Auteur Topic: Aansluiten actieve sub  (gelezen 5210 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Aansluiten actieve sub
« Gepost op: 28 november 2013, 09:14:23 »
Medeforummers,

Mensen met subwoofer ervaring gezocht.

Naast mijn Needles wil ik in de toekomst misschien toch nog een actieve subwoofer gaan gebruiken.
Ik heb een NAD C320 en vraag me af hoe je een actieve subwoofer moet aansluiten. Ik heb me daar nog nooit in verdiept. Daarom graag info.

Is een kleine van REL een leuke voor er bij?  De T-5 of T zero?

Alvast dank voor de info.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 28 november 2013, 09:31:21 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Aansluiten actieve sub
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2013, 09:55:07 »
Ha Marcel,

Op internet heb ik kunnen zien dat jou NAD is voorzien van een Pre-Out. Je kan een sub via één van de twee cinchaansluitingen met een mono sunwooferkabel aansluiten op een actieve sub. Als je uitgebreide instellingsmogelijkheden, danwel DSP-functionaliteit wil toevoegen kan je altijd deze als tussenschakel in overweging nemen: http://www.minidsp.com/products/minidsp-in-a-box/minidsp-2x4

Is dit een beetje een antwoord op je vraag?

Groeten, Kevin
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Aansluiten actieve sub
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2013, 10:13:09 »
Heej Kevin,

Jep , en ik ben inmiddels op de site van REL ook al weer wat verder gekomen en de minidsp in a box gebruik ik al.

Ik denk dat de REL T-Zero goed past in mijn luisterruimte / woonkamer en het ding kost niet meteen de hoofdprijs.

Groets

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: Aansluiten actieve sub
« Reactie #3 Gepost op: 28 november 2013, 10:43:53 »
Goedemorgen,

Ben zelf in het bezit van een REL sub.
Je kan deze op twee manieren aansluiten zowel met RCA / Tulp connectoren, dit is de low-level aansluiting of en deze is een betere aansluiting via de Neutrik Speak-on connector, dit is een high-level aansluiting. Met deze aansluiting ademt je sub met de front speakers mee.

Wil je dit eens beluisteren kom dan eens langs.
Ik weet dat je pas in Rotterdam bent geweest.

MVG
Martin
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Aansluiten actieve sub
« Reactie #4 Gepost op: 28 november 2013, 10:51:49 »
Heej Kevin,

Jep , en ik ben inmiddels op de site van REL ook al weer wat verder gekomen en de minidsp in a box gebruik ik al.

Ik denk dat de REL T-Zero goed past in mijn luisterruimte / woonkamer en het ding kost niet meteen de hoofdprijs.

Groets

Marcel

Helemaal goed! Twee weken geleden was ik in de koopjeskelder van Correct. Daar stonden een aantal REL's met een interessante prijsdrop. Wellicht zit er iets voor je tussen. Er staat een witte T1 voor €599, en een witte T9 voor €799,-

Op MP worden ook een aantal mooie nieuwe T3's aangeboden

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Aansluiten actieve sub
« Reactie #5 Gepost op: 28 november 2013, 13:40:07 »
hier ook een rel t2 sub en sluit me bij Martin's verhaal aan.
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Aansluiten actieve sub
« Reactie #6 Gepost op: 20 december 2013, 10:35:56 »
Als je een sub gaat integreren in een stereo setup zou ik zoeken naar een actieve subwoofer met geintegreerde crossover zodat je het signaal dat door de versterker en speakers gaat kan filteren (en niet alleen het signaal dat door de sub gaat).

Ik heb persoonlijk geen ervaring met REL maar ik twijfel niet aan de kwlaiteit van hun subwoofers. Rel heeft vast en zeker subwoofers die  voorzien in "bassmanagement" (geintegreerde crossover). Ik zou dat als criterium stellen.

Zeker een breedbander zou ik ontlasten in het laag (en dat kan op die manier). Het bereik van een breedbander is heel groot en dat kun je op die manier verminderen. Als de breedbander geen bass hoeft te doen kan hij veel harder zonder te vervormen.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2013, 10:39:43 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.