Auteur Topic: Without further ado: Introducing the Sony KS-series  (gelezen 43783 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #15 Gepost op: 29 december 2013, 20:20:43 »
Mooi hoor, alleen zou ik wat anders zoeken voor de boutjes waar het hout mee vast zit... verzonken inbus in RVS past beter....vind ik dan.
Science is no democracy

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #16 Gepost op: 29 december 2013, 20:38:38 »
Very nice, Kevin!  :claps:

Heb de link op mijn Facebook pagina gezet...  ;D

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #17 Gepost op: 29 december 2013, 20:49:26 »
Persoonlijk kan ik het niet echt mooi vinden, zowel de kap als de houten zijkanten...

Maar ik wens je er veel plezier mee.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #18 Gepost op: 29 december 2013, 20:54:20 »
Persoonlijk kan ik het niet echt mooi vinden, zowel de kap als de houten zijkanten...

Maar ik wens je er veel plezier mee.
Maar bestaat er maar 1 van.  ;D

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #19 Gepost op: 29 december 2013, 20:55:12 »
Kevin het kan heel simpel je neemt een boortje ter grote van de kop inbus bout zeg rond 6 en die boor je precies op diepte van de kop souvereinboortje voor het braampje en klaar is Kees geen dure investering en klaar

Foto als bijlage toegevoegd van mijn schets ter verduidelijking
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #20 Gepost op: 29 december 2013, 21:18:58 »
Kevin het kan heel simpel je neemt een boortje ter grote van de kop inbus bout zeg rond 6 en die boor je precies op diepte van de kop souvereinboortje voor het braampje en klaar is Kees geen dure investering en klaar

Foto als bijlage toegevoegd van mijn schets ter verduidelijking

Ik had er meer eentje in gedachten met een schuine verzonken kop...
Science is no democracy

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #21 Gepost op: 29 december 2013, 21:29:42 »
Bedankt voor de tips en complimenten heren!

Ando en Richard: Ik heb stad en land afgezocht naar (rvs) inbus boutjes in de maat M3. Helaas heeft Sony een dusdanig specifieke schroefdraad gebruikt dat deze niet te vinden zijn. De schroefdraad lijkt meer op een houtdraad namelijk. Ik ga de huidige schroefjes met ringetjes verzinken in ieder geval. Mocht ik dan toch nog inbus exemplaren vinden, dan kan ik die later nog monteren. Als jullie suggesties hebben waar ik deze zou kunnen vinden, dan houd ik mij van harte aanbevolen.

John: bedankt voor je eerlijke feedback! Dat kan ik waarderen. Smaken verschillen nu eenmaal. Ze blijven echter uniek, danwel one-of-a-kind en daardoor speciaal voor mij. Precies zoals Paul ook al aangeeft.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #22 Gepost op: 29 december 2013, 21:49:54 »
Bedankt voor de tips en complimenten heren!

Ando en Richard: Ik heb stad en land afgezocht naar (rvs) inbus boutjes in de maat M3. Helaas heeft Sony een dusdanig specifieke schroefdraad gebruikt dat deze niet te vinden zijn. De schroefdraad lijkt meer op een houtdraad namelijk. Ik ga de huidige schroefjes met ringetjes verzinken in ieder geval. Mocht ik dan toch nog inbus exemplaren vinden, dan kan ik die later nog monteren. Als jullie suggesties hebben waar ik deze zou kunnen vinden, dan houd ik mij van harte aanbevolen.


Waarschijnlijk is het dan geen M3 (metrisch) maar een andere schroefdraad. Is het echt van dat hele grove draad, een soort parkers?
Science is no democracy

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #23 Gepost op: 29 december 2013, 21:53:27 »
Bedankt voor de tips en complimenten heren!

Ando en Richard: Ik heb stad en land afgezocht naar (rvs) inbus boutjes in de maat M3. Helaas heeft Sony een dusdanig specifieke schroefdraad gebruikt dat deze niet te vinden zijn. De schroefdraad lijkt meer op een houtdraad namelijk. Ik ga de huidige schroefjes met ringetjes verzinken in ieder geval. Mocht ik dan toch nog inbus exemplaren vinden, dan kan ik die later nog monteren. Als jullie suggesties hebben waar ik deze zou kunnen vinden, dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Waarschijnlijk is het dan geen M3 (metrisch) maar een andere schroefdraad. Is het echt van dat hele grove draad, een soort parkers?

Inderdaad dat hele grove draad. Ze zijn nu gemonteerd met Rotadrill 3x30 schroeven. De draad hiervan is identiek.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #24 Gepost op: 29 december 2013, 22:01:52 »
Bedankt voor de tips en complimenten heren!

Ando en Richard: Ik heb stad en land afgezocht naar (rvs) inbus boutjes in de maat M3. Helaas heeft Sony een dusdanig specifieke schroefdraad gebruikt dat deze niet te vinden zijn. De schroefdraad lijkt meer op een houtdraad namelijk. Ik ga de huidige schroefjes met ringetjes verzinken in ieder geval. Mocht ik dan toch nog inbus exemplaren vinden, dan kan ik die later nog monteren. Als jullie suggesties hebben waar ik deze zou kunnen vinden, dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Waarschijnlijk is het dan geen M3 (metrisch) maar een andere schroefdraad. Is het echt van dat hele grove draad, een soort parkers?

Inderdaad dat hele grove draad. Ze zijn nu gemonteerd met Rotadrill 3x30 schroeven. De draad hiervan is identiek.

Dat wordt lastig denk ik... wat je nog zou kunnen proberen is de gaten opboren en er blindklinkmoeren met metrische draad in zetten. Maar dan moet je eerst wel even goed kijken of je er de ruimte voor hebt naar binnen toe en of de opliggende rand geen problemen oplevert. Ik denk dat het goed te doen is maar ik weet niet hoever jij wilt gaan in het 'verbouwen' van de kast...
Science is no democracy

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #25 Gepost op: 29 december 2013, 22:05:30 »
Het verbouwen van het chassis wil ik graag vermijden. Wellicht kan ik nog wel de juiste rvs-schroeven en ringetjes vinden. Deze mooi verzonken monteren en het ziet er nog netter uit.  ;)

I'll keep you guys posted.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #26 Gepost op: 29 december 2013, 22:09:54 »
Kevin ik ben jaloers op het vakmanschap welke hier is uitgevoerd. Hier mag je jezelf en wie je ook geholpen heeft een klapje op je schouder geven.
Vind het werkelijkwaar prachtig als mensen zo bezig zijn!! Goed gedaan kerel ;)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #27 Gepost op: 29 december 2013, 22:21:15 »
Dank je Gerwin! Much appreciated.

Alle lof ook voor mijn oud-collega's van Wittebrug Autogroep voor het faciliteren van het spuitwerk, Spullengraveren.nl voor de gravures en mijn schoonvader voor de hulp met het materiaal en het bewerken van de zijpanelen. Zonder hun hulp was dit project nooit van de grond gekomen.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #28 Gepost op: 30 december 2013, 01:02:09 »
Leuk Kevin!  :)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Without further ado: Introducing the Sony KS-series
« Reactie #29 Gepost op: 30 december 2013, 10:22:31 »
Leuk Kevin!  :)

Dank je Koen. Dit is overigens de versterker welke wij opgehaald hebben voor ons laatste bezoek aan jou.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A