Auteur Topic: Transmissielijn.... het kriebelt!  (gelezen 34209 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.232
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #30 Gepost op: 23 januari 2014, 20:34:14 »
Als er maar 47 in het getal zit  ;D Nee, dat is niet de bedoeling.

Het verhaal erachter is dat ik een collega aan het warm lopen ben voor de bouw van 5 stuks transmissielijnen die meer dan die 15 of 30 W aan kunnen. 50 W rms en pieken naar 100 W zit dan meer in het straatje. Zo van: "ik heb nog een berg mdf in de schuur, wat zal ik er eens mee gaan doen?" Nou, ik weet wel wat  :D Bouwtekeningen meteen aanpassen zodat ze actief gebruikt kunnen worden. Laten we het houden op een goed voornemen...

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #31 Gepost op: 23 januari 2014, 20:36:51 »
Zoals gezegd ligt het pakketje hier klaar.  Ik ga eerst nog wat anders knippen en plakken en wat er daarna komt is nu ook bekend.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.232
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #32 Gepost op: 23 januari 2014, 20:41:46 »
 8) Ik ben benieuwd. Het zou wel eens een productief jaar kunnen worden!

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #33 Gepost op: 23 januari 2014, 20:44:52 »
Ik hoop er niet veul te bouwen, maar nog veulerder.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #34 Gepost op: 23 januari 2014, 20:59:45 »
Ik heb net een mail ontvangen van Jordan zijn best dure jongens


Dear Richard

Thank you for your email and interest in our products.

We currently have one pair of Eikona drive units in stock, with more expected in early February. The cost is £398.00 per pair including VAT and carriage/insurance via Fedex will be £54.00 including VAT at 20%.

If your business is VAT-registered and you let me have a VAT number, we can zero-rate the VAT.

If you wish to order, send me a contact address and telephone and I will forward a Paypal invoice. This can be paid either via Paypal or credit card.

Best regards

Colin

Colin Shelbourn
Sales
E J Jordan Designs
www.ejjordan.co.uk
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.232
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #35 Gepost op: 23 januari 2014, 21:06:43 »
Ja, 220 euro per unit is best spicy. Daar wil ik ze eerst voor gehoord hebben.

Groet,
Jacco

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #36 Gepost op: 23 januari 2014, 21:11:32 »
Ja, 220 euro per unit is best spicy. Daar wil ik ze eerst voor gehoord hebben.

Groet,
Jacco

Ik deel je mening in deze... En stel dat het ook nog filtering nodig heeft ik zou niet weten hoe. Opzich lijkt met het wel heel gaaf om setje met deze breedbanders te bouwen ben best wel verliefd geworden op het breedband TL systeem qua weergave
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2014, 21:13:25 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.232
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #37 Gepost op: 23 januari 2014, 21:14:20 »
Ik ook niet, ga ik natuurlijk snel genoeg achterkomen maar dan nog. Misschien dat de prijs nog wat gaat zakken.

Groet,
Jacco

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #38 Gepost op: 23 januari 2014, 21:16:05 »
Ja, 220 euro per unit is best spicy. Daar wil ik ze eerst voor gehoord hebben.

Groet,
Jacco

Eh, 450 Engelse ponden is pakweg 540 euro. Dat is 270 per unit.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.232
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #39 Gepost op: 23 januari 2014, 21:22:29 »
Ik ga er even vanuit dat de VAT afgetrokken kan worden. Ook van de verzending. Is vast wel een BV te vinden die dat kan.

Groet,
Jacco

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #40 Gepost op: 24 januari 2014, 01:10:39 »
Commentaar mag gerust hoor, geen probleem. Graag zelfs, misschien kan ik daar nog wat van leren. Maar ik beweer ook niet dat ik de wijsheid in pacht heb en kom ook niet met zelf bedacht bewijsmateriaal dat het zou moeten werken... het is gewoon een experiment.

Ik weet hoe de 2-weg Visaton setje in een relatief kleine BR klinkt, verwacht dat het beter klinkt in een TL omdat het laag van de FRS8 daar ook zo lekker in klinkt, maar misschien kunnen ze wel op de brandstapel... heb ik me toch lekker vermaakt intussen.

Om een TL echt goed aan te pakken zou ik absoluut met de sheets van dr. King werken, maar als het je meer om de lol gaat kun je het natuurlijk prima op deze manier doen. Met het variëren van de hoeveelheid demping in de lijn kun je ook nog wel het een en ander experimenteren als het niet helemaal in één keer goed uitpakt. Je kunt het zodoende allicht proberen... Als je met de formules die je op zelfbouwaudio.nl gevonden hebt voor weinig geld een kastje in elkaar batst en daar die drivers in stopt met het filter dat erbij hoort zal het allicht ergens in de richting zitten...

Heb je overigens al gezocht naar TL-ontwerpen voor de woofers die je hebt? Zo nee, dan zou ik dat eens doen. Als je een ontwerp met een vergelijkbaar drivertje van dezelfde diameter kunt vinden heb je misschien ook een duwtje in de goede richting. Ik ben geen deskundige op het gebied van TL's, maar ik vermoed dat je dan vooral op de parameters Qts en Fs moet letten. Als die in de buurt van die van je eigen woofers zitten lijkt het me aannemelijk dat je tot een vergelijkbaar resultaat komt.
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2014, 01:12:21 door Koen »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #41 Gepost op: 24 januari 2014, 09:32:18 »
Koen,

Ik heb nog niet specifiek naar een TL gezocht voor de woofer. Het is een Visaton W130NG 4 ohm in combinatie met de DT70NG 4 ohm tweeter. Heb jij een idee waar ik eens zou kunnen zoeken?
Science is no democracy

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #42 Gepost op: 24 januari 2014, 11:11:50 »
Bij mij kriebelt het ook nog steeds!

Ik ga zeer binnenkort eens even luisteren naar de JX92 drivers van Jordan. Deze zitten onder andere in de Solo van Lentus Audio Ik ben uitgenodigd door Koert één van de grondleggers van dit Nederlandse merk, om bij hem thuis eens te komen luisteren naar de Solo. Dit is in mijn beleving het mooiste breedband design op de markt en ik ben ook erg benieuwd hoe het klinkt.

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #43 Gepost op: 24 januari 2014, 11:28:48 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Transmissielijn.... het kriebelt!
« Reactie #44 Gepost op: 24 januari 2014, 13:20:20 »
Bij mij kriebelt het ook nog steeds!

Ik ga zeer binnenkort eens even luisteren naar de JX92 drivers van Jordan. Deze zitten onder andere in de Solo van Lentus Audio Ik ben uitgenodigd door Koert één van de grondleggers van dit Nederlandse merk, om bij hem thuis eens te komen luisteren naar de Solo. Dit is in mijn beleving het mooiste breedband design op de markt en ik ben ook erg benieuwd hoe het klinkt.



Als het net zo goed klinkt als het er uitziet......... fraai ontwerp!