Auteur Topic: Tascam cd-200  (gelezen 6467 keer)

edwin16

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 864
    • Audioclub Oost Brabant
Tascam cd-200
« Gepost op: 11 december 2013, 21:06:44 »
Wat ik me al een tijdje afvraag, wat zou de kwaliteit van een Tascam cd-200 zijn? Ik kom deze regelmatig in muziekinstumentenwinkels tegen.
Het loopwerk is van TEAC, toch zeker geen slecht merk. Als je deze cd speler enkel als loopwerk zou gebruiken, en als het nodig is aan een beetje knappe DAC zou hangen, volgens mij heb je dan best iets moois staan, niet?

De prijs van deze cd speler is niet zo hoog, gemiddeld liggen de prijzen ver benden 400 euro.
Je zie met name dat audio apparatuur bij dit soort winkels wel vaker aanzienlijk lager ligt dan bij de gemiddelde HiFi winkel. Denk bv maar eens aan de koptelefoons van Beyer Dynamic, de Pro series zijn veul goedkoper dan de HiFi series, en het is nagenoeg dezelfde, alleen de Pro serie is degelijker uitgevoerd...

http://tascam.com/product/cd-200/overview/

http://geluidsdrager.blogspot.nl/

Leema Acoustics Tucana, Leema Acoustics Antila, Slimdevices Transporter, Thorens TD2001 RDC Isotrack, Lyra Delos, Musical Fidelity MX-VYNL, Nakamichi 682ZX, Dali Mentor 6

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Tascam cd-200
« Reactie #1 Gepost op: 11 december 2013, 22:14:09 »
Wat ik me al een tijdje afvraag, wat zou de kwaliteit van een Tascam cd-200 zijn? Ik kom deze regelmatig in muziekinstumentenwinkels tegen.
Het loopwerk is van TEAC, toch zeker geen slecht merk. Als je deze cd speler enkel als loopwerk zou gebruiken, en als het nodig is aan een beetje knappe DAC zou hangen, volgens mij heb je dan best iets moois staan, niet?

De prijs van deze cd speler is niet zo hoog, gemiddeld liggen de prijzen ver benden 400 euro.
Je zie met name dat audio apparatuur bij dit soort winkels wel vaker aanzienlijk lager ligt dan bij de gemiddelde HiFi winkel. Denk bv maar eens aan de koptelefoons van Beyer Dynamic, de Pro series zijn veul goedkoper dan de HiFi series, en het is nagenoeg dezelfde, alleen de Pro serie is degelijker uitgevoerd...

http://tascam.com/product/cd-200/overview/




Ik weet het niet, dat is iets waar jezelf over moet oordelen. Maar als ik nog een aparte DAC moet kopen om deze speler aan de gang te krijgen zijn er genoeg spelers in de markt die ik welliswaar 2ehands kan kopen voor hetzelfde bedrag.
Betreffende je byer verhaal; ik ben van de week geconfronteerd met iets en als ik dat in de handel zou zetten en per maand 1 set zou verkopen, dan kunnen mijn vrouw en ik morgen allebei nog stoppen met werken en hebben we het beter als nu.
Aan de ene kant heeft marketing een grote invloed,maar soms kan het mechanisch ook wat net beter in elkaar zitten voor thuisgebruik. Dat daar een meerprijs voor gegeven moet worden welke niet altijd realistisch is moet je maar voor lief nemen.
Kortom de waarde die er aan gehecht wordt is bepalend voor de prijs.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Tascam cd-200
« Reactie #2 Gepost op: 12 december 2013, 00:17:13 »
Daar zit gewoon een Sony KSS213x loopwerkje in van een tientje. Gewoon een opgeleukte consuentenspeler met 19" rack-oortjes.

Geen enkele reden om geld uit te geven aan die Tascam en al zeker geen 400 eypo.
- audiodidact -

edwin16

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 864
    • Audioclub Oost Brabant
Re: Tascam cd-200
« Reactie #3 Gepost op: 12 december 2013, 08:59:20 »
Daar zit gewoon een Sony KSS213x loopwerkje in van een tientje.
Niet dus.
Sorry Sander, maar dat klopt niet, er zit een TEAC CD-5020A loopwerk in.
Even de link aanklikken en je kunt het lezen.
http://geluidsdrager.blogspot.nl/

Leema Acoustics Tucana, Leema Acoustics Antila, Slimdevices Transporter, Thorens TD2001 RDC Isotrack, Lyra Delos, Musical Fidelity MX-VYNL, Nakamichi 682ZX, Dali Mentor 6

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Tascam cd-200
« Reactie #4 Gepost op: 12 december 2013, 11:13:47 »
Klopt, ik werd misleid door het Sony bruggetje.

Maar het blijft een opgeleukte consumentenmachine (niks mis mee trouwens), helaas dus geen VRDS loopwerk. ;)


« Laatst bewerkt op: 12 december 2013, 11:15:50 door KT88 »
- audiodidact -