Auteur Topic: Kijkoperatie MIT interlink  (gelezen 14263 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #15 Gepost op: 15 januari 2014, 11:34:34 »
Opmerkelijker dan het feit dat er fabrikanten zijn die onderdelen in kabels menen te moeten frotten is de volslagen amateuristische wijze waarop deze in het bijzonder dat pleegt te doen.

Zo ziet bij mij ongeveer uit wanneer het gaat om een 'one off' oplossing die ik, opgevouwen op een zoldertje, aan een apparaat in kwestie heb bedacht en gesoldeerd.
An inability to grasp science is no argument against it....

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #16 Gepost op: 15 januari 2014, 12:01:52 »
Ik kan er geen chocolade van maken hoe vertaald dit zich in..... wat je hoort bij de verschillende LS-kabels t.o.v de getoonde grafiek??

Als je naar de schaalverdeling kijkt, dan zie je dat die heel erg fijn is met een max. van 0.3 dB.
Dat is zonder directe vergelijking niet hoorbaar en in direct AB-vergelijk misschien nét wel.

Dus zo dramatisch is het allemaal niet, alleen ben ik wel verbaasd dat een caraudiokabeltje waar neem ik aan geen extra componentjes inzitten, zo "slecht" meet t.o.v. de MIT waar wel allerlei extra onderdelen inzitten.
Wat opvalt is dat de MIT in het hoog wat op gaat lopen, hetgeen doet vermoeden dat de spoelwerking daar zijn invloed doet gelden.
omgekeerd de caraudiokabel die blijkbaar een grote capaciteit heeft omdat de karakteristiek daar in het hoog af begint te lopen.
De meting stopt bij 20 kHz, misschien interessant om eens te bekijken wat daarboven nog gebeurt.

Jacco: wat waren hier de meetcondities? Aanstuurimpedantie en belastingimpedantie?
- audiodidact -

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #17 Gepost op: 15 januari 2014, 12:41:37 »
De caraudio kabeltjes waren extreem dun, zoals je ze in de tachtiger jaren van de vorige eeuw aangeleverd kreeg bij een setje Yoko opbouwluidsprekertjes.  Daarnaast waren ze lang t.o.v. de rest, wel ruim drie meter.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #18 Gepost op: 15 januari 2014, 14:33:01 »
@KT88: dank voor de uitleg, helder. Maar aangezien de grafiek de verschillen geeft t.o.v. vdH doemt bij mij de vraag op: mat de vdH-referentie dan volkomen "recht"?
Groeten,
Edwin

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2014, 19:29:50 »
Ja, dat vroeg ik me ook al af. ;)

Jacco?
- audiodidact -

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2014, 19:40:39 »
Nog een Open MIT.





The Dub Oracle?  ;D ;D
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2014, 19:56:43 »
@KT88: dank voor de uitleg, helder. Maar aangezien de grafiek de verschillen geeft t.o.v. vdH doemt bij mij de vraag op: mat de vdH-referentie dan volkomen "recht"?
Die is als zijnde "recht" gedefinieerd. De interpretatie van de grafiek is dan ook niet rechttoe-rechtaan, je moet het echt zien als ten opzichte van... Merk ook de kleine verschillen op rond de 0 dB, met uitzondering van de dunne carradio kabel die inderdaad lang was. De serieweerstand van deze laatste is dan ook het grootst en dat resulteert in een grillige vorm. Die grillige vorm is een blauwdruk van de impedantie die aangesloten is, in dit geval een luidspreker.

Maar ook hier is het verschil binnen de 0,3 dB en dat is echt heel weinig. Gewoon onhoorbaar weinig eigenlijk.

Groet,
Jacco

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #22 Gepost op: 15 januari 2014, 20:47:19 »
Lol @ Richard!  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #23 Gepost op: 16 januari 2014, 00:57:53 »
@jacco: dank!
Groeten,
Edwin

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #24 Gepost op: 12 februari 2014, 22:51:36 »
Ik heb de kijkoperatie afgerond met wat destructief onderzoek. Het bijzondere element dat afgeschermd werd door een plastic volgestort kokertje in een groot plastic omhulsel (de doos) blijkt uiteindelijk een klein spoeltje rond een ferrietkern te zijn. Toch niet gek voor 900 gulden ;)



dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #25 Gepost op: 12 februari 2014, 23:03:17 »
Dat is mooie handel (geweest)  ;D

Groet,
Jacco

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #26 Gepost op: 13 februari 2014, 12:09:37 »
Losse draadjes zonder afscherming klinkt gewoon beter, in verhouding zou ik die gaan verkopen voor 2950,00 euro de stuk, hahaha.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #27 Gepost op: 14 februari 2014, 14:19:58 »
Dat is mooie handel (geweest)  ;D

Groet,
Jacco

Dat is het nog steeds hoor:
"MIT makes special speaker cables for use with Spectral amplifiers. These cables provide the correct electrical environment for the proper and safe operations of the amplifier. Because Spectral amplifiers have a bandwidth that extends into the megahertz region, they require a special pole arrangement in the network box of the MIT speaker cable. The speaker cables also provide the proper output inductance for the amplifier. Spectral guarantees their amplifiers only when used with approved MIT speaker cables. The following cables are specifically labeled "Spectral." With some Spectral amplifiers, you may also use certain other models the MIT Reference series speaker cables. Please feel free to consult us for specific recommendations."

Oftewel: je maakt een dure versterker die naar jouw zeggen zonder speciale kabels niet veilig is en vervolgens verkoop je er speciale superdure kabels bij om die onveiligheid te compenseren (met onderdelen uit de kwartjesbak). Handel of sjieke oplichterij?

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2014, 14:27:42 »
Op zich is er natuurlijk niets tegen package deals wanneer je de overtuiging toegedaan bent dat een bepaalde technische uitvoering beter zou zijn. Het zou ze sieren wanneer ze zo'n speciale kabel er bij zouden leveren of een terminator die je aan het uiteinde van een willekeurige of bestaande kabel kunt schroeven.
Ik vermoed dat het gewoon om marketingtechnische redenen is gedaan, voor de man in the street in the US geldt toch meestal: "bigger is better", more is better", dat geldt voor hamburgers, frisdrank, cilinderinhoud en kennelijk ook bij frequentiebereik.
 
An inability to grasp science is no argument against it....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Kijkoperatie MIT interlink
« Reactie #29 Gepost op: 14 februari 2014, 20:10:14 »
Dat is mooie handel (geweest)  ;D

Groet,
Jacco

Dat is het nog steeds hoor:
"MIT makes special speaker cables for use with Spectral amplifiers. These cables provide the correct electrical environment for the proper and safe operations of the amplifier. Because Spectral amplifiers have a bandwidth that extends into the megahertz region, they require a special pole arrangement in the network box of the MIT speaker cable. The speaker cables also provide the proper output inductance for the amplifier. Spectral guarantees their amplifiers only when used with approved MIT speaker cables. The following cables are specifically labeled "Spectral." With some Spectral amplifiers, you may also use certain other models the MIT Reference series speaker cables. Please feel free to consult us for specific recommendations."

Oftewel: je maakt een dure versterker die naar jouw zeggen zonder speciale kabels niet veilig is en vervolgens verkoop je er speciale superdure kabels bij om die onveiligheid te compenseren (met onderdelen uit de kwartjesbak). Handel of sjieke oplichterij?
Moet ik daar echt op antwoorden?  ;D

Groet,
Jacco