Auteur Topic: ADAM & Needle  (gelezen 9484 keer)

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
ADAM & Needle
« Gepost op: 26 december 2013, 14:19:20 »
Nu ik een paar dagen draai met de Needles (HiVi B3S met notch filter) is het tijd voor een volstrekt subjectief vergelijkje met mijn ADAM artist compact speakers.

Ik heb diverse muzieksoorten gedraaid, van stevig rock tot etherische koorklanken, en in het kort komen mijn ervaringen neer op het volgende:

In vergelijking met de ADAM's scoren de Needles positief bij akoestisch opgenomen muziek mits het niet al te complex wordt. Het gevoel 'erbij' te zijn en de instrumenten/zangstemmen individueel aan te kunnen wijzen is onovertroffen. Evenals de akoestiek van de opnameruimte. Je ziet bijna het glas-in-lood van de kerk voor je ;) Zelden zo mooi orgel- en koormuziek gehoord, waarbij ik de allerlaagste orgeltonen graag inwissel voor het prachtige coherente plaatje dat de Needles neerzetten. Maar verder zijn de ADAM's in het voordeel: betere detaillering en veel minder moeite met (complexe en stevige) rock of groot orkest: ook dan blijven allerlei details goed hoorbaar die bij de Needles in de verdrukking komen.




Maar dat plaatje dat de Needles neerzetten is toch wel erg mooi :)

 

« Laatst bewerkt op: 26 december 2013, 18:25:14 door Frits »

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: ADAM & Needle
« Reactie #1 Gepost op: 26 december 2013, 15:44:04 »
Volgens mij heb ik de instap Needles.
Op normaal volume klinken ze zeker goed.
Ik mis soms wel wat detail bv bij het aanslaan van een piano-toets.
Ik vind de nagalm ook wat minder.
Dat doen de Scepters en de Spica's beter.
Maar dat vind ik niet vreemd.
Toch vind ik de Needles leuke speakertjes.
I love vintage.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: ADAM & Needle
« Reactie #2 Gepost op: 26 december 2013, 17:22:38 »
Ik ga er eerst een filtertje in zetten en er dan nog eens uitgebreid voor zitten! De Visaton FRS8 vind ik toch niet echt OK klinken zonder filter hoewel er op diverse sites staat dat dit niet nodig is....
Science is no democracy

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: ADAM & Needle
« Reactie #3 Gepost op: 26 december 2013, 17:27:51 »
Ik ga er eerst een filtertje in zetten en er dan nog eens uitgebreid voor zitten! De Visaton FRS8 vind ik toch niet echt OK klinken zonder filter hoewel er op diverse sites staat dat dit niet nodig is....

Eens ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: ADAM & Needle
« Reactie #4 Gepost op: 26 december 2013, 20:38:25 »
Nu ik een paar dagen draai met de Needles (HiVi B3S met notch filter) is het tijd voor een volstrekt subjectief vergelijkje met mijn ADAM artist compact speakers.

Ik heb diverse muzieksoorten gedraaid, van stevig rock tot etherische koorklanken, en in het kort komen mijn ervaringen neer op het volgende:

In vergelijking met de ADAM's scoren de Needles positief bij akoestisch opgenomen muziek mits het niet al te complex wordt. Het gevoel 'erbij' te zijn en de instrumenten/zangstemmen individueel aan te kunnen wijzen is onovertroffen. Evenals de akoestiek van de opnameruimte. Je ziet bijna het glas-in-lood van de kerk voor je ;) Zelden zo mooi orgel- en koormuziek gehoord, waarbij ik de allerlaagste orgeltonen graag inwissel voor het prachtige coherente plaatje dat de Needles neerzetten. Maar verder zijn de ADAM's in het voordeel: betere detaillering en veel minder moeite met (complexe en stevige) rock of groot orkest: ook dan blijven allerlei details goed hoorbaar die bij de Needles in de verdrukking komen.




Maar dat plaatje dat de Needles neerzetten is toch wel erg mooi :)

 

En dat voor 2 x 29 euro aan units een beetje mdf en wat andere prullaria.....humor ;)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: ADAM & Needle
« Reactie #5 Gepost op: 26 december 2013, 20:42:28 »
Leuk Frits.  Ik heb de Hivi naast de FRS8 beluisterd en die doet 't m.i. in het hoog net iets anders.

Op termijn maar een batterij breedbanders naast elkaar zetten.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: ADAM & Needle
« Reactie #6 Gepost op: 27 december 2013, 19:16:25 »
Nu ik een paar dagen draai met de Needles (HiVi B3S met notch filter) is het tijd voor een volstrekt subjectief vergelijkje met mijn ADAM artist compact speakers.

Ik heb diverse muzieksoorten gedraaid, van stevig rock tot etherische koorklanken, en in het kort komen mijn ervaringen neer op het volgende:

In vergelijking met de ADAM's scoren de Needles positief bij akoestisch opgenomen muziek mits het niet al te complex wordt. Het gevoel 'erbij' te zijn en de instrumenten/zangstemmen individueel aan te kunnen wijzen is onovertroffen. Evenals de akoestiek van de opnameruimte. Je ziet bijna het glas-in-lood van de kerk voor je ;) Zelden zo mooi orgel- en koormuziek gehoord, waarbij ik de allerlaagste orgeltonen graag inwissel voor het prachtige coherente plaatje dat de Needles neerzetten. Maar verder zijn de ADAM's in het voordeel: betere detaillering en veel minder moeite met (complexe en stevige) rock of groot orkest: ook dan blijven allerlei details goed hoorbaar die bij de Needles in de verdrukking komen.




Maar dat plaatje dat de Needles neerzetten is toch wel erg mooi :)

 

Mooi verslag heb je daar geschreven  over de adam artist, was het de 3 of de 5 serie. Het lijken mij leuke speakers voor erbij, kwa geluidsbeeld zullen ze wel in de buurt van de Elac speakers komen die ik nu heb. ;D
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: ADAM & Needle
« Reactie #7 Gepost op: 27 december 2013, 19:32:04 »
Frits heeft geen Artist maar een Adam ART Compact.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: ADAM & Needle
« Reactie #8 Gepost op: 27 december 2013, 19:41:42 »
Frits heeft geen Artist maar een Adam ART Compact.   ;)

Oeps   :-[

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: ADAM & Needle
« Reactie #9 Gepost op: 27 december 2013, 19:42:09 »
Leuk Frits.  Ik heb de Hivi naast de FRS8 beluisterd en die doet 't m.i. in het hoog net iets anders.

Op termijn maar een batterij breedbanders naast elkaar zetten.   ;)

Lijkt mij een prima idee.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: ADAM & Needle
« Reactie #10 Gepost op: 27 december 2013, 19:59:26 »
Frits heeft geen Artist maar een Adam ART Compact.   ;)

Oeps   :-[

Maakt niet uit.  Het maakt muziek.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: ADAM & Needle
« Reactie #11 Gepost op: 27 december 2013, 20:20:47 »
Frits heeft geen Artist maar een Adam ART Compact.   ;)

Oeps   :-[

Maakt niet uit.  Het maakt muziek.   ;)

Jaa   ;D
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: ADAM & Needle
« Reactie #12 Gepost op: 27 december 2013, 22:40:04 »
Needlemania ? :yeah:

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: ADAM & Needle
« Reactie #13 Gepost op: 28 december 2013, 07:33:48 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: ADAM & Needle
« Reactie #14 Gepost op: 28 december 2013, 08:53:29 »
Wat in het vat zit verzuurt niet !  ;D