Auteur Topic: PMC - Vifa drivers?  (gelezen 4355 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
PMC - Vifa drivers?
« Gepost op: 05 februari 2014, 12:47:15 »
Pmc maakt wel eens gebruik van Vifa units maar kan iemand mij vertellen ook welke?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: PMC - Vifa drivers?
« Reactie #1 Gepost op: 05 februari 2014, 12:55:49 »
Vifa D27TG-35-06, Vifa M17WG-09.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 130
    • www.synergyacoustics.nl
Re: PMC - Vifa drivers?
« Reactie #2 Gepost op: 05 februari 2014, 14:30:21 »
PMC maakt veelvuldig gebruik van Vifa. Om welke specifieke luidsprekers gaat het? Stage Acoustics is de importeur: http://www.stageacoustics.nl/. Wellicht kunnen zij je aan de drivers helpen. Anders zou ik een paar foto's maken en je vraag ook op het zelfbouwaudioforum stellen. Daar zitten veel mensen die heel veel verschillende drivers weten te herkennen.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: PMC - Vifa drivers?
« Reactie #3 Gepost op: 05 februari 2014, 19:46:06 »
ATC-(mid)domes (ongetwijfeld een ander product van origine).

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: PMC - Vifa drivers?
« Reactie #4 Gepost op: 05 februari 2014, 20:16:44 »
ATC-(mid)domes (ongetwijfeld een ander product van origine).

Groet, Mark

De ATC SM75/150 die door vele concurrenten gebruikt is/wordt (PMC, KS Digital, Klein + Hummel en uiteraard ATC zelf) is ontworpen en wordt geproduceerd door ATC.
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2014, 20:30:41 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: PMC - Vifa drivers?
« Reactie #5 Gepost op: 05 februari 2014, 20:35:34 »
Ik dacht dat ATC, K+H en PMC in hun hogere segment seas tweeters gebruiken trouwens.
Volgens mij gebruikt PMC hun (relatief) goedkopere monitors de Vifa tweeter die Hififreak post.

edit: ik zit nog even te zoeken en sinds ATC gestopt is met verkopen van de midrange dome als OEM driver is PMC overgestapt op andere drivers en na even zoeken kom ik een Vifa driver (VIFA D75MX-41-08) tegen.

Misschien bedoel je die?
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2014, 21:14:43 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: PMC - Vifa drivers?
« Reactie #6 Gepost op: 06 februari 2014, 17:18:14 »
Was me een beetje aan het vervelen op het werk en zodoende wat aan het rondneuzen op mp.
Daar kwam ik een viertal drivers tegen van Vifa voor een aangename prijs. Tja, waar ga ik die dan voor gebruiken en in wat voor systeem. Stuitte op een tekening van een Ariel speaker ( transmissie) maar dat is vrij heftig om aan te beginnen na zo'n " eenvoudige" needle.
Wat verder aan het zoeken en kwam toen bij PMC uit, dat zijn ook niet de minste maar wat eenvoudiger na te maken als zo'n Ariel.
Wil gewoon een beetje oefenen want vind het zelf bouwen wel heel leuk, zeker met hetgeen wat je ervoor terug krijgt.
Kortom een beetje aan rommelen tegen low cost, hobby!
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200