Auteur Topic: Without further ado: Introducing the Sony KS-series  (gelezen 43776 keer)

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #30 Gepost op: 30 december 2013, 11:06:04 »
Juist  :)  Ik meen dat ik 'm de vorige keer bij jullie heb zien staan, maar of ik 'm gehoord heb...

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #31 Gepost op: 30 december 2013, 11:08:54 »
Juist  :)  Ik meen dat ik 'm de vorige keer bij jullie heb zien staan, maar of ik 'm gehoord heb...

Hij heeft eerst in de woonkamer gestaan om de Yammies aan te sturen. Sinds Rotella er is heeft hij werkeloos in de luisterruimte gestaan. Daar stond immers de uber-sony 370 al te spelen.  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #32 Gepost op: 30 december 2013, 19:44:46 »
Zohee!  :o

Ben je effe een dagje weg, zetten ze de mooiste dingen op het forum!

Petje af man, ziet er fantastisch uit!  8)
- audiodidact -

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #33 Gepost op: 30 december 2013, 20:31:07 »
Zohee!  :o

Ben je effe een dagje weg, zetten ze de mooiste dingen op het forum!

Petje af man, ziet er fantastisch uit!  8)

Dank je Sander!

Wellicht dat ik de cd-speler mee kan nemen naar de Nieuwjaarsmeeting. Dan kunnen jullie hem in levende lijve aanschouwen.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #34 Gepost op: 02 maart 2014, 08:37:01 »
Na de twee zilveren QS-apparaten is het nu de beurt aan twee zwarte exemplaren. Wederom via Marktplaats eerst twee geschikte slachtoffers geregeld. Dit keer zijn het een TA-FB730r qs versterker en een CDP-XB630qs cd-speler geworden.

Als kleur voor de bovenkappen heb ik uiteindelijk gekozen voor een bronskleurige metallic lak. Inspiratie voor de kleur zijn de inverted domes van de HiVi BS3 driver geweest uit mijn, door Richard gebouwde, set Needles.



De exacte kleur is deze:



Voor de zijpanelen wilde ik ook weer iets bijzonders gebruiken. Daar heb ik uiteindelijk gekozen voor een materiaal genaamd "Corian". Dit is een kunststof met een zeer hoge dichtheid: http://corian.nl/Corian/nl_NL/index.html

Het wordt veel toegepast in keuken, badkamers, maar ook in meubeldesign en interieurdesign. Ik heb gekozen voor het gebroken wit van het keukenblad op de eerste foto. Hieronder enkele voorbeelden.







#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #35 Gepost op: 02 maart 2014, 10:31:36 »
Dat is weer een mooi project.
Succes.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #36 Gepost op: 02 maart 2014, 10:58:46 »
Corian is een mooi en goed te bewerken materiaal (monddoekje gebruiken). Het enige nadeel van Corian is dat het gemakkelijk een kleur zoals bijvoorbeeld de kleur van kerrie e.d. opneemt,  maar aangezien je de apparatuur waarschijnlijk niet in de buurt van dit soort stoffen gebruikt zul je daar weinig of geen last van hebben.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #37 Gepost op: 02 maart 2014, 11:10:36 »
Corian is een mooi en goed te bewerken materiaal (monddoekje gebruiken). Het enige nadeel van Corian is dat het gemakkelijk een kleur zoals bijvoorbeeld de kleur van kerrie e.d. opneemt,  maar aangezien je de apparatuur waarschijnlijk niet in de buurt van dit soort stoffen gebruikt zul je daar weinig of geen last van hebben.

Haha, dat denk ik ook niet inderdaad!

Van een familielid, welke een aanrechtblad van Corian heeft, zou het materiaal dusdanig zijn dat het juist niet vatbaar is voor het intrekken van kleurstoffen.  :think:
Zijn aanrechtblad is twee jaar na installatie nog smetteloos. Is er iemand die daar uitsluitsel over kan geven?
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #38 Gepost op: 02 maart 2014, 12:44:34 »

Dat komt in mooie keukens word praktisch haast nooit gekookt,het is meer van kijkt u eens! wat mooi.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #39 Gepost op: 02 maart 2014, 13:11:53 »

Dat komt in mooie keukens word praktisch haast nooit gekookt,het is meer van kijkt u eens! wat mooi.

In dit geval gaat die vlieger niet op, aangezien er in deze hele fraaie keuken wel degelijk heerlijke maaltijden worden bereid.  ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #40 Gepost op: 02 maart 2014, 13:23:59 »

Dat komt in mooie keukens word praktisch haast nooit gekookt,het is meer van kijkt u eens! wat mooi.

In dit geval gaat die vlieger niet op, aangezien er in deze hele fraaie keuken wel degelijk heerlijke maaltijden worden bereid.  ;)
Wellicht dat daar in de loop van de tijd wat aan gedaan is en ik praat ook maar met de wetenschap van 17 jaar geleden toen ik een Siematic keruken kocht !

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #41 Gepost op: 02 maart 2014, 13:27:54 »

Dat komt in mooie keukens word praktisch haast nooit gekookt,het is meer van kijkt u eens! wat mooi.
Wat een onzin, dat dat voor jou of je omgeving van toepassing is wil nog niet zeggen dat het overal zo is ;)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #42 Gepost op: 02 maart 2014, 13:33:23 »

Dat komt in mooie keukens word praktisch haast nooit gekookt,het is meer van kijkt u eens! wat mooi.
Wat een onzin, dat dat voor jou of je omgeving van toepassing is wil nog niet zeggen dat het overal zo is ;)

Geheel vreemd is het ook niet.... ben ook vaker tegengekomen dat men in de bijkeuken of schuur deed koken om het binnen netjes te houden. Logica ontgaat me dat voor op
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #43 Gepost op: 19 maart 2014, 18:35:12 »
De vorderingen lopen gestaag voor het 730/630 project. Hieronder alvast een voorproefje. Deze kappen heb ik zelf gespoten, omdat de betreffende kleur door de firma Motip geleverd wordt in spuitbus variant. Het is een 2014 kleur voor de Mini Countryman







De kappen van de nieuw verworven 920/930 combi liggen nu bij de spuiter. De gekozen kleur is helaas niet in spuitbus verkrijgbaar. Het laten maken van twee spuitbussen was even duur als het laten spuiten bij mijn oude werkgever. De keuze was dus snel gemaakt.  ;) De kleur is geworden: Hot Orange Metallic / Rocket Orange van Volkswagen / Audi.



#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #44 Gepost op: 19 maart 2014, 18:44:35 »
KLeurrijk geheel!   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.