Auteur Topic: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf  (gelezen 14254 keer)

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Gepost op: 29 januari 2014, 19:41:56 »
Wie kan mij wat meer info geven desbetreffende een goede Externe HD. Deze hoeft NIET speciaal voorzien te zijn van een USB 3.0. Zijn deze altijd met een externe voedingsbron 220 volt adapter??
Deze ook compatible zijn met mijn LG Plasma PT353
Hoor het graag kenners!!!
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2014, 20:17:28 door Edwin »
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2014, 22:31:03 »
Wat is je budget? Als je iets meer uitgeeft kan je ook een NAS kopen met bij voorkeur minimaal 2 schijven erin. En als je de juiste koopt kan hij ook overweg met je Applespulletjes. Dan kan je je bestanden van elke computer of Apple TV/iPad benaderen.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2014, 22:58:43 »
Wat is je budget? Als je iets meer uitgeeft kan je ook een NAS kopen met bij voorkeur minimaal 2 schijven erin. En als je de juiste koopt kan hij ook overweg met je Applespulletjes. Dan kan je je bestanden van elke computer of Apple TV/iPad benaderen.
He John, bedankt voor deze tip, daar had ik nog niet aan gedacht.
Heb van een forumlid hier veel films gekregen en die op mijn hele oude externe HD gezet.
Nu dus alles te vol en niet georganiseerd bij elkaar.
Was eigenlijk de bedoeling km een externe HD te kopen voor films en muziek.
Deze wil ik dan rechtstreeks koppelen aan mijn LG Plasma tv via USB, om zo dus films te bekijken en eventueel muziek zonder altijd mijn laptop aan te hoeven doen, maar weet dus niet of dit gaat werken met films op de externe HD met dolby digital en Dts naar mijn tv en dan naar mijn marantz toe.
Voor de zekerheid morgen maar even bellen met LG of dit überhaupt ook wil.
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2014, 06:25:08 »
Dune mediaspeler kan ook een optie zijn.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2014, 07:44:52 »
2,5 inch disks hebben voldoende aan 5V van de USB aansluiting en geen aparte voeding nodig.
Science is no democracy

ThE_En4CeR

  • Systeembezweerder
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • *****
  • Berichten: 134
  • Gek van ICT, auto's en muziek!
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2014, 10:55:14 »
Zoals hierboven staat aangegeven, een moderne 2,5 inch schijf heeft zijn eigen voeding. Wellicht dien je wel even te kijken naar de specificaties van de USB poort op de TV of deze genoeg stroom levert.

Als het even kan zou ik wel voor USB 3.0 gaan, zo ben je toekomst voorbereid en het kost niets meer. Daarnaast is 3.0 volledig te gebruiken op 1.1/2.0 poorten (backwards compatible).
ICT-helpdesk van Hififreaks.nl

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2014, 11:05:23 »
Heren bedankt voor de info.
Even met LG bellen of dit überhaupt ook werkt.
Volgende is als ik mijn films op de externe HD heb zend deze dan ook dolby digital en Dts door?
Mijn marantz heb ik dan ook aangesloten op mijn tv.
Mijn tv ondersteund dolby digital.
Hoor het graag nog even!!! ;)
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2014, 11:21:08 »
Er bestaat een kans dat dit werkt. Wel goed kijken hoe de audio-uitvoer ingesteld staat als er media wordt afgespeeld vanuit een usb-poort op de televisie.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

ThE_En4CeR

  • Systeembezweerder
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • *****
  • Berichten: 134
  • Gek van ICT, auto's en muziek!
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #8 Gepost op: 30 januari 2014, 12:01:53 »
Voor wat betreft je Dolby vraag: Dat hangt van verschillende factoren af.

1. Is de film geëncodeerd met Dolby/DTS?
2. Snapt jouw TV de encoding?
ICT-helpdesk van Hififreaks.nl

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2014, 13:04:36 »
Oké bedankt, ook contact gehad met bol.com en de zeggen gewoon niet goed geld terug.
Dus ga ik daar maar 1 bestellen en kijken of het dan gaat werken.
Bedankt voor de info heren! ;) :)
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Heino

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 81
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2014, 23:34:28 »

Een aantal overwegingen die ik je mee wil geven:

Mijns inziens zijn er nog wat meer factoren waar je rekening mee moet houden:
- als je een harddisk > 500 Gb hebt, is meestal de voeding uit één USB poort (bv. van de TV) te zwak om de harddisk betrouwbaar te kunnen laten werken.
- het voordeel van zo'n kleine harddisk is, dat hij mee uit gaat met je TV. Hij staat dus geen 7 x 24 stroom te slurpen als je TV uit staat.
- als je kiest voor een harddisk > 500 GB, kan je het best eentje nemen met bijgeleverde externe voeding. USB 2 of USB 3 maakt niet veel uit, omdat je TV toch nooit de maximale datadoorvoercapaciteit nodig heeft. Een harddisk met externe voeding staat wel altijd stroom te slurpen, 7 x 24 uur, ook als je TV uit staat.
- hoe ga je de harddisk formatteren? FAT32? Dat is onhandig met grote DVD's en HD-Bluray films. NTFS? Dat moet je TV wel kunnen snappen. Ook kunnne TV's meestal niet omgaan met meerdere partities op één harddisk.
Het motto is dat je éérrst in d egebruiksaanwijzigng van je TV moet kijken wat die op dit gebied precies aan kan.
- wil je opnemen met je TV als PVR? Dan formatteert de TV de harddisk zelf, meestal in het Unix format EXT2 of EXT3. Hij formatteert dan de hele harddisk, niet alleen de eerste partitie. Ook kan niet elke TV elke grootte harddisk aan. Je kunt trouwens zo'n harddisk wel uitlezen op je Windows PC met het gratis programma EXT2FSD.exe.
Je moet dus vooraf beslissen wat je met de harddisk allemaal wel/niet gaat doen.
 Ik las ook iets over Imac? Dan heb je Tuxera nodig (30 dollar) om met d eImac op een NTFS-disk/partitie te kunnen schrijven.

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2014, 23:57:33 »
Bedankt nog voor de tips Hein.
Heb dit alles vurig met de LG mensen besproken.
Die zeggen externe HD 2tb niet groter.
Qua aansturing van de voeding van een 2,5 inch externe HD, dit kan de
Televisie gewoon aan. (Daarom heb ik ook gekozen voor een 2,5 inch zonder voeding)
HD gaat uit als de tv uitgaat en HD gaat aan als de televisie aangaat.
Wat betreft mijn keuze seagate 1tb 2,5 inch. (Wordt morgen geleverd als het goed is)
Deze is voor windowsgebruik klaar gemaakt, maar kan ook op Mac.
Deze eerst formatteren naar Fat 32 voor de tv.
En of deze dan ook Dolby Digital meestuurt ja dat gaan we morgen beleven.
Mocht dit alles niet werken, dan neem ik nog de overweging om deze bedraad
aantesluiten op mijn Apple tv via USB connector naar micro USB.
Maar dit is niet de intensie!!!!
Maar heren net wat ik zeg dit gaan we morgen meemaken!!!
Hou jullie op de hoogte!!! :D ;)
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2014, 15:35:51 »
Even een update hier.
Heb ik nu weer zo'n moeilijk probleem dan?
Via de tv ging goed aansluiten, alleen nu vindt deze alle losse bestanden in de video-ts map dus niet als 1 film wel logisch waarschijnlijk maar weet iemand hier hoe dat anders kan??
De menu in de film is ook niet bedienen.
Nu heb ik deze dus maar weer verwijderd uit de tv en deze in mijn Apple Tv geplugt.
En ja jullie raden het al denk ik hij pakt geen stroom mee dus de externe HD blijft uit.
Nog iemand suggesties die mij kunnen helpen voordat ik deze seagate weer retour stuur?
Heren ik hoor het graag ;)
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #13 Gepost op: 31 januari 2014, 16:15:07 »
Wat is je budget? Als je iets meer uitgeeft kan je ook een NAS kopen met bij voorkeur minimaal 2 schijven erin. En als je de juiste koopt kan hij ook overweg met je Applespulletjes. Dan kan je je bestanden van elke computer of Apple TV/iPad benaderen.

Zie boven ::)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Opzoek naar een goede Externe Hardeschijf
« Reactie #14 Gepost op: 31 januari 2014, 16:20:43 »
Wat is je budget? Als je iets meer uitgeeft kan je ook een NAS kopen met bij voorkeur minimaal 2 schijven erin. En als je de juiste koopt kan hij ook overweg met je Applespulletjes. Dan kan je je bestanden van elke computer of Apple TV/iPad benaderen.

Zie boven ::)

Budget :neenee: :neenee:
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017