ruim en stond wat tegen verpakkingen aan te kijken. De verkoper vroeg mij waar ik naar op zoek was. Vertelde mijn verhaal over de Sennheiser en dat ik wel bereid was voor een stapje hoger. Een jbl van 100 euro was hetgeen wat het moest worden dan .... nou goed laat maar horen dan. Hij keek mij heel vertwijfeld aan zo van wat vraag jij nou. Ja , dan moet ik hem uit de verpakking halen ... zeg ja, koop hem niet blind in de hoop dat het goed is. Ja maar dit is van de Harman groep waarop ik antwoorde...weet waar het vandaan komt daarom wil ik het even beluisteren. Het was een ongemakkelijk gesprek wat nog erger werd. Steek de minimale in mijn splinternieuwe galaxy s7 en het was 1 al storing als een kabelbreuk. Ja, zegt hij ligt aan je telefoon, Den das raar vanmorgen deed hij het nog. Hij steekt hem over in zijn iPhone en ja spelen. Affin plug dat ding weer om in de mijne voor meerdere malen en uiteindelijk had ik de juiste stand te pakken. Spotify aan en ff luisteren ... duidelijk een beter stereobeeld als bij de Senheisser maar het neigt ook wel meteen naar schel . Wederom even terug naar de iPhone maar ook daar was hetzelfde te horen. Dit gaat het niet worden en dat hij ook in de gaten. Ja zegt hij ik kan niet alles gaan openmaken maar dit setje heeft hele goede recensies op internet alleen is het van Sony. Zeg ja die hebben ook hele mooie producten gemaakt dus waarom niet. Dan kom je op een moment van je kunt het eens treffen. Met een meerprijs van 15 euro op de Sennheiser laat Sony even horen hoe het even beter kan.  Doordat we de bassknop weer op 0 hebben staan zo lijkt het krijgen we een heel mooi evenwichtig luisterbeeld. Het laag heeft voldoende kracht maar is wat meer op de achtergrond waardoor het ook wat breder is en niet zo drukkend. In alle opzichten klinkt het veel ruimtelijker ongeacht wat je draait.
Met m'n telefoon was dus ook niets mis en twijfel dan ook of het setje van Jbl nou 100 % was.... ga uit van niet. Liet de verkoper ook even het verschil horen en die was ook meteen overtuigd dat de Sony MDR ex 300 SL geen partij was tegenover de JBL. Zou er zelf nooit zijn opgekomen zonder tussenkomst van een winkel en zou je moeten afgaan op puur recensies van het internet.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: De set van Bryston power
« Reactie #71 Gepost op: 21 januari 2017, 17:24:59 »
Goed dat je hebt volgehouden bij die verkoper, ook al was het ongemakkelijk.
Je moet altijd een goed gevoel bij een aankoop hebben, en dat is je dus gelukt!

Voor mij persoonlijk geen muziek via een telefoon, heb ik niet zo'n behoefte aan. Met welk foon of ears dan ook.

Voor jou weer op naar een tweede aankoop! ;)
The music sounds better, when you know who's playing it

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Bryston power
« Reactie #72 Gepost op: 26 maart 2017, 18:33:08 »
Vandaag eens voor het eerst geluisterd op de zolderkamer. Moet zeggen dat gaat heel goed en smaakt naar meer.
Heb wat lopen heen en weer schuiven  met  de speakers en dat ging toch verassende dingen doen.
We gaan de achterkant nog eens dempen met wat matjes ... iemand toevallig nog wat witte over?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: De set van Bryston power
« Reactie #73 Gepost op: 26 maart 2017, 19:24:29 »
Da's goed nieuws Gerwin! Helaas heb ik geen matjes voor je over. Kom je binnenkort nog eens buurten trouwens?
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: De set van Bryston power
« Reactie #74 Gepost op: 26 maart 2017, 19:30:14 »
Aankomend week-end zijn er twee witte matrassen over in Twello.
Dempt als een ....
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees