Auteur Topic: versterker gezocht voor airplay / oude bose boxen combinatie  (gelezen 4484 keer)

tvanover

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
versterker gezocht voor airplay / oude bose boxen combinatie
« Gepost op: 13 januari 2014, 19:46:16 »
hoi,

Ik heb onlangs een nieuwe (windows) laptop besteld, en ik wil mijn itunes collectie van mijn (oude) imac daar op overzetten. De bedoeling is om via airplay de muziek af te spelen via 2 boxen die ik van een vriend gekregen heb, in onze woonkamer (gemiddelde grootte) Het gaat om kleine kubus boxjes van Bose (freespace business music system). Op Google afbeeldingen vind ik ze niet meer terug, volgens mij zijn ze al zeker een jaar of 10-15 oud. Op de boxen zelf zie ik eigenlijk niets staan, behalve een sticker met A9407 daar op)

De bedoeling is om het qua kosten nogal beperkt te houden. Ik weet dat ik sowieso een airplay express nodig heb van Apple, en verder nog een versterker daartussen.

En daar weet ik niet goed wat gekocht. Ik wil de setup niet alleen redelijk goedkoop, maar ook nogal onopvallend houden. Ik heb nu gezien dat er van die hele kleine versterkers bestaan (Tripath T-amp, er staan er nu een paar op kapaza.be te koop zelfs). Het voordeel tov 'grote' versterkers van gevestigde merken is natuurlijk de prijs.

Zou dat ok klinken, die combinatie? Of kan ik misschien beter een tweedehands versterker van een gekender merk kopen?

Alle advies is welkom!

groeten,
Tom

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: versterker gezocht voor airplay / oude bose boxen combinatie
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2014, 20:23:48 »
Welkom op Hififreaks.nl Tom.

Wat ik me afvraag is of zo wie zo het geluid je gaat bevallen van de kleine Bose luidsprekers. 
Daarnaast zou het zo kunnen zijn dat een goedkope Tripath, die natuurlijk maar een beperkt vermogen aan boord heeft, te licht is om de Bose speakers aan te sturen.  Ik heb even gekeken maar kan ook niet zo gauw er iets over vinden.  Wat is het budget?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: versterker gezocht voor airplay / oude bose boxen combinatie
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2014, 20:34:00 »
Welkom hier op het forum :)

Je bent een Airport Express nodig om je bestanden af te spelen. Let wel dat je de computer de hele tijd aan moet laten staan om te streamen naar de set.

Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: versterker gezocht voor airplay / oude bose boxen combinatie
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2014, 21:22:18 »
Welkom hier, zeer zeer jammer dat je van Apple weer naar windhoos toe gaat :o :neenee:
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

mvzut2

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
Re: versterker gezocht voor airplay / oude bose boxen combinatie
« Reactie #4 Gepost op: 08 juli 2014, 22:09:08 »
Ik heb zelf erg goede ervaringen met klasse D versterkertjes in het algemeen, en Tripaths in het bijzonder. De meeste zijn ca. 2x10-2x15 Watt, wat op zich ruim voldoende is voor de meeste omstandigheden kan ik uit ervaring vertellen. Maar je kunt ze ook al vinden met hogere vermogens.

In jouw geval zou ik ook kijken naar compacte (klasse D) versterkers met ingebouwde streaming functionaliteit, je hebt dan geen aparte Airport Express nodig. Je hebt deze van Marantz, Denon, Philips. Heb je bijvoorbeeld de Philips AW2000 al eens bekeken? Airplay, DLNA, Spotify, etc. in combinatie met een 2x50 Watt klasse D versterker, voor 149 euro. Volgens mij geen slechte deal, en de reviews zijn best goed (al is er nog niet heel veel over te vinden want hij is pas net uit).

Succes met je keuze!
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2014, 22:12:42 door mvzut2 »