Auteur Topic: Proximus ging naar het prachtige Drenthe...  (gelezen 5808 keer)

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Proximus ging naar het prachtige Drenthe...
« Gepost op: 15 december 2013, 13:57:29 »
Gisteren heb ik een prachtige, gezellige middag en avond mogen beleven. Ik ben namelijk in bad geweest! Er zat echter geen water in dat bad maar het was tot de rand gevuld met gastvrijheid, goede gesprekken, mooie muziek en er zat een flinke toef culinair genot op! Echt heerlijk, ik heb er volmaakt tevreden een paar uren in rond gedobberd.

Reeds enige jaren geleden onstond bij Richard en mij een wederzijdse interesse elkaar eens op een andere manier dan een forum meeting te ontmoeten. Gewoon lekker thuis dus. En gisteren was dat moment daar. De afspraak was dat ik mij kort na het middaguur zou melden op het adres van Heer Richard en zijn wondeschone prinses Linda voor de lunch. Zo gezegd, zo gedaan. De ontvangst was hartelijk, de koffie smaakte uitstekend. Er waren heerlijk verse belegde broodjes en ruim voldoende gesprekstof.

Na deze heerlijke lunch, de magen goed gevuld, was het tijd de set van Richard eens aan de tand te voelen. Nu was ik naar Richard vertrokken in de veronderstelling een soort showroom vol Needles aan te treffen. Dit was niet het geval. Aan de prachtige Sphinx versterkers waren met twee dikke kabels de Sonus Fabers verbonden. Die hadden al een tijdje op de achtergrond staan opwarmen en nu was het moment gekomen ze eens even de sporen te geven. Een keur van artiesten kwamen voorbij, waaronder:

  • Steven Wilson - Luminol
  • Mary Gauthier - The foundling
  • Mary Gauthier - March 11, 1962
  • Dire Straits - Fade to black
  • Great Lake Swimmers - <titel vergeten> :-[
  • Joe Bonamassa - Woke up dreaming

Ik moet concluderen dat, ondanks de 'keiharde' inrichting van de huiskamer deze set een heel mooi plaatje neerzet. Alles is er gewoon. De gebruikte speakers hebben een zijdezachte tweeter aan boord wat ik als zeer aangenaam heb ervaren. Het midden en laag was ruim voldoende naar mijn smaak. Ik kan mij echter wel voorstellen dat er mensen zijn die het wat 'tam' vinden wanneer zij naar deze set luisteren. Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Maar volgens mij heeft Richard met deze wonderlijke doosjes de spijker op de kop geslagen. Dit mede gezien bijkomende facoren als de akoestiek, opstelling en dergelijke. Veel groter dan het nu is zou ik het gewoon niet maken. Wellicht kan het wat zachter maken van de inrichting nog heel iets meer uit deze set halen.

Ondertussen werd mijn aandacht voortdurend afgeleid door Linda. Niet haar overigens prachtige verschijning maar het feit dat ze gewoon zwaar stond te klussen in de keuken. Hetgeen zich in de kamer manifesteerde als heerlijke geuren. Boeuf Bourgignon moest het worden en ik kon ook een vorkje meeprikken als ik dat wenste, was de mededeling. Die verleiding was mij veel te groot, ik heb er zonder morren aan toe gegeven ;)

Tijd voor een hapje en een drankje... Ondertussen heb ik Richard verzocht plaats te nemen op de luisterplek en te kijken wat hij vindt van een prachtig lang stuk muziek van Porcupine Tree, The sky moves sideways, phase 1. Ik zou van een afstandje kijken naar de manier waarop dit beleefd werd. Richard kende dit stuk niet maar genoot zichtbaar van de plotwendingen. En daar genoot ik dan weer van, net als van die heerlijke wafel met slagroom.

Er volgde daarna nog wat muziek van de Dual platenspeler. Ik had namelijk wat LP's meegebracht die Richard kon toevoegen aan zijn verzameling. The Art of Noise bijvoorbeeld. Al snel daarna was het weer tijd om te gaan eten. We hebben heerlijk gekletst, ik heb genoten van de heerlijke maaltijd die Linda had getoverd, de muziek van Yonderboy, een flinke kop koffie met zoetigheden toe.

Toen realiseerde ik mij dat het imiddels al half negen in de avond was. Aangezien ik nog een reisje huiswaarts moest maken besloten we afscheid van elkaar te nemen. Onderweg naar huis gingen mijn gedachten nog eens door de belevenissen van de dag. Prachtset gehoord, goede muziek, fijne gesprekken. Ik heb Richard en Linda leren kennen als twee oprecht autentieke, open en warme persoonlijkheden met smaak en stijl. In alle opzichten bevlogen en met passie.

Beste Richard en Linda, ik zal ongetwijfeld dingen vergeten te vermelden in dit verslag. Wat een belevenis. Eigenlijk wilde ik wel bij jullie blijven wonen. Maar het idee mijn lief weer in mijn armen te sluiten was ook zeer aantrekkelijk. Dank jullie wel voor al het goede waar ik van heb mogen genieten. Bij deze een invitatie het nog eens hier over te komen doen. Hoewel ik twijfel of ik jullie gastvrijheid wel kan evenaren.

Liefs, hartelijke groeten,
André

« Laatst bewerkt op: 15 december 2013, 18:13:01 door JohnK »

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Proximus ging naar het prachtige Drente...
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2013, 14:02:19 »
Mooi geschreven Proximus, dit zijn verhalen die onze hobby zo mooi maken.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Proximus ging naar het prachtige Drente...
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2013, 14:02:39 »
Tja wat zullen we er van zeggen...... We zijn er stil van meer niet!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Proximus ging naar het prachtige Drente...
« Reactie #3 Gepost op: 15 december 2013, 14:26:11 »
"Ik moet concluderen dat, ondanks de 'keiharde' inrichting van de huiskamer deze set een heel mooi plaatje neerzet."

Ik heb me daar ook over verbaasd: maar gelukkig is het alleen maar goed!

Over mijn smaak valt te twisten

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Proximus ging naar het prachtige Drente...
« Reactie #4 Gepost op: 15 december 2013, 16:22:38 »
Mooi geschreven recensie, van joe Bonamassa had ik nog nooit gehoord, dus maar even gedownload, om te kijken of het wat is.  ;D
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Proximus ging naar het prachtige Drente...
« Reactie #5 Gepost op: 15 december 2013, 16:41:07 »
Mooi geschreven recensie, van joe Bonamassa had ik nog nooit gehoord, dus maar even gedownload, om te kijken of het wat is.  ;D

Zoek ook eens samen met  Beth Hart :)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Proximus ging naar het prachtige Drente...
« Reactie #6 Gepost op: 15 december 2013, 17:28:52 »
Mooi verslag maar als ik t.z.t. richting het noorden ga wordt het niet meer dan copy/paste...... alles is al gezegd.  :afro: ::)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Proximus ging naar het prachtige Drente...
« Reactie #7 Gepost op: 15 december 2013, 18:04:15 »
Leuk verslag, alleen mis ik een H in Drente......... ;)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Proximus ging naar het prachtige Drente...
« Reactie #8 Gepost op: 15 december 2013, 18:07:25 »
Schitterende bloemlezing over een buitengewoon postieve muzikale en sfeervolle ervaring ten huize van een paar zeer gastvrije mensen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Proximus ging naar het prachtige Drente...
« Reactie #9 Gepost op: 15 december 2013, 18:08:18 »
Schitterende bloemlezing over een buitengewoon postieve muzikale en sfeervolle ervaring ten huize van een paar zeer gastvrije mensen.
Helemaal mee eensch! ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Proximus ging naar het prachtige Drente...
« Reactie #10 Gepost op: 15 december 2013, 18:12:04 »
Dank voor de complimenten. Maar de hulde gaat natuurlijk naar Richard en Linda die mij er toe hebben geïnspireerd met een buitengewoon fijne ontvangst.


Leuk verslag, alleen mis ik een H in Drente......... ;)
Ja, nu je het zegt... Dat moet een echte mod dan maar even oplossen ;)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Proximus ging naar het prachtige Drenthe...
« Reactie #11 Gepost op: 15 december 2013, 18:13:46 »
Topictitel is aangepast ;)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Proximus ging naar het prachtige Drenthe...
« Reactie #12 Gepost op: 15 december 2013, 18:14:45 »
Topictitel is aangepast ;)
Dank u  :-*

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Proximus ging naar het prachtige Drenthe...
« Reactie #13 Gepost op: 15 december 2013, 18:39:45 »
Helemaal mee eens. Geluid klinkt inderdaad super in zo'n harde kamer.
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Proximus ging naar het prachtige Drenthe...
« Reactie #14 Gepost op: 15 december 2013, 19:28:20 »
Een leuke verslaglegging van een méér dan goed besteedde dag.

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300