Auteur Topic: Hififreaks is hififorum 2.0?  (gelezen 33792 keer)

Apparaadsel

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 6
Hififreaks is hififorum 2.0?
« Gepost op: 14 november 2012, 11:25:02 »
Hola

Leuk zo'n nieuw forum. Frisse kleurtjes ook. Ziet er goed uit.
Maar wat is nou eigenlijk het verschil met het hififorum?
Ik zie dezelfde topics, dezelfde mensen die dezelfde postings met dezelfde plaatjes plaatsen als op hififorum.
So what's new?
Is het een herhaling van zetten of heeft Hififreaks andere USP's (Unique Selling Point)? Zo ja, waar zit dan dat onderscheidend vermogen? Trekken we hier nog stelliger tegen de believers van leer of mag je hier gewoon zonder gene roepen dat je luidsprekerkabels van 2500 euro de meter echt veel beter klinken dan je oude, zonder dat je dat met bewijs moet staven of de halve goegemeente over je hen krijgt?
Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt. Tot nu toe niets nieuws onder de zon.
Kijk het nog even aan.

Ave,
Dirk

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2012, 11:37:18 »
Niets nieuws onder de zon? Mwoah, wellicht niet maar ik moet zeggen dat de toon hier tot nu toe prettiger is dan de laatste jaren op het Hififorum. Ik heb begrepen dat ook de believers hier onderdak krijgen itt op het Hififorum. We moeten het even afwachten hoe het gaat lopen als er een kabeldiscussie opgang gaat komen. Vroeg of laat komt die toch en dan zien we wel.
IMHO is dit een veel prettiger hangplek dan Hififorum de laatste tijd was. En ja, dat je vervolgens dezelfde topics ziet ontstaan is niet anders dan normaal. Zoveel kanten kun je niet op in onze hobby.

Groeten...

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2012, 11:38:45 »
Nou laat ik dan maar gelijk mijn ervaring aangeven.

Ik ben/was ook wat sceptisch (en ws niet de enige). Afgelopen weekend voor het eerst het woord gehakt laten vallen in een post van mij. Ik was ook wat huiverig over welke reacties hierop zouden kunnen volgen en het verschil met het Hififorum is dus dat er niet op gereageerd wordt. Voor mij een indicatie dat het op dit forum allemaal wat minder stellig is en naar ik hoop zal blijven.

Dit betekent voor mij dat ik nu niet als een dolle ga lopen roepen dat gehakt helemaal the bomb is. Maar ik ben wel blij dat het geschreven kan worden zonder dat er gelijk een ABX of een kwalificatie overheen komt als reactie.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

ADAMaudio

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 193
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #3 Gepost op: 14 november 2012, 11:56:51 »
Nou laat ik dan maar gelijk mijn ervaring aangeven.

Ik ben/was ook wat sceptisch (en ws niet de enige). Afgelopen weekend voor het eerst het woord gehakt laten vallen in een post van mij. Ik was ook wat huiverig over welke reacties hierop zouden kunnen volgen en het verschil met het Hififorum is dus dat er niet op gereageerd wordt. Voor mij een indicatie dat het op dit forum allemaal wat minder stellig is en naar ik hoop zal blijven.

Dit betekent voor mij dat ik nu niet als een dolle ga lopen roepen dat gehakt helemaal the bomb is. Maar ik ben wel blij dat het geschreven kan worden zonder dat er gelijk een ABX of een kwalificatie overheen komt als reactie.

Gr Hans
een karbonade gaat er hier ook prima in.
 ::)
“The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane.”

Lady-Day mk2

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 62
    • www.wsv-crescendo-schinnen.nl
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #4 Gepost op: 14 november 2012, 12:36:44 »
Nou laat ik dan maar gelijk mijn ervaring aangeven.

Ik ben/was ook wat sceptisch (en ws niet de enige). Afgelopen weekend voor het eerst het woord gehakt laten vallen in een post van mij. Ik was ook wat huiverig over welke reacties hierop zouden kunnen volgen en het verschil met het Hififorum is dus dat er niet op gereageerd wordt. Voor mij een indicatie dat het op dit forum allemaal wat minder stellig is en naar ik hoop zal blijven.

Dit betekent voor mij dat ik nu niet als een dolle ga lopen roepen dat gehakt helemaal the bomb is. Maar ik ben wel blij dat het geschreven kan worden zonder dat er gelijk een ABX of een kwalificatie overheen komt als reactie.

Gr Hans
Inderdaad Hans was mij ook opgevallen,ik hoop dat het zo blijft.
Gr Lady-Day mk2 (Frans) ;)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #5 Gepost op: 14 november 2012, 12:47:05 »
Ik hoop ook dat er hier niet gehakt word ;D op believers.
Ik heb daar wel vertrouwen in.
Uiteindelijk beleven we de hobby ieder op onze eigen manier.
Mochten er eindeloze dicussies onstaan die geen recht meer doen aan het onderwerp dat hoop ik dat een Moderator er een slot op gooid.
Benader elkaar met respect.
Veel plezier hier :)

I love vintage.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #6 Gepost op: 14 november 2012, 13:02:11 »
Oeverloze discussies kunnen vermeden worden door:
(1) 'sticky' berichten bovenaan de juiste topics te zetten met de wetenschappelijke standpunten over kabels, versterkerkeuze en weergave via cd-spelers en transport/DAC of over de fysieke beperkingen van vinyl of van het menselijk gehoor en van de verwerking van onze zintuigen door ons brein en wat dat daar allemaal mee doet.
(2) believers kunnen niet zo naïef zijn te veronderstellen dat zij klakkeloos allerlei dingen mogen beweren die ronduit in tegenspraak zijn met wetenschappelijke feiten zonder dat daar reactie op komt. De sticky-berichten uit (1) kunnen helpen via een eenvoudige verwijzing zoiets niet telkens te doen uitmonden in oeverloze discussies.

ADAMaudio

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 193
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #7 Gepost op: 14 november 2012, 13:03:18 »
Oeverloze discussies kunnen vermeden worden door:
(1) 'sticky' berichten bovenaan de juiste topics te zetten met de wetenschappelijke standpunten over kabels, versterkerkeuze en weergave via cd-spelers en transport/DAC of over de fysieke beperkingen van vinyl of van het menselijk gehoor en van de verwerking van onze zintuigen door ons brein en wat dat daar allemaal mee doet.
(2) believers kunnen niet zo naïef zijn te veronderstellen dat zij klakkeloos allerlei dingen mogen beweren die ronduit in tegenspraak zijn met wetenschappelijke feiten zonder dat daar reactie op komt. De sticky-berichten uit (1) kunnen helpen via een eenvoudige verwijzing zoiets niet telkens te doen uitmonden in oeverloze discussies.
zucht!
mischien kun je ze verwijzen naar je stukken op het andere forum..
“The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane.”

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #8 Gepost op: 14 november 2012, 13:06:20 »
Oeverloze discussies kunnen vermeden worden door:
(1) 'sticky' berichten bovenaan de juiste topics te zetten met de wetenschappelijke standpunten over kabels, versterkerkeuze en weergave via cd-spelers en transport/DAC of over de fysieke beperkingen van vinyl of van het menselijk gehoor en van de verwerking van onze zintuigen door ons brein en wat dat daar allemaal mee doet.
(2) believers kunnen niet zo naïef zijn te veronderstellen dat zij klakkeloos allerlei dingen mogen beweren die ronduit in tegenspraak zijn met wetenschappelijke feiten zonder dat daar reactie op komt. De sticky-berichten uit (1) kunnen helpen via een eenvoudige verwijzing zoiets niet telkens te doen uitmonden in oeverloze discussies.

Nu mag ik hopen dat ik hier gewoon klakkeloos kan neerpennen wat mijn ervaringen zijn op welk gebied van de audio dan ook. Naief ben ik zeker niet.

Ik zeg

Ik hoop ook dat er hier niet gehakt word ;D op believers.
Ik heb daar wel vertrouwen in.
Uiteindelijk beleven we de hobby ieder op onze eigen manier.
Mochten er eindeloze dicussies onstaan die geen recht meer doen aan het onderwerp dat hoop ik dat een Moderator er een slot op gooid.
Benader elkaar met respect.
Veel plezier hier :)

x2.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #9 Gepost op: 14 november 2012, 13:06:42 »
Het andere forum ondersteunt geen 'sticky' berichten. En er zijn meer mensen die proberen wetenschappelijke verklaringen te geven voor wat mensen horen en daarbij uitleg te geven over wat echt is en wat niet (waar je eigen brein je dus voorliegt). Ik heb dat een paar keer geprobeerd in een zo begrijpbaar mogelijke taal en met een minimum aan wiskundige formules.

Nogmaals: wil je echt als believer jezelf het recht voorbehouden te beweren wat je maar wil en ik en anderen mogen dan absoluut niet zeggen dat dat niet klopt want dan respecteren we je niet?

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #10 Gepost op: 14 november 2012, 13:10:22 »
Nogmaals: wil je echt als believer jezelf het recht voorbehouden te beweren wat je maar wil en ik en anderen mogen dan absoluut niet zeggen dat dat niet klopt want dan respecteren we je niet?

Ik weet niet waar je dit allemaal leest...ik schrijf het in ieder geval niet. Het gaat ws om de toon en die zou van beide kanten respectvol kunnen zijn. Volgens mij is er dan niets aan het handje.

Voor de rest wil/hoop ik hier een nieuwe gezellige hangplek te hebben gevonden en tot dusver lijkt dat het geval te zijn.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #11 Gepost op: 14 november 2012, 13:11:55 »
Nogmaals: wil je echt als believer jezelf het recht voorbehouden te beweren wat je maar wil en ik en anderen mogen dan absoluut niet zeggen dat dat niet klopt want dan respecteren we je niet?

Als het daar dan bij blijft lijkt mij dat geen probleem maar meestal ettert de discussie daarna nog weken onnodig verder. Dat weet jezelf ook wel, zo naïef kun je niet zijn.  ::)

Groeten...

Jerry

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 319
  • Wazzat??
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #12 Gepost op: 14 november 2012, 13:17:32 »
Ik hoop ook dat er hier niet gehakt word ;D op believers.
Ik heb daar wel vertrouwen in.
Uiteindelijk beleven we de hobby ieder op onze eigen manier.
Mochten er eindeloze dicussies onstaan die geen recht meer doen aan het onderwerp dat hoop ik dat een Moderator er een slot op gooid.
Benader elkaar met respect.
Veel plezier hier :)

x 10 !

Groeten,

             Jerry
The test of the machine is the ultimate test.
If the machine produces tranquility, it's right.
If it disturbs you, either change the machine, or your mind.

It's fruitless endeavour to try and educate a fool that rejoices in ignorance.

Condemnation without examination is prejudice.

ADAMaudio

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 193
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #13 Gepost op: 14 november 2012, 13:19:05 »
Het andere forum ondersteunt geen 'sticky' berichten. En er zijn meer mensen die proberen wetenschappelijke verklaringen te geven voor wat mensen horen en daarbij uitleg te geven over wat echt is en wat niet (waar je eigen brein je dus voorliegt). Ik heb dat een paar keer geprobeerd in een zo begrijpbaar mogelijke taal en met een minimum aan wiskundige formules.

Nogmaals: wil je echt als believer jezelf het recht voorbehouden te beweren wat je maar wil en ik en anderen mogen dan absoluut niet zeggen dat dat niet klopt want dan respecteren we je niet?

Citaat
en daarbij uitleg te geven over wat echt is en wat niet (waar je eigen brein je dus voorliegt).
dat zijn nog steeds jouw overtuigingen!
en die van velen!,dat ben ik met je eens.
maar ook een steeds groter wordende groep ,stapt hiervan af.

wat jij in je eerdere postings probeert is mensen te overtuigen van iets wat gaat ontaarden in een onenigheid.

ik geloof ook niet een groter wezen die onze aarde heeft laten onstaan.
mijn vriendin wel,en wij kunnen samen prima leven met elkaar.

ze gaat wel is naar de kerk,ik ga gewoon mee(mits ik de tijd heb)
gewoon voor haar.

en andersom gaan we niet elkaar iets opdringen wat wel of niet zo zou zijn,want ik weet toch dat dat in een ruzie zou ontaarden.

ik luister naar haar overtuigingen en respecteer dat.
zij luistert naar de mijne en ik respecteer dat.

nou wil ik het hier niet over geloof hebben,want dat kan gevoelig liggen,maar heb zo nu en dan het idee dat oa gehakt nog gevoeliger ligt dan religie!


“The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane.”

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Hififreaks is hififorum 2.0?
« Reactie #14 Gepost op: 14 november 2012, 13:33:54 »
Niets nieuws onder de zon? Mwoah, wellicht niet maar ik moet zeggen dat de toon hier tot nu toe prettiger is dan de laatste jaren op het Hififorum. Ik heb begrepen dat ook de believers hier onderdak krijgen itt op het Hififorum. We moeten het even afwachten hoe het gaat lopen als er een kabeldiscussie opgang gaat komen. Vroeg of laat komt die toch en dan zien we wel.
IMHO is dit een veel prettiger hangplek dan Hififorum de laatste tijd was. En ja, dat je vervolgens dezelfde topics ziet ontstaan is niet anders dan normaal. Zoveel kanten kun je niet op in onze hobby.

Groeten...

Je wensen worden vervuld, inmiddels is er al een kabeltopic geopend ;D
The music sounds better, when you know who's playing it