Auteur Topic: FWD*HIFI-dagen 22&23 februari 2014  (gelezen 3379 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
FWD*HIFI-dagen 22&23 februari 2014
« Gepost op: 26 januari 2014, 09:11:36 »
Hallo,

Een artikel aangaande zelfbouw van luidsprekers, gegoten in de mogelijke deelname aan een workshop en een breedbander behelzende.

Hoe actueel!

SpeakerCamp

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: FWD*HIFI-dagen 22&23 februari 2014
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2014, 10:15:15 »
Daar ga ik naar toe.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: FWD*HIFI-dagen 22&23 februari 2014
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2014, 07:40:47 »
Is er nog iemand die dit weekend naar de hifidagen Radio Kootwijk gaat?


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: FWD*HIFI-dagen 22&23 februari 2014
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2014, 09:16:56 »
Nou ja, dit is wel heel dicht bij huis dus het is mogelijk dat ik daar nog even ga kijken. Kan er op de fiets heen dus..., geen parkeerproblemen ;D

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: FWD*HIFI-dagen 22&23 februari 2014
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2014, 09:49:47 »
Proximus,  Ben je nog naar Radio Kootwijk geweest.

Ik ben er zaterdag een paar uurtjes geweest.
Alleen de locatie is al de moeite waard om te gaan. 
In 1990 ben ik er eens binnen geweest en toen stonden de zendinstallaties er nog. Prachtige ervaring was dat.

Na een paar rondjes op de beursvloer gelopen hebbende ben ik naar twee lezingen geweest.
Het was nog redelijk rustig en er was ruimte om te lopen en te kijken.
Er waren best wel wat leuke aanbiedingen. Er was wat te vinden van KEF en Adam en B&W.  Diverse kabeltjes en stekkertjes.  Van leuk tot onzinnig. Diverse verkoop l*l verhalen gehoord.
Er waren elpees en ceedees.

De eerste lezing waar ik naar toe ben geweest was er één van Harry van Dalen (Rhapsody Hilversum).
Harry had geen apparatuur bij zich maar wilde ons iets vertellen over wat bevooroordeeld zijn met je doet als het gaat om de beleving van audio apparatuur.  Er kwamen leuke anekdotes voorbij. Het was zeker onderhoudend en interessant.
Aan het einde van zijn verhaal liet hij samen met zijn vrouw de klank van twee grote gongs en twee Tibetaanse bellen horen.  Dat was een kippenvel (de goede) trekkend mooie ervaring.
Die dingen vulden het zaaltje met meer dan mooie en zeer indringende klanken.

Daarna ben ik naar Eric Beeckmans geweest. Hij heeft verteld hoe je de beeldinstellingen van je TV scherm zo optimaal mogelijk kunt instellen. 
Nou dacht ik dat ik het goed voor elkaar had. Maar met zijn verhaal heb ik uiteindelijk thuis toch nog een paar stapjes hoger op de beeldladder kunnen bereiken.

Na deze lezing ben ik nog even op de beursvloer gaan kijken waar ik Jan Douwe kroeske nog even heb gezien. En ik heb me nog even staan verbazen bij een setje van Meridian , denk ik, luidsprekers met een Soloos aparaat. Wat kwam daar een modderig vervelend donker geluid uit zeg. Zal met de opstelling en instellingen te maken hebben gehad.
Naar mijn idee moet die set veel beter kunnen presteren.

Inmiddels werd het erg druk en heb ik het pand verlaten en ben naar huis gegaan.

Ik hoop dat ze me niet geflitst hebben.  Rustig achter een BMW aan tuffende zag ik toch ineens dat de snelheidsmeter al net over de 150 kmh stond te seinen.  En dat met een Twingootje.
Gas los!!

Best een leuke dag geweest.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000