Auteur Topic: Wat waren je muzikale hoogtepunten/ ontdekkingen van het jaar 2013  (gelezen 17295 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Wat waren je muzikale hoogtepunten/ ontdekkingen van het jaar 2013
« Gepost op: 10 december 2013, 19:53:55 »
Met enige regelmaat scroll ik door het topic" welke muziek heb je opstaan". Nu zat ik mij te bedenken of er een mogelijkheid bestaat voor het forum als we de cover van een cd onder genre plaatsen.
Dit alles zonder text, citaten of andere flauwekul welke er niet in thuis hoort. Is dit te doen of ga ik dan heel veel werk bij de moderator op zijn nek halen?
En is er trouwens behoefte aan om een dergelijk overzicht te creëren?


TOPIC AANGEPAST !!!!!
« Laatst bewerkt op: 12 december 2013, 16:02:51 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Muziek by genre
« Reactie #1 Gepost op: 10 december 2013, 20:08:40 »
Ik vind dat draadje zoals het nu is juist wel leuk...  ::)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Muziek by genre
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2013, 20:34:51 »
Ik vind dat draadje zoals het nu is juist wel leuk...  ::)

Het was mijn bedoeling om er 1 naast te zetten en niet om hem te overschrijven ;)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Muziek by genre
« Reactie #3 Gepost op: 11 december 2013, 10:08:51 »
Het zou wel aardig zijn als in het huidige draadje werd afgesproken om soort/genre erbij te vermelden. Maar veel muziek is niet makkelijk in een hokje te plaatsen.

En het hokje zelf zegt nog niet heel veel: er zijn zoveel verschillende smaken. Zelfs bij één componist / band / artiest kun je muziekstukken en uitvoeringen hebben die je van 1 tot 5 sterren zou waarderen, afhankelijk van je smaak.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Muziek by genre
« Reactie #4 Gepost op: 11 december 2013, 10:34:29 »
Bij mij geen behoefteopborreling als ik dit voorstel lees. Ik vind het bestaande draadje prima zo...zeker als mensen er wat bijschrijven. Kan als een uitnodiging voelen om te gaan googelen...op deze manier al aardig wat nieuwe bands/artiesten leren kennen.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Muziek by genre
« Reactie #5 Gepost op: 11 december 2013, 17:22:26 »
Aangezien ik meer een man ben van muziekjes dan van dozen en kisten, alhoewel het prettig dat ze er staan 8) , het volgende:
De posts van Frits en Hans samen geven in grote lijnen precies aan hoe ik van mijn hobby geniet, althans  het forumgedeelte.

Ik vind het leuk om muziek te delen door een post te plaatsen, alhoewel dat een fractie is van datgene wat ik beluister,
nog leuker is de muziekkeuze van forumgenoten opzoeken via Google en dat heeft, door de jaren heen, geleid tot aangename
verrassingen die weer aanleiding gaven tot aanschaf van een CD.

Dan het genre.
Het is alweer een tijd geleden dat ik het idee had om de LP's en CD's te rangschikken op genre, maar daar ben ik al rap van
af gestapt. Hoe om te gaan met een muzikanten die meerdere genres/stijlen spelen/beheersen? :think:
In de kastjes van huize T. zou dat een puinzooi worden.

Dan het genre zelf. Heeft iemand een idee hoeveel sub genres er in de afgelopen decennia ontstaan zijn uit b.v. Rock, Reggae,
Jazz, Klassiek etc. etc.?  Daarbij, in welk genre zou je zelf, voor je gevoel, een nummer plaatsen zonder je iets aan te trekken
wat anderen er van vinden?



ADAM    Bryston     DENON

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Muziek by genre
« Reactie #6 Gepost op: 11 december 2013, 20:02:16 »
Eerlijk gezegd heb ik echt geen zin om over het genre na te denken, als ik het al zou kunnen benoemen... Ik luister liever en dan is het voor mij mooi of niet, wel in wat gradaties..
Science is no democracy

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Muziek by genre
« Reactie #7 Gepost op: 12 december 2013, 11:29:22 »
Ik luister van alles dwars door elkaar, dus om dat nu per genre en / of subgenre te gaan doen. Thuis heb ik eigenlijk maar een paar "genres" gemaakt. Dat is pop/rock in z'n algemeen, jazz, klassiek en verzamelaars. Dat staat "gescheiden"van elkaar.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Muziek by genre
« Reactie #8 Gepost op: 12 december 2013, 11:32:32 »
Ik luister van alles dwars door elkaar, dus om dat nu per genre en / of subgenre te gaan doen. Thuis heb ik eigenlijk maar een paar "genres" gemaakt. Dat is pop/rock in z'n algemeen, jazz, klassiek en verzamelaars. Dat staat "gescheiden"van elkaar.

Exact mijn onderverdeling. En een rijtje 'modern orkestraal' en urgel. Waarbij je onmiddellijk het grijze gebied ziet: Stravinsky staat bij mij bijvoorbeeld bij klassiek, hoewel velen het als modern orkestraat zouden zien.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Muziek by genre
« Reactie #9 Gepost op: 12 december 2013, 13:12:10 »

We huoden alles het beste zoals het is. En het liefste alles en alleen via you tube,ik bedoel daar staat toch praktisch alles,

wat heb ik eraan als ik alleen maar een hoesje zie van een platenhoes,en ik kan niets beluisteren.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Muziek by genre
« Reactie #10 Gepost op: 12 december 2013, 14:55:27 »

We huoden alles het beste zoals het is. En het liefste alles en alleen via you tube,ik bedoel daar staat toch praktisch alles,

wat heb ik eraan als ik alleen maar een hoesje zie van een platenhoes,en ik kan niets beluisteren.
Omdat als ik op mijn tablet de filmpjes niet kan bekijken en ook in de meeste gevallen niet kan lezen wat er gedraaid wordt. En de geluidskwaliteit van de Youtube filmpjes is meer dan vaak ontzettend ruk.

Ik zie liever plaatjes met een titel eronder. Aanvulling kan dat een filmpje zijn....
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Muziek by genre
« Reactie #11 Gepost op: 12 december 2013, 15:36:56 »

We huoden alles het beste zoals het is. En het liefste alles en alleen via you tube,ik bedoel daar staat toch praktisch alles,

wat heb ik eraan als ik alleen maar een hoesje zie van een platenhoes,en ik kan niets beluisteren.
Omdat als ik op mijn tablet de filmpjes niet kan bekijken en ook in de meeste gevallen niet kan lezen wat er gedraaid wordt. En de geluidskwaliteit van de Youtube filmpjes is meer dan vaak ontzettend ruk.

Ik zie liever plaatjes met een titel eronder. Aanvulling kan dat een filmpje zijn....

Ja dat heb je dan met een audiofiel in wording,wil een supersound ,en schaft zich een tabletje aan.

En gaat zich vervolgens hier beklagen hoe erg het allemaal is.

Terwijl de kwaliteit van you tube voortreffelijk is.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Muziek by genre
« Reactie #12 Gepost op: 12 december 2013, 15:47:26 »
De kwaliteit op YT is gewoon vaak ronduit RUK, Bram. Tenzij je heeeeeeel erg snel tevreden bent.  ;)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Muziek by genre
« Reactie #13 Gepost op: 12 december 2013, 15:50:11 »
Kwaliteit van you tube voortreffelijk ? Denk dat het tijd wordt voor een bezoekje aan de audicien Bram of je bent heel snel tevreden.....

Bryston
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Muziek by genre
« Reactie #14 Gepost op: 12 december 2013, 15:55:50 »
De kwaliteit op YT is gewoon vaak ronduit RUK, Bram. Tenzij je heeeeeeel erg snel tevreden bent.  ;)

Na ja, met crace jones afgedraaid op een platenspeler, dat is voor mij wel het uiterste.

Met minder doe ik het niet proximus,en vergeleken daarbij is you tube een verademing.
« Laatst bewerkt op: 12 december 2013, 16:05:39 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65