Auteur Topic: De set van Bryan!  (gelezen 9394 keer)

Bryan

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
De set van Bryan!
« Gepost op: 29 december 2013, 17:57:06 »
Hi beste heren/dames,

Wil me bij deze even voortstellen en doe dat maar hier want kan geen aparte rubriek vinden om dit te plaatsen. Misschien kijk ik met mijn neus dus mocht dit op de verkeerde plek posten dan word ik hiervoor graag gecorrigeert.

Zoals mijn account naam doet vermoeden heet is dus bryan, ben bijna 35 jaar en samenwonend in almere.
In mijn korte leven hebben al vele setups de revue gepasseerd en zal jullie ( bespaar mezelf zo veel type werk) dit besparen  ;D.

Voor een tweetal jaar geleden mijn gehele highend stereo setup verkocht en gegaan voor een pioneer vsx921 met een sonos zp90. Vervolgens snel lid geworden van spotify premium en streamen maar.
Van mijn Schoonmoeder een mooie klipsch 5.0 setup speakers gekregen voor het kijken van films.
Zoals jullie waarschijnlijk op je klompen al aan voelen is het streamen heel erg goed bevallen maar is de weergave op zo'n al in one receiver om te  :'(. Natuurlijk wist ik dit maar op één of andere manier dit toch doorgezet.

Nu ik weer terug wil naar stereo wil ik het weer goed gaan aanpakken en eigenlijk weer een beetje op het niveau komen van 2 jaar geleden. Dit zal enige tijd in beslag gaan nemen aangezien ik niet weer allemaal losse componenten wil hebben, want had ik hiervoor een dedicated ruimte ter beschikking, komt het nu te staan in de woonkamer.
Dit laatste vind ik helemaal niet erg aangezien ik daar meer naar muziek luister als ik ooit gedaan heb in mijn aparte ruimte.
Vind het gewoon veel gezelliger om met een lekker drankje met zijn tweën op de bank te genieten van een goed stuk muziek dan alleen in een kamer.

De pioneer doet goed dienst voor een film maar kan me niet bekoren voor muziek en mis gewoon de betrokkenheid bij de muziek. Dit laatste mis ik de laatste twee jaar zo erg dat ik weer flink moet investeren maar dat heb ik ervoor over.

Ik heb me aangemeld omdat het me leuk lijkt dit te kunnen delen en desondanks ik niet in mijn kinderschoenen sta qua ervaring in het audiowereldtje toch denk nog een hoop te kunnen leren van andere enthousiastelingen.

Voor nu wens ik jullie alvast een fijne en veilige jaarwisseling en hoogstwaarschijnlijk spreek ik jullie snel in één van de boards.

Mvg,

Bryan


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Bryan!
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2013, 17:58:48 »
Welkom Bryan!    :yeah:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: De set van Bryan!
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2013, 18:04:43 »
Welkom Bryan!    :yeah:
+1
En schoonmoeder hoeft niet met een hoofdletter.  ;D    ::)       :P

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: De set van Bryan!
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2013, 18:44:21 »
Welkom op het forum Bryan! Jij en je wederhelft natuurlijk ook een prachtig en vooral muzikaal 2014 gewenst.  :rockon:
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: De set van Bryan!
« Reactie #4 Gepost op: 29 december 2013, 18:45:37 »
Welkom Bryan hier op dit forum :)
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Bryan

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
Re: De set van Bryan!
« Reactie #5 Gepost op: 29 december 2013, 19:08:49 »
Welkom Bryan!    :yeah:
+1
En schoonmoeder hoeft niet met een hoofdletter.  ;D    ::)       :P

Ongelovelijk dat ik dit automatisch met een hoofdletter schrijf.  ;D......... :neenee:. Dit krijg je snel op een toetsenbord van een ipad :think:.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: De set van Bryan!
« Reactie #6 Gepost op: 29 december 2013, 19:21:49 »
Welkom Bryan!

Je bent een fractie jonger maar ook ik heb een hele riedel aan apparatuur en accessoires versleten.
Een klein deel ervan heb ik elders vermeld.

Ik ben eerlijk gezegd wel geïnteresseerd naar je hifi-verleden, al is het maar bij benadering.
Kijk maar

Welkom dus.  ;)

Met vriendelijke groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Bryan!
« Reactie #7 Gepost op: 29 december 2013, 20:26:26 »
Welkom Bryan!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De set van Bryan!
« Reactie #8 Gepost op: 29 december 2013, 20:40:06 »
Welkom Bryan en veel plezier gewenst met het rondhangen hier op het forum.

Groet, John
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Bryan

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
Re: De set van Bryan!
« Reactie #9 Gepost op: 29 december 2013, 21:19:08 »
Ok mark jij je zin,......dankzij jou ben ik nu de hele tijd aan het typen ;D.

Toen ik een jaar of 7 was kreeg ik van mij vader een oude platenspeler en versterker met twee hogedruk bruin gefineerde philips luidsprekers die zeker tot mijn 11 jaar dienst hebben gedaan. Draaide oude lp's van mij opa zoals de beetles, dave brubeck. Tevens was de versterker ook een cassette deck met tuner dus mocht er een goed nummer op de radio voorbij komen raaste ik mij naar de versterker om op de opname knop (rec) te drukken :).

Toen ik een jaar of twaalf was heb ik van mijn eerste verdiente centjes een goede radio gekocht aangezien de platenspeler wel erg oudewets was ( was toen mijn gedachte......... Nu weet ik wel beter) en de versterker echt aan vervanging toe was.
De portable radio was niet wat ik verwachte en had al weer snel een nieuwe gekocht ( gingen mijn zuur verdiende centen weer). Het ging dit keer om een type waarbij de luidspreker losgehaald konden worden en er zat een cd speler op.
Deze set heeft lang gespeeld tot dat ik op mijn achtiende dacht nu moet er maar eens iets knaps komen.

Eind 1996 ben ik samen met mijn neef ( die toen veel meer verstand ervan had) naar Raf amsterdam geweest. De keuze was gevallen op de onkyo 535 receiver  met bijbehorende cd speler en Bower en Wilkens dm 305 vloerstaanders. Dit was zo'n vooruitgang en was hemel te rijk.
Aangezien dit een prologic versterker was had ik mijn oude philips aangesloten alszijnde surround luidsprekers. Dit leek natuurlijk nergens naar en heb dat hele prologic nooit echt begrepen aangezien je de geluidseffecten er in mijn beleving zelf moest bij verzinnen want uit de speakers kwam voor mijn gevoel niets.

De B&W's werden ingeruild voor de grotere Dm604 en de cc6 center werd er gelijk bij gekocht. De achterluidsprekers liet ik nog maar even zitten voor de bovenstaande reden.
Toen in 1998 sony kwam met de STR DA 50 ES en die mooi dvd speler 7700 was ik om en ging ik sparen als een gek. In de zomer van 1999 deze sony combo gekocht en dit was wat ik zocht maar die B&W klonken toch echt te lief samen met de sony. Tevens moet ook eerlijk zeggen dat ik toen ook al snel door had dat de sony power te kort kwam voor de vermogenvretende dm604.
Dus hup......B&W eruit en de infinty overture 3 kwam ervoor in de plaats. Nu dat ik AC3 kon draaien miste ik dus achter speakers. Deze werden pas in de zomer van 2000 aangekocht en werd de kleine uitvoering namelijk overture 2.
Het leuke aan deze luidsprekers was dat deze half actief waren. De grootste uitvoering had vier 6,5 inch laageenheden aan een 300 watt rms versterker. De kleinste telg had 150 rms en kan je vertellen dit was voor toen de tijd mijn standaard( niets was beter) ;D.

Vervolgens was ik de sony eind 2000 weer zat en had mijn zinnen gezet op de pioneer vsx908 in gold uitvoering. Het laag was strakker en sneller, maar de muziekaliteit was in mijn beleving ver te zoeken.
Geluid was te klinisch en kil dus werd er naar veel luistersessies een NAD T762 aangekocht. Voor het eerst was ik onder indruk van een receiver met het weergeven van stereo.
In 2002 eindtrap aangekocht van het merk parasound namelijk de HCA 1205 en de potmeter achterop losgesoldeerd en een rechtstreekse verbinding gemaakt. Geluidsbeeld kwam meer los van de speakers na deze kleine ingreep en dit smaakte naar meer.

In 2003 is er heelveel gekocht en gewijzigd. Zo zijn de infinities van de hand gedaan en hebben plaatsgemaakt voor de veel meer dynamische weergevers van klipsch. Dit waren de RF 5 mkII, rc7 en voor de surrounds de rs3 mkII. Ook werd er een parasound AVC 2500 processor aangekocht en een subwoofer uit amerika. De laatste was een SVS pc plus met een digitale versterker van 525 watt en ging gemeten in mijn ruimte tot 19 hz a 105 db. Dit hoor je niet meer maar voelen :afro:.

Dit geweld vroeg om een groot scherm dus werd er na veel onderzoek een CRT projector aangekocht. Dit werd de sony 1272 en een beeld projecteerde van 240cm diagonaal op een zitafstand van ongeveer 3 mtr. De sony dvd speler deed nog steeds trouw dients en wilde een upgrade hebben aangezien intelaced er niet uitzag. Een pcm module werd aangekocht en ingebouwd zodat de beeld opbouw progressief werd uitegstuurd. Dit was natuurlijk geweldig en heb veel films met plezier bekeken.

Hoe goed de setup ook presteerde op muziekaal vlak bleef hij flink achter op hetgeen ik wilde. Film kijken werd steeds minder en muziek luisteren steeds meer.
Heb in 2005 Louis Raatjes leren kennen en heeft me met zijn modificaties aan welke appartuur ook weten te overtuigen en ben voledig overgegaan naar stereo.
De toen aangekochte setup bestond uit een sony XA5ES ( volledig gemod), parasound 1500 dac (gemod) en een parasound HCA 1200 mkII. Dit geheel gekoppeld aan zijn eigen speakerlijn klonk dit werkelijk waar fantastisch en hebben velen uurtjes mij voorzien van muziekbeleving.

Met deze setup ben ik ook samen gaan wonen en heb in  goed overleg een eigen muziekkamer weten af te dwingen  :evil:.
Toen ik eenmaal financieel weer wat lucht had de gehele setup verder doorgebouwd op het geen ik toen had en wilde elk component volledig scheiden.
Dus werd het loopwerk ,dac ,voorversterker, actieffiltering en vervolgens twee stereo eindtrappen.
Op deze manier kon ik dus voor de versterking het mid/hoog en laag gescheiden naar de eindtrappen sturen. Deze set was ook totaal aangepakt en gemodificeerd. De middelste telg uit de speakerserie werd gelijk vervangen voor de groter jongens uit de serie. Deze gaven veel meer rust en geheel geen compressie meer op hogere volumes.
Deze laatste setup is voor mij het mooiste wat ik zelf heb mogen bezitten en heb deze verkocht in maart 2012 :think: :think:.

In 2011 een pioneer aangeschaft met sonos voor in de woonkamer waar ik tot op heden nog steeds mee speel. Qua film geweldig met de beter bron tov vroeger namelijk blu-ray, maar muziekbeleving??????? laat dat maar uit je hoofd.
Vandaar dat dit snel de deur uitgaat en ik volledig terug ga naar stereo voor altijd!!!!!!!

Hoop zo iets meer inzicht gegeven te hebben van mijn audio verleden. Mochten mensen nog ergens vragen over hebben.......stel ze gerust.

Mvg,

Bryan

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De set van Bryan!
« Reactie #10 Gepost op: 29 december 2013, 21:22:11 »
 :pictures:
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Bryan!
« Reactie #11 Gepost op: 29 december 2013, 21:23:09 »
Bryan,

Zal ik de draad verplaatsen naar Sets van Leden?

Ik hoor 't graag.

Groet,

Hififreak


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryan

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
Re: De set van Bryan!
« Reactie #12 Gepost op: 29 december 2013, 22:12:20 »
Is goed hififreak, alvast bedankt ;)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De set van Bryan!
« Reactie #13 Gepost op: 29 december 2013, 23:46:15 »
Nou, je verhaal geeft een aardige kijk op "The (hifi) life of Brian !"). Een mooi verhaal met interessante ervaringen en aparte apparatuur ! Welkom !

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Bryan!
« Reactie #14 Gepost op: 02 januari 2014, 11:20:25 »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal