Auteur Topic: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)  (gelezen 6801 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Hoi,

Voor m'n vader ben ik al een tijdje op zoek naar een receiver die voldoet aan zijn eisen. Hij heeft helaas een tv meubel met een plek voor een versterker/receiver van minder dan 40cm breed.

Aangezien de meeste versterkers/receivers 43 breed zijn valt hierdoor al heel veel af. Verder wil ik 2 sets speakers aan kunnen sluiten die je beide aan en uit kan zetten. Ook is een digitale ingang vereist (of in ieder geval gewenst zodat ik niet een losse dac voor hem hoef te halen).

Het beste dat ik zelf kan vinden is een Nad C715. Die voldoet aan alles behalve de digitale ingang.

Iemand nog een idee voor me? Liefst ga ik vandaag iets kopen zodat ik het hem volgend weekend voor z'n verjaardag kan geven.

Alvast bedankt voor het meedenken :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #1 Gepost op: 01 februari 2014, 11:02:44 »
http://www.cambridgeaudio.com/media/sonata-ar30-dr30-users-manual-english-1358247574.pdf

deze voldoet aan alles behalve 2 x stereo uit (1 stereo ruitgang)

 :sceptic:
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #2 Gepost op: 01 februari 2014, 11:06:05 »
http://www.cambridgeaudio.com/media/sonata-ar30-dr30-users-manual-english-1358247574.pdf

deze voldoet aan alles behalve 2 x stereo uit (1 stereo ruitgang)

 :sceptic:

verdeelboxje ertussen en klaar is MAW ;)

ter illustratie ;)


« Laatst bewerkt op: 01 februari 2014, 11:07:42 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #3 Gepost op: 01 februari 2014, 11:10:22 »
Daar zal het waarschijnlijk wel op uitdraaien. Ze hebben nu zo'n ding maar die lekt (scheidt niet goed). Bij Bryston ben ik daar niet bang voor, maar wat kost dat ding? :D
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #4 Gepost op: 01 februari 2014, 11:14:48 »
Je kan toch ook een klein Dac-je kopen en die achter de receiver leggen?
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #5 Gepost op: 01 februari 2014, 11:16:30 »
Ja dat zou inderdaad ook kunnen.

Ik heb er nu wel een gevonden waar alle sop zit volgens mij:

http://marantz.nl/nl/products/pages/productdetails.aspx?CatId=Systems&SubCatId=0&ProductId=MCR603MelodyMedia

Wel prijzig zeg  :think:
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #6 Gepost op: 01 februari 2014, 14:07:28 »
Daar zal het waarschijnlijk wel op uitdraaien. Ze hebben nu zo'n ding maar die lekt (scheidt niet goed). Bij Bryston ben ik daar niet bang voor, maar wat kost dat ding? :D

2 Way Speaker Switch Box with Headphone Jack 749,00 Euro.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #7 Gepost op: 01 februari 2014, 14:31:47 »
Daar zal het waarschijnlijk wel op uitdraaien. Ze hebben nu zo'n ding maar die lekt (scheidt niet goed). Bij Bryston ben ik daar niet bang voor, maar wat kost dat ding? :D

2 Way Speaker Switch Box with Headphone Jack 749,00 Euro.   ;)
Da's bijna te geef  ::) :P
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #8 Gepost op: 01 februari 2014, 15:35:07 »
 :D  Ik ben op zoek naar een tweedehandsje, alleen voor 6 paartjes.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #9 Gepost op: 01 februari 2014, 17:53:57 »
en voor 6 tientjes? ;)

Ik ga die Marantz bestellen. Ik heb inmiddels een paar keer een uur gezocht en dit is de enige die ik kan vinden met digitale ingang (zodat audio van alles wat hij op de tv aansluit naar de receiver kan), A/B speakers (woonkamer/keuken) en die qua afmetingen in de tv kast van mijn ouders past.

M'n vader heeft al een paar keer gevraagd of ik hem ermee wou helpen en het heeft nu lang genoeg geduurd. Ik hoop dat hij er blij mee gaat zijn :D
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #10 Gepost op: 01 februari 2014, 18:06:50 »
en voor 6 tientjes? ;)

Ik ga die Marantz bestellen. Ik heb inmiddels een paar keer een uur gezocht en dit is de enige die ik kan vinden met digitale ingang (zodat audio van alles wat hij op de tv aansluit naar de receiver kan), A/B speakers (woonkamer/keuken) en die qua afmetingen in de tv kast van mijn ouders past.

M'n vader heeft al een paar keer gevraagd of ik hem ermee wou helpen en het heeft nu lang genoeg geduurd. Ik hoop dat hij er blij mee gaat zijn :D
Succes, moet zeker lukken.  :)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #11 Gepost op: 03 februari 2014, 11:56:33 »
Nog even een vraag aan de technische experts voor ik het apparaat bestel...

De speakers die ermee aangestuurd moeten worden staann gespecificeerd als 4 ohm. Iets gedetailleerdere specs aangaande de impedantie staan hier:

http://www.dynaudio.com/int/home_loudspeaker_systems/archive/data/Facette.pdf

Over impedantie criteria van de speakers (die je kan aansturen met de Marantz MCR603) zegt Marantz:

Citaat
use speakers with an impendance of 6 to 8 ohm. The protection circuit may be activated if speakers with an other impendance than specified are used

http://m.marantz.asia/DocumentMaster/sg/dfu_Melody%20Media.pdf

Kan de Marantz de Dynaudio Facettes aansturen of niet? Ik zal wel aangeven dat ik hem eventueel wil kunnen retourneren als hij in de beveiliging schiet maar als experts hier het afraden bestel ik hem niet eens.

Alvast bedankt!!  :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #12 Gepost op: 03 februari 2014, 12:32:12 »
Niet te hard spelen  :)


dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #13 Gepost op: 03 februari 2014, 12:59:02 »
Het protectie circuit komt vanzelf in.

Groet,
Jacco

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: compacte stereo receiver (2 stereo uitgangen) met digitale ingang (=interne dac)
« Reactie #14 Gepost op: 03 februari 2014, 17:31:03 »
hmm ok thnx. Ik denk dat ik hem bestel en vraag of hij evt. retour kan ofzo. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het wel goed komt maar als het niet goed gaat moet hij wel terug kunnen.  :sceptic:
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.