Auteur Topic: De hulpstukkenparade van Proximus  (gelezen 13063 keer)

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #15 Gepost op: 12 december 2013, 08:59:57 »
Wat noem jij bombastisch Proximus? Kun je een voorbeeld geven?
Nou Ando, Frits geeft hier wel goede voorbeelden... Dank je wel, Frits! Met een flink symfonie orkest kun je ook een flinke bak herrie maken, bijvoorbeeld.

Dat komt écht niet uit de verf op zo'n Needle. Het idee van zo'n kleine speaker en een hoorn is goed, briljant zelfs. Maar veel te klein. Ik wil nog wel eens een mooie grote hoorn maken met een grotere breedbander erin. Ik denk dat dat een wereld van verschil maakt. Maar zeker weten doe ik het niet, het is een aanname.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #16 Gepost op: 12 december 2013, 09:06:56 »
Ik liep ook al een tijdje rond met het idee van een grotere breedbander, maar gaat het dan in het hoog niet mis?
Science is no democracy

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #17 Gepost op: 12 december 2013, 09:16:06 »
Ik liep ook al een tijdje rond met het idee van een grotere breedbander, maar gaat het dan in het hoog niet mis?
Ik denk dat dat meevalt. Ik heb ooit op het Interwebz ontwerpen gezien met een 16 en/of 22 cm bb-luidspreker, een flink labyrint erin... mooi hoor.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #18 Gepost op: 12 december 2013, 09:17:31 »
Wat noem jij bombastisch Proximus? Kun je een voorbeeld geven?
Nou Ando, Frits geeft hier wel goede voorbeelden... Dank je wel, Frits! Met een flink symfonie orkest kun je ook een flinke bak herrie maken, bijvoorbeeld.

Dat komt écht niet uit de verf op zo'n Needle. Het idee van zo'n kleine speaker en een hoorn is goed, briljant zelfs. Maar veel te klein. Ik wil nog wel eens een mooie grote hoorn maken met een grotere breedbander erin. Ik denk dat dat een wereld van verschil maakt. Maar zeker weten doe ik het niet, het is een aanname.
Geloof maar gerust van wel !

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #19 Gepost op: 06 januari 2015, 12:59:05 »
UPDATE:


Versterker
Mijn versterker is een XTZ Class A100D3. Een Zweeds ontwerp van Chinese makelij. Speelt in klasse A/B (2x 300W @ 2 Ohm) en A (2x 50W @ 8 Ohm). Prima ding dus met veel powerrrrr als het moet.



Speakers
Als speakers gebruik ik op dit moment de KEF iQ7. Een vloerstaande zuil op spikes. Gaan niet overdreven laag en dat is prima in mijn luisterkamer.

Daarnaast heb ik nog een setje B&W DM4 die ik netjes heb opgeknapt. Filters door laten meten, kasten in de blanke lak gezet, nieuwe zekeringen en houders erin en nieuwe fronten gemaakt met zwart doek. Nieuwe Coles tweeters erin gezet.

CD speler
Dit weekend heb ik bij de kringloopwinkel een Sony CDP X202ES speler gekocht voor de prijs van twee kratjes bier. Daarnaast heb ik nog een Philips CD950 waarvan ik de snaar en het lade tandwiel heb vervangen. Na beide apparaten dus wat hoognodige liefde te hebben gegeven zijn zij beiden weer in topvorm.

Cassettedeck
Cassettedeck? Jazeker, een Nakamichi CR4E welke ik zelf in mechanische zin heb gereviseerd. De elektronische revisie is gedaan door Ruud13. Hij heeft werkelijk vakwerk geleverd. Dit deck werkt weer helemaal zoals dat bedoeld is en ik ben er zeer blij mee. Ik neem ook nog gewoon rustig albums op. Bijvoorbeeld van Spotify..., gewoon omdat dat leuk is om te doen.



Er staat boven in de kast nog een Nakamichi deck BX150E te wachten op mijn liefde en aandacht. De motoren zitten allemaal vast. Het loopwerk moet dus helemaal uit elkaar. Dat komt een keer..., heus!

Platenspeler
Het doet mij veel plezier LP's af te spelen. Dat gebeurt dagelijks op mijn eveneens gereviseerde Thorens TD160 met Grado Prestige Gold 1 element. Deze platenspeler is echt helemaal uit elkaar geweest en opnieuw opgebouwd. Ik heb er ook een mahonie houten ombouw voor gemaakt en een dikkere bodemplaat aangebracht. Ik ben van plan er een na een aantal jaren mee gespeeld te hebben weer een nieuwe kast voor te maken. Eén waar wel de kap op kan met scharnieren. Dat kan nu niet en de kap staat er dus los op. Niet altijd even handig met twee speelse katten in huis.

TV / Radio / Streaming
Voor deze activiteiten heb ik sinds ongeveer een jaar een VU+ Duo2 satellietontvanger/mediaspeler welke draait op een Linux variant (Enigma2). En dat werkt perfect!

« Laatst bewerkt op: 06 januari 2015, 15:04:51 door proximus »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #20 Gepost op: 06 januari 2015, 13:06:34 »
Veul speelplezier gewenst!

Ennuh,

 :pictures:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #21 Gepost op: 06 januari 2015, 13:13:21 »
Veul speelplezier gewenst!

Ennuh,

 :pictures:
En dat op uw leeftijd... U weet het toch wel? Geduld is een schone zaak!  :bleh: :bleh: :bleh:

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #22 Gepost op: 06 januari 2015, 14:48:41 »
Mooie spulletjes hoor! Ik weet dat het optisch er ook netjes en verzorgd bij staat😘
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #23 Gepost op: 06 januari 2015, 15:02:19 »
Da's gewoon een hele fijne set!  :yeah:
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #24 Gepost op: 06 januari 2015, 15:37:48 »
Dank U!

Kom hem maar eens bekijken, Kevin. Als je naar Richard rijd en je stapt een uur eerder uit dan zit je ongeveer op mijn bank. Ik woon in die andere Hofstad... ;D

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #25 Gepost op: 06 januari 2015, 16:21:11 »
Dank U!

Kom hem maar eens bekijken, Kevin. Als je naar Richard rijd en je stapt een uur eerder uit dan zit je ongeveer op mijn bank. Ik woon in die andere Hofstad... ;D

Dat lijkt me een goed plan André! De uitnodiging geldt ook de andere kant op!  ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #26 Gepost op: 06 januari 2015, 16:38:43 »
Goed bezig André !  Heel veel plezier met je set.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #27 Gepost op: 06 januari 2015, 17:15:23 »
Knappe spullekes.
Geniet ze.
I love vintage.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #28 Gepost op: 06 januari 2015, 17:59:22 »
Mooi spul André!

Als je nog eens van speakers wilt veranderen........... mijn vorige staan te koop (bij mijn zoon ;) )

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: De hulpstukkenparade van Proximus
« Reactie #29 Gepost op: 17 februari 2015, 16:55:30 »
Zojuist de Philips CD950 verkocht via MP. Daar komt een mooie Sony voor in de plaats binnenkort. En dan begint er toch weer wat te kriebelen, want ik zou op de beide Sony's wel de originele zijpanelen willen hebben. Vind ik toch wel heel mooi staan.  :sceptic: