Auteur Topic: Masters of Ceremony  (gelezen 70918 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #45 Gepost op: 12 december 2013, 16:06:05 »
Heren veel succes met bouwen en daarna uiteraard genieten. De Needles staan uiteraard hun mannetje in deze grote wereld met een groot variëteit aan luidsprekers!!
Die uitspraak brengt mij terug bij een eerdere post van mij: "Waardoor wordt de kwaliteit van een luidspreker bepaald !". Op deze post werd nauwelijks gereageerd, maar volgens mij valt daar meer dan genoeg over te melden !

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #46 Gepost op: 12 december 2013, 16:21:35 »
Heren veel succes met bouwen en daarna uiteraard genieten. De Needles staan uiteraard hun mannetje in deze grote wereld met een groot variëteit aan luidsprekers!!
Die uitspraak brengt mij terug bij een eerdere post van mij: "Waardoor wordt de kwaliteit van een luidspreker bepaald !". Op deze post werd nauwelijks gereageerd, maar volgens mij valt daar meer dan genoeg over te melden !

Is toch heel simpel audiofreak,de kwaliteit word persoonlijk bepaalt van hoe klinkt ie bij mij thuis.

Wat heb ik aan een absolute spitzenklasse,en deze klinkt bij mij thuis niet absolute spitzenklasse.

Zo is het toch, kort door de bocht genomen.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #47 Gepost op: 12 december 2013, 16:37:57 »
Heren veel succes met bouwen en daarna uiteraard genieten. De Needles staan uiteraard hun mannetje in deze grote wereld met een groot variëteit aan luidsprekers!!
Die uitspraak brengt mij terug bij een eerdere post van mij: "Waardoor wordt de kwaliteit van een luidspreker bepaald !". Op deze post werd nauwelijks gereageerd, maar volgens mij valt daar meer dan genoeg over te melden !

Is toch heel simpel audiofreak,de kwaliteit word persoonlijk bepaalt van hoe klinkt ie bij mij thuis.

Wat heb ik aan een absolute spitzenklasse,en deze klinkt bij mij thuis niet absolute spitzenklasse.

Zo is het toch, kort door de bocht genomen.
Bram, alvorens het bij jou thuis klinkt zal een luidsprekerfabrikant eerst zijn stinkende best moeten doen om een deugdelijk ontwerp te maken en dat deugdelijke ontwerp komt alleen volledig tot zijn recht in een ruimte met een goede akoestiek !

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #48 Gepost op: 12 december 2013, 17:04:11 »
Heren veel succes met bouwen en daarna uiteraard genieten. De Needles staan uiteraard hun mannetje in deze grote wereld met een groot variëteit aan luidsprekers!!
Die uitspraak brengt mij terug bij een eerdere post van mij: "Waardoor wordt de kwaliteit van een luidspreker bepaald !". Op deze post werd nauwelijks gereageerd, maar volgens mij valt daar meer dan genoeg over te melden !

Belangrijkste is denk ik de kast en het filter. De berekeningen/ toepassingen die daar achter zitten bepalen uiteindelijk de klank van de unit.....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #49 Gepost op: 12 december 2013, 17:21:41 »
Heren veel succes met bouwen en daarna uiteraard genieten. De Needles staan uiteraard hun mannetje in deze grote wereld met een groot variëteit aan luidsprekers!!
Die uitspraak brengt mij terug bij een eerdere post van mij: "Waardoor wordt de kwaliteit van een luidspreker bepaald !". Op deze post werd nauwelijks gereageerd, maar volgens mij valt daar meer dan genoeg over te melden !

Belangrijkste is denk ik de kast en het filter. De berekeningen/ toepassingen die daar achter zitten bepalen uiteindelijk de klank van de unit.....

Ik deel je mening in grote lijnen. Al denk ik dat de kwaliteit van de unit ook mee telt voor het eindplaatje..
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #50 Gepost op: 12 december 2013, 17:25:23 »
Heren veel succes met bouwen en daarna uiteraard genieten. De Needles staan uiteraard hun mannetje in deze grote wereld met een groot variëteit aan luidsprekers!!
Die uitspraak brengt mij terug bij een eerdere post van mij: "Waardoor wordt de kwaliteit van een luidspreker bepaald !". Op deze post werd nauwelijks gereageerd, maar volgens mij valt daar meer dan genoeg over te melden !

Belangrijkste is denk ik de kast en het filter. De berekeningen/ toepassingen die daar achter zitten bepalen uiteindelijk de klank van de unit.....

Ik deel je mening in grote lijnen. Al denk ik dat de kwaliteit van de unit ook mee telt voor het eindplaatje..
Het is een kwestie van een goed huwelijk tussen de componenten, maar de opbouw/constructie van een luidsprekerunit heeft daar ook mee vandoen !

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #51 Gepost op: 12 december 2013, 18:21:13 »
De ketting is zo sterk als de zwakste schakel.....
Er zitten heel wat theorieën achter en simpel is het helaas allemaal niet.
Gelukkig blijft het wel boeien en dat na 25 jaar.
Besef nu dat ik al oud wordt :o
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #52 Gepost op: 12 december 2013, 18:27:30 »
De ketting is zo sterk als de zwakste schakel.....
Er zitten heel wat theorieën achter en simpel is het helaas allemaal niet.
Gelukkig blijft het wel boeien en dat na 25 jaar.
Besef nu dat ik al oud wordt :o
De duivel is oud !

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #53 Gepost op: 14 december 2013, 17:22:45 »
De eerste kast staat in de klemmen :yeah: :yeah:

En mijn complimenten aan de Praxis voor het secuur zagen.... :claps: :claps:
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #54 Gepost op: 15 december 2013, 10:04:57 »
We gaan vandaag door met de rest in elkaar te verlijmen. Het is wel een geduld werkje wil je het goed doen. Op moment dat je spanning op de kast gaat zetten wil deze heel makkelijk scheef gaan trekken.
Beter zou dan ook zijn om de panelen met een hoekfrees te bewerken, dit zou voor het verwerken makkelijker zijn.
De vrouw die eerst nog wat bedenkelijk keek met al die plankjes,was nog nooit zo enthousiast als tevoren. Dit heeft denk meer te maken met de afmeting ervan en ik altijd maar denken dat ze liever iets groots hadden :)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #55 Gepost op: 15 december 2013, 12:22:23 »
 ;D

Uiteindelijk Bryston uiteindelijk.

Nog leuke kiekjes van het proces ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #56 Gepost op: 15 december 2013, 12:25:26 »
;D

Uiteindelijk Bryston uiteindelijk.

Nog leuke kiekjes van het proces ?

Gr Hans

Ja, heb het proces vastgelegd welke ik later deze dag zal plaatsen. Hopelijk deze week het materiaal wat ik besteld heb binnen,maar vooralsnog blijft het rustig in den mailbox....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #57 Gepost op: 15 december 2013, 12:29:25 »
Top....altijd leuk om foto's te zien en herkenbaar wat je schrijft over dat lijmen. Met mijn eerste sub een halve dag bezig geweest. De 2e ging wat sneller. Daarnaast schuren en plamuren zijn ook goede hulpmiddelen om het eea bij te werken. ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #58 Gepost op: 15 december 2013, 12:44:48 »
Heb me voorgenomen om geen plamuur te gebruiken. Zo op het zicht is dan niet nodig ook....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #59 Gepost op: 15 december 2013, 12:48:02 »
Geen voorbehandelde in kleur mdf gebruikt dus?
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017