Auteur Topic: overgewaardeerde artiest.  (gelezen 13732 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.121
overgewaardeerde artiest.
« Gepost op: 06 februari 2014, 09:59:33 »
Ik hoor net Bruce Springsteen op de radio.
Nou bedenk ik me dat ik dat een erg overgewaardeerde schreeuwerd vind.
Als je hem een poging ziet doen om te zingen lijkt het altijd of iemand zijn stembanden er via zijn kont probeert uit te trekken.

Zijn er nog meer mensen die als ze een bepaalde artiest horen of zien ook zoiets denken?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.091
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #1 Gepost op: 06 februari 2014, 14:32:34 »
Kwestie van smaak lijkt me. Ik kan hordes artiesten opnoemen die ik niet te pruimen vind........



Ok, 1 voorbeeld dan: Mark Knoflook en de Diaree Straits.

Maar alles is smaakgebonden, ik ben blij dat niet iedereen dezelfde muzieksmaak heeft als mij  8) 8)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #2 Gepost op: 06 februari 2014, 14:43:43 »
Kwestie van smaak lijkt me. Ik kan hordes artiesten opnoemen die ik niet te pruimen vind........



Ok, 1 voorbeeld dan: Mark Knoflook en de Diaree Straits.

Maar alles is smaakgebonden, ik ben blij dat niet iedereen dezelfde muzieksmaak heeft als mij  8) 8)

Ik denk dat hier op dit forum aardig wat luitjes zijn die mark knopfler een goede muziekant vinden,en om daar neerbuigend

en laagdunkend over te typen vind ik voor een mod beneden peil. Dat is voor mij trollen waarde HF.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #3 Gepost op: 06 februari 2014, 15:15:38 »
Mmm, je doet niks en krijgt toch de schuld, curieus...  ;D

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.121
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #4 Gepost op: 06 februari 2014, 15:57:00 »
Zeker is dit smaak gebonden.
Maar is hoor dhr Springsteen op de radio en ik typte eigenlijk mijn eerste gedachte hier neer.

Ik heb , naar mijn idee, niemand laatdunkend of neerbuigend benadert.
Ik heb alleen aangegeven hoe ik Bruce vind klinken en dat ik hem overgewaardeerd vind.

Als iemand het wel mooi vind om naar te luisteren is hij zij daar geheel vrij in.
Gelukkig zijn we helemaal vrij in onze muziekkeuze.

Maar een mod mag niet Diaree Straits zeggen.  Mag ik dan wel Bruuske Huppelkei zeggen?

Maar er zijn wel meer artiesten die ik niet leuk vind en er zijn er die ik wel leuk vind.
Er zijn ook artiesten die een erg goed marketing plan hebben gehad. Geen noot goed kunnen spelen en geen noot zuiver kunnen zingen en toch miljoenen platen verkopen en tot de grote muziekkanten der aarde worden gerekend.
En voor mij is Bruce Springsteen een schoolvoorbeeld van zo een artiest.
Als er maar genoeg mensen op radio en tv blijven roepen dat het fantastisch goed is dan zijn er hordes mensen die geen eigen mening hebben en er vol voor gaan.
Dat is niet erg. Want verkopende en kopende partij blij.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2014, 16:48:32 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #5 Gepost op: 06 februari 2014, 16:13:12 »
'Overgewaardeerd' houdt in dat je iemands muzikale capaciteiten niet in verhouding vindt staan tot zijn of haar populariteit. Maar dat is eigenlijk een smaakkwestie. Er zijn zangers die bijvoorbeeld niet al te zuiver en/of technisch goed zingen maar van wie je toch in positieve zin kippenvel kunt krijgen. Als zo iemand populair is, is hij dan overgewaardeerd? Als je er niet van houdt, vind je van wel. En als je er wel van houdt, vind je die populariteit alleen maar logisch en terecht.

Gelukkig zijn er geen objectieve maatstaven voor muzikale kwaliteit.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.121
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #6 Gepost op: 06 februari 2014, 16:52:50 »
'Overgewaardeerd' houdt in dat je iemands muzikale capaciteiten niet in verhouding vindt staan tot zijn of haar populariteit. Maar dat is eigenlijk een smaakkwestie. Er zijn zangers die bijvoorbeeld niet al te zuiver en/of technisch goed zingen maar van wie je toch in positieve zin kippenvel kunt krijgen. Als zo iemand populair is, is hij dan overgewaardeerd? Als je er niet van houdt, vind je van wel. En als je er wel van houdt, vind je die populariteit alleen maar logisch en terecht.

Gelukkig zijn er geen objectieve maatstaven voor muzikale kwaliteit.

Frits,

Ja , ik moet je gelijk geven. Het klopt inderdaad , nu ik er nog eens over nadenk.
Ook het door mij wel of niet overgewaardeerd vinden is een kwestie van mijn smaak.

En ja, er zijn zeker artiesten die niet heel erg goed spelen of zingen en toch kippenvel veroorzaken van de goede soort.

Oké , dan zeg ik het anders. Ik vind aan de muziek van Bruce Springsteen niet mooi.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #7 Gepost op: 06 februari 2014, 17:26:23 »

Het is wel zo dat als zich een muziekant 40 jr nadien nog steeds staande houd,dan zeg ik respekt!

Wie  ben ik dan om dat af te kraken? of ze nu james last heten of andre.

Ik matig mij niet toe om zo'n artiest af te gaan zeiken omdat ik het persoonlijk niets vind.

Ik zeik hier op dit forum niemand af om zijn muziek keuze ook al heet de artiest donna of madona.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #8 Gepost op: 06 februari 2014, 17:57:41 »
Tja, ieder zijn ding. Ik heb nu weer niets met Justin Bieber...
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #9 Gepost op: 06 februari 2014, 18:30:18 »
Do, Beyone en nog meer van dat soort zangeressen kan mij qua genre, stem of uiterlijk op geen enkele wijze in vervoering brengen.   :)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #10 Gepost op: 06 februari 2014, 18:55:24 »
Do, Beyone en nog meer van dat soort zangeressen kan mij qua genre, stem of uiterlijk op geen enkele wijze in vervoering brengen.   :)

Na kijk zo behoort men zich te gedragen op forums waar dan ook, je vind van iets niets,maar ga je niet te buiten aan uitingen of uitspraken waar een fan van het genre zich aan stoort. omdat het totaal niet terzake doet in jouw persoonlijke frustraties
tegen over een band of zanger,dat laat je fatsoenshalve achterwege,en al helemaal als mod.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #11 Gepost op: 06 februari 2014, 19:13:07 »
ik weet niet welk nummer je hoorde en het zingen van de heer Springsteen vind ik ook niet altijd even fraai,
maar als je je een ietsje verdiept in zijn repertoire hoor je dat hij veel manieren heeft om te zingen.

ik ben zeker geen groot fan van de man maar hij heeft een enorme indruk op me gemaakt deze zomer
in het Goffertpark in Nijmegen
ik heb drie (3!!!) uur lang geboeid staan luisteren naar een man en zijn stevig swingende band
wat ik heel mooi vond om te horen was het overtuigend mengen van de vele popmuziekstijlen die de afgelopen veertig,vijftig jaar populair waren
aan het eind van de drie uur had hij dertig van de zestigduizend drijfnatte mensen aan het dansen
ik krijg weer kippevel als ik er aan denk
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2014, 19:15:22 door hrcc »
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.083
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #12 Gepost op: 06 februari 2014, 19:20:57 »
Ik luister niet naar Diana Krall, vind ik waardeloos. Met U2 heb ik ook grote moeite net als met David Bowie en Marco Borsato. Niet zo lang geleden vond het Nederlandse publiek  U2 de beste band ooit, laat me niet lachen. Ik kan het wel diplomatiek zeggen dat het me weinig doet maar dan houd ik mezelf voor de gek, ik vind het gewoon waardeloos.
Als iemand Diaree Straits wil zeggen maak je je daar toch niet druk om, gedoe om niets. Kan het ook wel snappen, als ze nu gestopt waren na hun 1e LP, dat is naar mijn idee hun beste en enige. De rest wat daar op volgt wordt bij iedere LP/CD vervelender en voorspelbaarder.
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2014, 19:25:03 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #13 Gepost op: 06 februari 2014, 19:42:29 »
Al die zaadloze audiofiele troep die prachtig opgenomen is en muzikaal niks voorstelt mag wat mij betreft op de lijst :)

Verder denk ik dat de meeste huidige popsterretjes ook aardig meedingen.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.091
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: overgewaardeerde artiest.
« Reactie #14 Gepost op: 06 februari 2014, 19:49:20 »
omdat het totaal niet terzake doet in jouw persoonlijke frustraties
tegen over een band of zanger,dat laat je fatsoenshalve achterwege,en al helemaal als mod.
gefrustreerd Bram? Wil je er over praten?
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…