Auteur Topic: - Aanwijzing in het display van mijn volume regelaar  (gelezen 2051 keer)

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
- Aanwijzing in het display van mijn volume regelaar
« Gepost op: 28 november 2013, 20:24:34 »
Heb een mooie Marantz SR6001 gekocht, maar nu heb ik een vraag en ja ik ben een leek op dit gebied.
De volumeregeling op mijn display geeft aan voor de cijfers een - teken.
Is dit normaal en wat geeft dit aan?
En moet dit niet zijn +?
En waar moet die ongeveer opstaan?
Dit zijn allemaal vragen van een leek en dit vindt ik wel een leuk gebied om meer over te weten te komen.
Graag hoor ik hier meer over.
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: - Aanwijzing in het display van mijn volume regelaar
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2013, 20:30:32 »
Nee, min teken is helemaal prima en je regelbereik zal ergens tussen de - 25 en - 10 lopen.
En als ik het goed verwoord praat je over - DB a of terwijl geluidssterkte welke oploopt.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: - Aanwijzing in het display van mijn volume regelaar
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2013, 20:32:33 »
Nee, min teken is helemaal prima en je regelbereik zal ergens tussen de - 25 en - 10 lopen.
En als ik het goed verwoord praat je over - DB a of terwijl geluidssterkte welke oploopt.

Bereik -38 tot dit heb ik nog niet gemeten haha!!!
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017