Auteur Topic: WinISD en handmatig gegevens invoeren  (gelezen 34204 keer)

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #45 Gepost op: 17 januari 2014, 17:06:09 »
Epi, zet er nou eens een needle naast met dezelfde driver en ga vergelijken.... wie weet krijg je ook het virus..

Ik heb liever mijn eigen virus waar ik anderen mee besmetten kan  :neenee:
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #46 Gepost op: 17 januari 2014, 17:10:39 »
Epi, zet er nou eens een needle naast met dezelfde driver en ga vergelijken.... wie weet krijg je ook het virus..

Ik heb liever mijn eigen virus waar ik anderen mee besmetten kan  :neenee:

Dat valt nog maar te bezien natuurlijk.  Op dit moment is de Cyburg Needle in zijn soort onovertroffen!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #47 Gepost op: 17 januari 2014, 17:17:37 »
Epi, zet er nou eens een needle naast met dezelfde driver en ga vergelijken.... wie weet krijg je ook het virus..

Ik heb liever mijn eigen virus waar ik anderen mee besmetten kan  :neenee:

Dat valt nog maar te bezien natuurlijk.  Op dit moment is de Cyburg Needle in zijn soort onovertroffen!

Ik denk dat met die goedkopere drivers plus een correctie filter dat nog helemaal te bezien valt.
Zonder filter wordt het pas intressant.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #48 Gepost op: 17 januari 2014, 17:21:25 »
Epi, zet er nou eens een needle naast met dezelfde driver en ga vergelijken.... wie weet krijg je ook het virus..

Ik heb liever mijn eigen virus waar ik anderen mee besmetten kan  :neenee:

Dat valt nog maar te bezien natuurlijk.  Op dit moment is de Cyburg Needle in zijn soort onovertroffen!

Ik denk dat met die goedkopere drivers plus een correctie filter dat nog helemaal te bezien valt.
Zonder filter wordt het pas intressant.
Dat is iets dat je jezelf voorhoudt maar je hebt nog geen Cyburg Needle beluisterd.  Ik wil niet vervelend doen maar je weet niet waar je over praat want het ontbreekt je aan ervaring op dat punt.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #49 Gepost op: 17 januari 2014, 19:00:50 »
Volgens mij kun je beter wat midden wegfilteren dan proberen er laag bij te bouwen.....

Het needle virus is hardnekkig maar needle vrees is blijkbaar sterker.
Science is no democracy

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #50 Gepost op: 17 januari 2014, 19:18:18 »
Ik denk dat het wel vast staat dat je voor een paar tientjes niet gewoon het hi-end gebeuren gaat meemaken met een needle.
Zeker niet als je er een filter tussen knikkerd van idem bedrag.
Dat gaat gewoon niet gebeuren.
Als ik de toepaste bedrading en filter zie is het al amen wat dat betreft.
Daarom dat ik direct kies voor die bamboe tangbands zonder filter.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2014, 19:27:02 door Epimetheus »
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #51 Gepost op: 17 januari 2014, 19:25:45 »
Ach, onbekend maakt onbemind.  Dream on.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #52 Gepost op: 17 januari 2014, 19:28:42 »
Moet je horen wie het zegt.
Eigenlijk is het zeggen dat een needle met een driver van 2 tientjes met idem filter beter zou klinken dan wat ik nu heb.
Die tangbands zijn het neusje van de zalm, dat lees je overal.


Waarom is de needle eigenlijk zo goed ?
Omdat het een puntbron is ?
Ik denk het niet.
Omdat het een kleine kast is met goede afstraling ?
Dat ligt zeer voor de hand.
Omdat het een goedkoop model is.
Zeer zeker als je er van uit gaat dat hij veel afstraling heeft en daardoor minder vervorming door diffractie.
Omdat deze drivers in eens zo goed zijn ?
Zeer zeker niet als je er ook nog een filter tussen zet.
Als er een filter tussen moet kun je beter andere drivers kiezen en een simpeler filter maken met andere drivers.
Voor dit alles is veel te zeggen, de benadering van een needle vind ik ok, al is het een TL of een BR, het zit hem in de afstraling en minder diffractie.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2014, 19:30:26 door Epimetheus »
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #53 Gepost op: 17 januari 2014, 20:11:17 »
Ik doe ook nu geen uitspraak over je Tangbands Epi. 

Ik refereer aan het feit dat jij er uitspraken over doet zonder ze beluisterd te hebben. 
Capice?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #54 Gepost op: 17 januari 2014, 21:10:00 »
Het zijn uitspraken zonder geluisterd te  hebben, maar mijn bewering is een logische gevolgtrekking.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #55 Gepost op: 17 januari 2014, 21:15:00 »
Het zijn uitspraken zonder geluisterd te  hebben, maar mijn bewering is een logische gevolgtrekking.
Wat is er logisch aan?

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #56 Gepost op: 17 januari 2014, 21:18:42 »
Het zijn uitspraken zonder geluisterd te  hebben, maar mijn bewering is een logische gevolgtrekking.

Totaal onlogisch want je hebt er geen ervaring mee.  Misschien komt het ooit.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #57 Gepost op: 17 januari 2014, 21:20:42 »
Het zijn uitspraken zonder geluisterd te  hebben, maar mijn bewering is een logische gevolgtrekking.

Als je ziet dat de needles een afstemming hebben van 40Hz en jouw BR rond de 50Hz én je wilt lager gaan dan lijkt het mij een logische gevolgtrekking dat je de bestaande drivers eens in een needle probeert..
Science is no democracy

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #58 Gepost op: 17 januari 2014, 21:34:14 »
Onder de 35 hz valt het volume naar beneden als ik een sweep doe.
Lijkt mij ok.
De calculators kwamen logischerwijs uit op rond de 50 hz voor een zo vlak mogelijke weergave, alleen in winisd kun je de tuning zelf lager maken.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: WinISD en handmatig gegevens invoeren
« Reactie #59 Gepost op: 17 januari 2014, 21:48:32 »
Het zijn uitspraken zonder geluisterd te  hebben, maar mijn bewering is een logische gevolgtrekking.

Totaal onlogisch want je hebt er geen ervaring mee.  Misschien komt het ooit.   ;)

Ik ga gewoon niet met dat soort drivers bezig, wat kun je nou voor een paar tientjes verwachten.
Niet dat ik in het andere extreem terecht wil komen hoor van de door de kabouters beschenen van elfenhaar gevlochten drivers die verguld zijn met de maagden vliezen van 100 zeenimfen.
Je weet wel.
Als er al een spoel tussen moet ga ik er niet meer mee bezig, en dan zelfs ook nog met een condensator in serie, zo een filter heeft nog geen eens een mid driver in een drie-weg.
Dat is een verschrikkelijk opstakel namelijk in kwaliteit, en je bent in verhouding handen vol geld kwijt voor een goed filter.
Alleen de prijs voor een goed filter maakt al dat de driver direct rustig boven de 200 euro (vertaald in kwaliteit) per stuk mag kosten, anders is het de moeite bijna niet.
Dat zijn allemaal dingen die mij een ander besluit doen nemen, namelijk een 2 weg weer maken, meer keus in driver kwaliteit en een beter simpeler (goedkoper) filter.
Er is geen haar op mijn hoofd die met een breedbander bezig wil met zo een filter.
Het gaat er juist om dat het een breedbander is omdat hij dan geen filter nodig heeft, daar gaat het om en dat is de kloe waarom een breedbander te nemen.

Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923