Auteur Topic: Masters of Ceremony  (gelezen 70844 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #60 Gepost op: 15 december 2013, 12:54:19 »
Nope, gewoon bouwmarkt kwaliteit. En eerst maar een bouwen en luisteren.
Als het dan wat is dan heb ik nog een leuk plannetje om het mooi af te werken.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #61 Gepost op: 15 december 2013, 12:59:10 »
Duidelijk Bryston als je wit mooi vindt dan is wat ik zei de ideale mogelijkheid.
Super mooi wit afgewerkt/gecoat wit.
En als jij alles goed hebt verwerkt dan zul je verbaasd zijn over het geluid.
Mvg Edwin
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #62 Gepost op: 15 december 2013, 21:27:03 »


















Het was de moeite en ik heb mezelf een klopje op den schouder gegeven.......
« Laatst bewerkt op: 15 december 2013, 21:42:17 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #63 Gepost op: 15 december 2013, 22:02:25 »
Netjes veel succes met het afbouwen!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #64 Gepost op: 15 december 2013, 22:03:30 »
Goed bezig succes ;) :)
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #65 Gepost op: 15 december 2013, 23:14:57 »
Ziet er heel netjes uit! Wel handig met al die klemmen :)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #66 Gepost op: 16 december 2013, 10:00:10 »
Bryston,

Niet eerst de gaten voor de luidsprekers gezaagd?
Science is no democracy

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #67 Gepost op: 16 december 2013, 10:13:11 »
Bryston,

Niet eerst de gaten voor de luidsprekers gezaagd?
Dat was mijn vraag ook al! ;) :)
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #68 Gepost op: 16 december 2013, 11:16:45 »
En, ook niet onbelangrijk: ook geen inslagmoeren voor de bevestigingsboutjes geplaatst? MFD is een beroerd materiaal om in te schroeven.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #69 Gepost op: 16 december 2013, 11:58:50 »
Bryston,

Niet eerst de gaten voor de luidsprekers gezaagd?

Er is pas een zijkant verlijmd. Pas als ik al het materiaal heb kan ik de gaten zagen.

@ Frits
Speakers worden vastgezet met zelftappers en dat gaat prima in mdf als je weet hoe..
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #70 Gepost op: 16 december 2013, 12:15:28 »
Mijn ervaring is dat één keer vastzetten wel lukt, maar losschroeven en opnieuw vastschroeven gaat niet echt lekker meer.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #71 Gepost op: 16 december 2013, 12:23:45 »
Mijn ervaring is dat één keer vastzetten wel lukt, maar losschroeven en opnieuw vastschroeven gaat niet echt lekker meer.

Accuboormachine in hele lage stand zetten en heel rustig schroeven. Je moet het horen kraken/piepen, dan doe je het goed.
Meeste mensen schroeven in veel te hoge stand en dan lijkt het meer op boren en heeft de schroef geen grip meer.
Inslagmoeren gebruiken is natuurlijk ook prima, maar dan heb je ook weer afdichtingsband nodig, zodat hij niet gaat lekken langs de unit.
Bij de Tangband zal het nog wel lukken met inslagmoeren maar met de Visaton voorzie ik wat meer problemen met die dingen, dus gaan we voor zelftappers.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #72 Gepost op: 16 december 2013, 12:31:57 »
Mijn ervaring is dat één keer vastzetten wel lukt, maar losschroeven en opnieuw vastschroeven gaat niet echt lekker meer.

Accuboormachine in hele lage stand zetten en heel rustig schroeven. Je moet het horen kraken/piepen, dan doe je het goed.
Meeste mensen schroeven in veel te hoge stand en dan lijkt het meer op boren en heeft de schroef geen grip meer.
Inslagmoeren gebruiken is natuurlijk ook prima, maar dan heb je ook weer afdichtingsband nodig, zodat hij niet gaat lekken langs de unit.
Bij de Tangband zal het nog wel lukken met inslagmoeren maar met de Visaton voorzie ik wat meer problemen met die dingen, dus gaan we voor zelftappers.


Je moet helemaal niet schroeven in onbewerkt hout! je drukt het materiaal dan als het ware "stuk" zeker met zacht MDF. Wat je naar mijn mening moet doen is eerst kijken naar je schroef diameter. is deze rond 4mm dan moet je 3,5mm voorboren that's the only right way! en dan met de handschroevendraaier de driver of aansluitterminal vast draaien.
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #73 Gepost op: 16 december 2013, 12:39:59 »
Mijn ervaring is dat één keer vastzetten wel lukt, maar losschroeven en opnieuw vastschroeven gaat niet echt lekker meer.

Accuboormachine in hele lage stand zetten en heel rustig schroeven. Je moet het horen kraken/piepen, dan doe je het goed.
Meeste mensen schroeven in veel te hoge stand en dan lijkt het meer op boren en heeft de schroef geen grip meer.
Inslagmoeren gebruiken is natuurlijk ook prima, maar dan heb je ook weer afdichtingsband nodig, zodat hij niet gaat lekken langs de unit.
Bij de Tangband zal het nog wel lukken met inslagmoeren maar met de Visaton voorzie ik wat meer problemen met die dingen, dus gaan we voor zelftappers.


Je moet helemaal niet schroeven in onbewerkt hout! je drukt het materiaal dan als het ware "stuk" zeker met zacht MDF. Wat je naar mijn mening moet doen is eerst kijken naar je schroef diameter. is deze rond 4mm dan moet je 3,5mm voorboren that's the only right way! en dan met de handschroevendraaier de driver of aansluitterminal vast draaien.

Je moet idd wel voorboren en met een accuboormachine gaat prima mits je hem laag instelt.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #74 Gepost op: 16 december 2013, 13:51:25 »
Inslagmoeren gebruiken is natuurlijk ook prima, maar dan heb je ook weer afdichtingsband nodig, zodat hij niet gaat lekken langs de unit.

Bij de HiVi's is een keurig stukje afdichtingsrubber op maat geleverd :)