Auteur Topic: Wie zit er op last.fm?  (gelezen 6711 keer)

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Wie zit er op last.fm?
« Gepost op: 14 november 2012, 01:08:06 »
Ik!


Voor degenen die niet weten wat last.fm is: als je via je computer muziek luistert kun je met last.fm bijhouden wat je allemaal precies luistert, hoe vaak en dergelijke. Behalve informatie over artiesten kun je zo ook gerelateerde / soortgelijke muziek vinden, adviezen krijgen aan de hand van combinaties van artiesten die in je bibliotheek voorkomen en natuurlijk bij anderen kijken wat zij allemaal luisteren. Kortom: allemaal manieren om nieuwe interessante muziek te ontdekken. Ik zou zeggen, probeer het ook eens  ;)

www.last.fm

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Wie zit er op last.fm?
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2012, 19:12:43 »
kan last.fm bijhouden welke spotify muziek via een sqb wordt gekozen en afgeluisterd?
Over mijn smaak valt te twisten

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Wie zit er op last.fm?
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2012, 17:05:40 »
Ehm... Dat weet ik eigenlijk niet zeker... Heb het nooit geprobeerd in elk geval! Misschien heb je hier wat aan?

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Wie zit er op last.fm?
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2012, 19:46:55 »
ik ook nu

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Wie zit er op last.fm?
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2012, 22:20:02 »

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Wie zit er op last.fm?
« Reactie #5 Gepost op: 19 november 2012, 11:44:52 »

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Wie zit er op last.fm?
« Reactie #6 Gepost op: 19 november 2012, 15:02:51 »
Ik!


Voor degenen die niet weten wat last.fm is: als je via je computer muziek luistert kun je met last.fm bijhouden wat je allemaal precies luistert, hoe vaak en dergelijke. Behalve informatie over artiesten kun je zo ook gerelateerde / soortgelijke muziek vinden, adviezen krijgen aan de hand van combinaties van artiesten die in je bibliotheek voorkomen en natuurlijk bij anderen kijken wat zij allemaal luisteren. Kortom: allemaal manieren om nieuwe interessante muziek te ontdekken. Ik zou zeggen, probeer het ook eens  ;)

www.last.fm

Ik vind dingen als Last FM, Pandora en Spotify een beetje de lol van de muziek hobby eruit halen. Voor mij is een belangrijk gedeelte van de lol ook het zelf opzoeken van nieuwe muziek. Met deze services wordt dat in mijn beleving veel te gemakkelijk gemaakt.

Groeten...

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Wie zit er op last.fm?
« Reactie #7 Gepost op: 19 november 2012, 15:17:03 »
Ik gebruik Spotify Premium, ook omdat ik het gratis bij m'n totaalpakket van tv en internet kreeg. Wat ik nu doe is in plaats van de cd downloaden hem luisteren op Spotify als hij beschikbaar is. Want daar maken ze bij Spotify soms wel rare keuzes in, wat ze aan materiaal online zetten van een artiest.
Maar ik ben nog wel zo'n gek die als het echt mooi is overgaat tot aanschaf op cd of vinyl.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Wie zit er op last.fm?
« Reactie #8 Gepost op: 19 november 2012, 17:59:52 »

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Wie zit er op last.fm?
« Reactie #9 Gepost op: 19 november 2012, 22:07:37 »
Ik vind dingen als Last FM, Pandora en Spotify een beetje de lol van de muziek hobby eruit halen. Voor mij is een belangrijk gedeelte van de lol ook het zelf opzoeken van nieuwe muziek. Met deze services wordt dat in mijn beleving veel te gemakkelijk gemaakt.

Dat begrijp ik niet zo goed. Ik vind het zelf vooral leuk om nieuwe muziek te ontdekken. De "ambachtelijkheid" van het zoekproces interesseert me niet zo. Spotify, Last.fm, maar ook Metacritic en allerhande reviewsites (o.a. BBC, The Guardian) maken het gemakkelijker en wat mij betreft is dat juist aangenaam. Nu ontdek ik muziek die ik anders nooit gevonden zou hebben  :)

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Wie zit er op last.fm?
« Reactie #10 Gepost op: 01 december 2012, 17:47:21 »
Ik heb al heel lang een account bij last.fm maar doe er niet zo heel veel mee. Niettemin zie ik wel de voordelen van de services.
Groeten,
Edwin

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Wie zit er op last.fm?
« Reactie #11 Gepost op: 14 december 2012, 06:53:15 »
Vanmorgen stond dit nieuwsbericht op Tweakers.net:

http://tweakers.net/nieuws/86094/last-punt-fm-stopt-in-nederland.html
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Wie zit er op last.fm?
« Reactie #12 Gepost op: 14 december 2012, 10:10:19 »
Ik vind dingen als Last FM, Pandora en Spotify een beetje de lol van de muziek hobby eruit halen. Voor mij is een belangrijk gedeelte van de lol ook het zelf opzoeken van nieuwe muziek. Met deze services wordt dat in mijn beleving veel te gemakkelijk gemaakt.

Dat begrijp ik niet zo goed. Ik vind het zelf vooral leuk om nieuwe muziek te ontdekken. De "ambachtelijkheid" van het zoekproces interesseert me niet zo. Spotify, Last.fm, maar ook Metacritic en allerhande reviewsites (o.a. BBC, The Guardian) maken het gemakkelijker en wat mij betreft is dat juist aangenaam. Nu ontdek ik muziek die ik anders nooit gevonden zou hebben  :)
Je moet het een beetje zien als het verschil tussen in het oerwoud lopen of in de dierentuin. De dieren die je ziet zijn hetzelfde, het hele gevoel er omheen is anders. Het voorbeeld is natuurlijk wel enigszins gechargeerd.

Groeten...

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: Wie zit er op last.fm?
« Reactie #13 Gepost op: 26 februari 2013, 16:56:44 »
Sinds 2007 op last.fm
Intussen staat de teller op bijna 100.000 scrobbles.
Dat is gemiddeld 15000 songs per jaar dat ik tot nu toe heb beluisterd. Ik schrik er zelf van!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon